..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 29 30 31 32 33 ... 41      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
19.05.2008 (18:28)  
karosa: Ani ne tak, jak se co komu hodí do krámu, ale jak dlouho před vysíláním se jim chce ještě aktulizovat.
registrovaný uživatel karosa  mail  
19.05.2008 (18:27)  
Vážení, měli bychom všichni sborem zaslat protest VŠEM SDĚLOVACÍM PROSTŘEDKUM proti informování (nejen) o této nehodě.Např. na ČT 1 ve Večerníku z Čech moderátor a také policejní mluvčí shodně výslovně uvedli, že: "strojvedoucí projel návěst, zakazující mu jízdu", přestože tisková zpráva Drážní inspekce říká pravý opak. Také na ostatních tv a tiskových a rozhlasových serverech se údaje o nehodě rozcházejí, zřejmě, jak se to komu hodí do krámu.
19.05.2008 (17:51)  
Taky znám jednu stanici v Praze kde se donedávna jezdilo 5 let na PN než se málem sčuchly vlaky. A dnes je tam již provizorní JOPka. Bohužel to tak bývá
19.05.2008 (17:51)  
Každopádně je dnešek velmi smutným a uplakaným dnem,jestli Vás všechny co tu píšeme poprosit,tak zapalte prosím dnes svíčku za Břeťu.Děkuji.Doufám,že čas rány vyléčí a vyšetřováci to co nejdříve zjistí,co kde selhalo.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
19.05.2008 (17:48)  
Ad pavliq (17:43): Já znám taky jednu stanici na jednokolejce v HK kraji, kde se jezdí na PN i ve dne dodnes...
registrovaný uživatel pavliq 
19.05.2008 (17:48)  
Nevíce se teď asi klepou na SDC, aby jim DI nezastavil provoz se zařízením ESA-11!

Ale to asi nehrozí, když mohly v Ostravě tolik let jezdit bez jakéhokoli zabezpečení na jednokolejce proti sobě, nebo že by tak přísný metr byl jenom na ČD, respektive na SDC?
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
19.05.2008 (17:45)  
pavliq: Také netvrdím, že se to stát nemůže, ale konkrétně na esách, ale i na jiných typech, je PN pro výpravčího práce navíc, tak proč by se honil.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
19.05.2008 (17:43)  
Josef Vaňous: Pak je otázka, zda by LV stihla udělat oddíl do pravidelného nebo předpokládaného skutečného odjezdu. Pokud si tím výpravčí není jist, nemá co předjíždět a v tom případě je jedno, jestli LV zastaví na rovné koleji nebo u vjezdu. Druhá věc, že úsek Kostěnice - Moravany je dost krátký, takže než dal Koštěňák do Moravan LV, tak mohl mít pro OS postaveno na rovnou.
registrovaný uživatel pavliq 
19.05.2008 (17:43)  
Railfort:
Máte pravdu..., ale je mi známa nejmenovaná stanice na jednokolejné trati v hradeckém kraji, kde se jezdilo v noci výhradně na přivolávačku, pan výpravčí nechtěl budit mladou staniční, která měla v popisu práce mimo jiné i zjišťování volnosti vlakové cesty na zhlaví, takže ... :-)
Tato fukce již byla zrušena a ohlašování povinnost VVC byla přenesena na vlakový doprovod...
Za léta aktivní služby na dráze by se daly vyprávět romány.
registrovaný uživatel vagon 
19.05.2008 (17:39)  
Je tam nějaká výhybka kdyby byla přehozená neštěstí by nemuselo dojít
  1 ... 29 30 31 32 33 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko