..: České dráhy hledají investora pro městské nádraží v Kutné Hoře :..

Ilustrační obrázek Kutná Hora - Železniční stanice Kutná Hora město je zařazena mezi nádraží, která by měla být v rámci projektu Českých dráh zrekonstruována. „Hledáme partnera, který zainvestuje opravy a za to dostane dlouhodobý pronájem komerčních prostor,“ vysvětluje podstatu projektu „Živá nádraží“ Markéta Krausová z tiskového oddělení ČD. Jedním ze zájemců, který se o rekonstrukci nádraží uchází, je také samotné město Kutná Hora, které se tak může stát případným investorem.

„Podali jsme nabídku společnosti České dráhy reality,“ potvrzuje starosta Ivo Šalátek s tím, že to byla jediná cesta, jak změnit současný stav tohoto objektu v centru historického města. Ve spolupráci s projektanty „Kutnohorského oblouku“ připravili na tuto lokalitu studii, zahrnující rekonstrukci a dostavbu výpravní budovy za zhruba 18 milionů korun. Počítají i s parkovištěm pro 100 aut za 2 milióny. Vybudují se také příjezdové komunikace, chodníky, veřejné osvětlení a zeleň. Jestli město uspěje, chtělo by na rekonstrukci využít evropské peníze.

Ilustrační obrázek

Kutnohorský oblouk zkrátí spojení s Prahou

Dalším projektem, který by měl výrazně posunout kvalitu vlakové dopravy do historického a turisty vyhledávaného města, je „Kutnohorský oblouk“, tedy nové, elektrifikované spojení mezi stanicemi Kutná Hora hlavní nádraží a Kutná Hora město, které by odstranilo stávají úvraťovou jízdu, zvýšilo traťovou rychlost z 50 na 70 km/h, zkrátilo jízdní dobu ze 7 na 4,5 minuty a umožnilo přímé spojení do Prahy pantografovými jednotkami. Tam stále probíhá řízení o vlivu životního prostředí EIA, které by v nejbližších měsících mělo skončit. „Záleží na státním rozpočtu, zda se podaří tuto akci zařadit do investičních akcí,“ komentuje tuto záležitost starosta s tím, že stále vede jednání na kraji i přímo s ministrem dopravy.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 24.5.2008 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer mosquitoe  mail  
24.05.2008 (22:09)  
tak jak koukam, co jsem to v zachvatu psani vyplodil, ajajaj ... xAnri05: ano, trat Tremosnice-KH vskutku neexistuje a vede to do Caslavi; a jsou to vskutku jen Zleby, nikoli Ceske .. sorry :)
Petr112: koleje a oblouky patri statu, to ano, ono v tom clanku neni explicitne napsane, pro koho to ti projektanti kresli (a zda se mi, ze pro mesto, nikoli pro CD)

kdyz je tam louka, tak no problema, mozna jsem si situaci zamenil s nejakym jinym mistem
24.05.2008 (20:54)  
Co to je za další pohádky? Opět koleje a i oblouky patří státu, nádraží tomu kdo je v listu vlastnictví a pokud bude na převodním seznamu tak opět zase státu. Takže v p. Žaluda si může jen zpívat v Kutné hoře mám 3 domy....
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
24.05.2008 (20:22)  
Kutbohorky oblouk nebude betonova estakada, je tam louka a je to v rovine. Zastavka v Sedleci zustane zachovana, styk napetovych soustav nebude mit vliv. Stahovacku a delici usek je mozne posunout az za odbocku do KH,mesto.
Pokud budou prime Sp vlaky PHA-KH,mesto, o kterych se mluvi, pak je to jedno z nejrozumnejsich reseni. Cela stavba by nemela byt prilis nakladna. Mestske nadrazi je treba opravit tak jako tak.
Elektrifikace trati Caslav - Tremosnice je ale hotovy nesmysl, vzhledem k vytizenosti trati (1x za 2h 810). Odstaneni uvrati ve Zlebech (nikov Ceskych - ty jsou na Sumave a bez zeleznice) by bylo neskutecne nakladne, nerealne. Trat 236 by spis potrebovala bezuvratove zaustit do Caslavi tak, aby bylo mozne vest prime vlaky Tremosnice - Caslav - KH,m. - Kolin. K tomu by take Kutnohorsky oblouk pomohl.
24.05.2008 (20:17)  
Rozhodně tomu fandím. Je to jednoznačný krok ke zlepšení nabídky na železnici. Technické problémy se dají řešit. Že se něco nedělalo dřív, není důvodem, proč by se to nemělo dělat nyní, zvlášť pokud to bude znamenat lepší nabídku pro zákazníky. Ty je třeba dovézt tam, kam chtějí, a ne dva kilometry od toho místa s tím, že ať si dále poradí sami. To dobře vědí lidé, jejichž obec je od nádraží vzdálena, přestože trať třeba i obcí vede. Zeptejte se jich, proč (zpravidla) nejezdí vlakem. Sám nechápu, proč při některých rekonstrukcích tratí na to není pamatováno, a naopak se pro nezájem omezují některé spoje. Přestup také nepřiláká.
24.05.2008 (20:11)  
Zkusím vám sem nastínit pohled místního občana.
Ad redekedar: Nevím, koho ta blbost v polovině 60. let napadla, ale byla to vůbec první zkušenost se stykem soustav u nás vůbec (opravte mě, pokud se pletu) a v době neexistence vícesystémových lokomotiv zdá se i logická. Negativní zkušenosti a zavedení vícesyst. lok. pak ukázaly, že styk na širé trati je mnohem lepší, což ale s bobinou nebo laminátkou neuděláte.
ad mosquite: Pokud jsem dobře informován, zastávka v Sedlci i původní úvrať mají být také zachovány. Oblouk by měl prý začínat až za ní a navazovat na hl. n. na 11. kolej,na kterou dnes hliníky pravidelně zajíždějí, kde přechod na ~ nevím, takže jak říkáte vy, asi přestavba drátu, ale možná jen na jedné koleji. Zastupitelstvo si slibuje přímé spojení s Prahou a příliv turistů, větší zájem o město a tak. Zvažte si sami. Ale všichni víme, že do P. je lepší jet R už z hl. n., popř. v Kolíně přestoupit na S 1 nebo R a ne se mlátit oklikou přes Nymburk. Neuopozorňujte, prosím, hnidopišsky na současnou výluku. Názory na financování,výstavbu parkoviště atd. komentovat radši nebudu. Zkrácení jízdní doby na 2 km o 2,5 minuty taky ne. Vliv výstavby oblouku a provozu na elektrifikovaném úseku nechám na zelených. Ale osobně si radši povezu zadek, tu strašnou vzdálenost 2 km, v klimatizovaném ešusu než v promrzlém nebo skeníkovým efektem působícím ,třicet let starým, orchestrionem :-D V tom bych asi tak viděl ten přínos :-D Radši bych opravil podchod a WC na hl. n., dal tam turistům nějakou informační tabuli a 810 nahradil desirem(to už je velká fantazie)a fertig!
a můžeme diskutovat :o)
Registrierter Benutzer happy 
24.05.2008 (19:45)  
Jaká blbost?? Tenhle projekt má smysl.Než se pustíte do plkání,tak se raději koukněte na mapu a uvidíte,proč to smysl má.Navíc není problém překopat elektrizaci tak,aby 471 jezdily až KHm.
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
24.05.2008 (19:21)  
No ono bylo blbost udělat styk soustav přímo na nádraží. Koho to sakra napadlo?
24.05.2008 (19:17)  
Nepustím se do Tebe. Kutnohorský oblouk je absolutní blbost. A když tady čtu, že
se
o to zajímá město Kutná Hora tak to je na infarkt.
Registrierter Benutzer mosquitoe  mail  
24.05.2008 (18:42)  
Kutnohorsky oblouk? Jejda jejda .. to vidim na ucelenou betonovou estakadu nebo neco na ten zpusob. Vyplati se to vubec?
btw jak tam budou zajizdet 471 z Phy, kdyz je v KH styk soustav uprostred nadrazi a zhlavi, pres ktere se jezdi do KHm, je cele pod ~ .. Ze by jeste prestavba dratu v KHhl.n.?
imho to je cele jenom sileny projekt, na kterem si namasti kapsu stavebni firmy (parkoviste za 2M etc.)
Vi se alespon uz konkretni trasovani apod.? Co bude se zastavkou v Sedlci? A nebylo by efektivnejsi elektrifikovat trat KH-Tremosnice? ;o) (a odstranit zaroven uvrat v Ceskych Zlebech :P)
uf .. tak jsem se vycerpal .. pustte se do me ;o)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko