Kutná Hora - Železniční stanice Kutná Hora město je zařazena mezi nádraží, která by měla být v rámci projektu Českých dráh zrekonstruována. „Hledáme partnera, který zainvestuje opravy a za to dostane dlouhodobý pronájem komerčních prostor,“ vysvětluje podstatu projektu „Živá nádraží“ Markéta Krausová z tiskového oddělení ČD.
Jedním ze zájemců, který se o rekonstrukci nádraží uchází, je také samotné město Kutná Hora, které se tak může stát případným investorem.
„Podali jsme nabídku společnosti České dráhy reality,“ potvrzuje starosta Ivo Šalátek s tím, že to byla jediná cesta, jak změnit současný stav tohoto objektu v centru historického města. Ve spolupráci s projektanty „Kutnohorského oblouku“ připravili na tuto lokalitu studii, zahrnující rekonstrukci a dostavbu výpravní budovy za zhruba 18 milionů korun. Počítají i s parkovištěm pro 100 aut za 2 milióny. Vybudují se také příjezdové komunikace, chodníky, veřejné osvětlení a zeleň. Jestli město uspěje, chtělo by na rekonstrukci využít evropské peníze.
Kutnohorský oblouk zkrátí spojení s Prahou
Dalším projektem, který by měl výrazně posunout kvalitu vlakové dopravy do historického a turisty vyhledávaného města, je „Kutnohorský oblouk“, tedy nové, elektrifikované spojení mezi stanicemi Kutná Hora hlavní nádraží a Kutná Hora město, které by odstranilo stávají úvraťovou jízdu, zvýšilo traťovou rychlost z 50 na 70 km/h, zkrátilo jízdní dobu ze 7 na 4,5 minuty a umožnilo přímé spojení do Prahy pantografovými jednotkami. Tam stále probíhá řízení o vlivu životního prostředí EIA, které by v nejbližších měsících mělo skončit. „Záleží na státním rozpočtu, zda se podaří tuto akci zařadit do investičních akcí,“ komentuje tuto záležitost starosta s tím, že stále vede jednání na kraji i přímo s ministrem dopravy.
zdroj: Deník
| 24.5.2008 (18:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Petr112: koleje a oblouky patri statu, to ano, ono v tom clanku neni explicitne napsane, pro koho to ti projektanti kresli (a zda se mi, ze pro mesto, nikoli pro CD)
kdyz je tam louka, tak no problema, mozna jsem si situaci zamenil s nejakym jinym mistem
Pokud budou prime Sp vlaky PHA-KH,mesto, o kterych se mluvi, pak je to jedno z nejrozumnejsich reseni. Cela stavba by nemela byt prilis nakladna. Mestske nadrazi je treba opravit tak jako tak.
Elektrifikace trati Caslav - Tremosnice je ale hotovy nesmysl, vzhledem k vytizenosti trati (1x za 2h 810). Odstaneni uvrati ve Zlebech (nikov Ceskych - ty jsou na Sumave a bez zeleznice) by bylo neskutecne nakladne, nerealne. Trat 236 by spis potrebovala bezuvratove zaustit do Caslavi tak, aby bylo mozne vest prime vlaky Tremosnice - Caslav - KH,m. - Kolin. K tomu by take Kutnohorsky oblouk pomohl.
Ad redekedar: Nevím, koho ta blbost v polovině 60. let napadla, ale byla to vůbec první zkušenost se stykem soustav u nás vůbec (opravte mě, pokud se pletu) a v době neexistence vícesystémových lokomotiv zdá se i logická. Negativní zkušenosti a zavedení vícesyst. lok. pak ukázaly, že styk na širé trati je mnohem lepší, což ale s bobinou nebo laminátkou neuděláte.
ad mosquite: Pokud jsem dobře informován, zastávka v Sedlci i původní úvrať mají být také zachovány. Oblouk by měl prý začínat až za ní a navazovat na hl. n. na 11. kolej,na kterou dnes hliníky pravidelně zajíždějí, kde přechod na ~ nevím, takže jak říkáte vy, asi přestavba drátu, ale možná jen na jedné koleji. Zastupitelstvo si slibuje přímé spojení s Prahou a příliv turistů, větší zájem o město a tak. Zvažte si sami. Ale všichni víme, že do P. je lepší jet R už z hl. n., popř. v Kolíně přestoupit na S 1 nebo R a ne se mlátit oklikou přes Nymburk. Neuopozorňujte, prosím, hnidopišsky na současnou výluku. Názory na financování,výstavbu parkoviště atd. komentovat radši nebudu. Zkrácení jízdní doby na 2 km o 2,5 minuty taky ne. Vliv výstavby oblouku a provozu na elektrifikovaném úseku nechám na zelených. Ale osobně si radši povezu zadek, tu strašnou vzdálenost 2 km, v klimatizovaném ešusu než v promrzlém nebo skeníkovým efektem působícím ,třicet let starým, orchestrionem :-D V tom bych asi tak viděl ten přínos :-D Radši bych opravil podchod a WC na hl. n., dal tam turistům nějakou informační tabuli a 810 nahradil desirem(to už je velká fantazie)a fertig!
a můžeme diskutovat :o)
se
o to zajímá město Kutná Hora tak to je na infarkt.
btw jak tam budou zajizdet 471 z Phy, kdyz je v KH styk soustav uprostred nadrazi a zhlavi, pres ktere se jezdi do KHm, je cele pod ~ .. Ze by jeste prestavba dratu v KHhl.n.?
imho to je cele jenom sileny projekt, na kterem si namasti kapsu stavebni firmy (parkoviste za 2M etc.)
Vi se alespon uz konkretni trasovani apod.? Co bude se zastavkou v Sedlci? A nebylo by efektivnejsi elektrifikovat trat KH-Tremosnice? ;o) (a odstranit zaroven uvrat v Ceskych Zlebech :P)
uf .. tak jsem se vycerpal .. pustte se do me ;o)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










