..: MfD: Student Agency vzdává dálkové vlaky, teď chce do regionů :..

Ilustrační obrázekPraha - Vedení Student Agency podle všeho zcela změnilo svou strategii vstupu na český železniční trh. Zatímco vyhrožuje opuštěním konceptu dálkových vlaků HighJet mezi Prahou a Ostravou, naplánoval majitel společnosti Radim Jančura průnik do dopravy regionální. Společně s francouzskou společností Keolis hodlá podle informací dnešního vydání deníku MF DNES založit společný podnik, který by provozoval dotovanou dopravu pro krajské úřady. Může se tedy jednat o zřejmě nejvážnější pokus o narušení monopolu ČD v regionální dopravě, ale stejně tak dobře může jít jen o další z množících se pokusů strhnout na sebe pozornost.

Jančura tvrdí, že už jedná s krajskými úřady, které jsou ze zákona povinny objednávat dopravu v rámci ZDO. "Jednáme zhruba od začátku roku. Teď jsme v kontaktu se dvěma krajskými úřady, které se snažíme přesvědčit, aby vypsali na provozování železniční dopravy výběrové řízení," citoval deník Jančuru.

zdroj: MF DNES


Honza Beránek / JTB | 13.5.2008 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (15:30)  
Antisaari
2) I to ale o necem svedci. O CD se referuje spis v souvilosti se zdrazovanim a zpozdenim, o SA "jen v dobrem". O uplaceni novinaru to snad neni, takze je to asi o celkove image, kterou ty firmy maji. Je to asi jak ta hodna (ale uplne blba) holka z prvni lavice udela nejakou botu, tak ji nikdo ani nenapomene. Kdyz mensi problem udela znamy problemovy zak, tak je ohen na strese...
34) Mne to taky nevadi. Jen se priklanim k tomu, nejak to odlisovat. Zde je format, ze jde jedna zprava za druhou a do tohoto formatu se to nehodi (je to jak mit v jednom regale tatranky a hned vedle praci prasek). Tot muj nazor
13.05.2008 (15:28)  
ad waszyn:jde tu o regionální dotovanou dopravu. Kvůli značce SA pochybuju,že začne víc lidí jezdit z Horní do Doní..
13.05.2008 (15:27)  
babilon: Cena je jednou z důležitých položek při soutěži. Druhou je nabídnuté vozidlo, v čemž vyhrávaj sokromníci se svými artnery ze zahraničí. Ale když ČD vytáhnou z klobouku cenu za kilometr tak 6krát nižší je o vítězi rozhodnuto. Na trati Pce-Lib to ČD vyhrály jen po velkém snížení ceny.
13.05.2008 (15:25)  
1. SA víceméně dobře dělají svůj stávající byznys.
2. SA už rok a půl krmí media plány a media to otiskují s naprostou poslušností, přebíráním formulací slibů jako téměř hotových věcí atd, atd. V českých mediích neexistuje na SA realistický pohled.
3. "komentářová" věta v článku na Želpage je sice maličko kostrbatá, ale plně v rámci tzv. názorové žurnalistiky, kterou v ČR s úspěchem provozuje například Reflex, Respekt a stále častěji i Aktuálně.CZ
4. Ocenil bych, kdyby se v redakčním týmu Želpage našel někdo, kdo by dal dohromady reálné přínosy dosavadních alternativních osobních žel. dopravců v ČR. Asi nebudu daleko od pravdy, když si tipnu, že v poměru kampaně ku skutečnosti je SA na špičce, přičemž zatím nikdo neviděl ani dvojkolí.
5. Nejsem příznivce ČD ani odpůrce SA ani kohokoliv jiného. Zabývám se medii a jen mě štve ta kampaňovitost...
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (15:24)  
DJ - Neumi priznat prohru? No, mozna. Porad ale patri k tem, kteri v zivote vedou 10-1... Kolik to mas ty?
Mimochodem, proc je Octavia vyrabena jako Skoda? Ti Nemci jsou snad uplne blbi (urcite blbejsi nez ty), ne?

waszyn - co to je? Tahle slova neznam:)
registrovaný uživatel waszyn 
13.05.2008 (15:19)  
DJTiesto:
úspěšná značka, know-how, péče o zákazníky, věrní zákazníci...
SA má velké množství marketingových výhod v oblasti dopravy osob o kterých ČD vůbec neví, že existují.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
13.05.2008 (15:12)  
michawel: Na Slovensku nemají D3?
13.05.2008 (15:10)  
Tak jak se mi SA moc nelíbí v dálkové dopravě, tak by mě v regionech nevadila. Stejně mám ale pocit, že to nemá Jančura vůbec vymyšlené. Spíš se snaží udělat si připomínkovou reklamu, aby se o SA mluvilo. Udělal to dobře, vypadá to, že chudák SA je utlačována od Českých drah a státu a tak chudák bude muset zamířit na Slovensko. To, že s ním slováci vymetou, to je věc jiná. Sice těch páchnoucích béček mají taky dost, ale na druhou stranu je u nich jasně vidět markantní zlepšování. To platí o vozovém parku (vagónech). Nicméně to, co by ho na Slovensku zabilo, je cena vlakové cesty. Ten bezpočet přebytečného personálu se musí nějak uživit. Viz trať do Trstěné, kde ač stanice vybavená samovratem, má standardně výpravčího a jednoho staničního dělníka, často taky pokladní osobní a nákladní a nedivil bych se, kdyby tam byl ještě přednosta.
Pokud to ale v těch regionech Jančura dotáhne do cíle, bude to určitě zajímavá alternativa. Ale chtělo by to, aby jezdil na více než jedné trati a nejlépe v rámci IDS.
13.05.2008 (15:04)  
Hlavně, že maj šotoušci o čem diskutovat:o):o):o)
13.05.2008 (15:04)  
Já vím co ten pán chce.Chce se za každou cenu zviditelnit, je jak nějaká marnivá hvězdička. Když zjistil, že s Ostravou neuspěje tak kolem sebe kope a křičí jak malí dítě. Prostě neumí přiznat prohru. Nechápu na co by potřebovala nějaká zahraniční spol.nějakého "autobusáka":o). Co by jí tak asi nabídnul? Předělat autobusy na železniční vozidlo? Takovej kolejovej autobus:o)
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko