..: O pražská nádraží je zájem; důležitá si již developeři rozebrali :..

Ilustrační obrázek Praha - Developerské firmy mají velký zájem o pražská nádraží a přilehlé pozemky. Podle ČD jsou u všech důležitých nádraží již uzavřeny smlouvy se strategickými partnery, kteří hodlají do rozvoje drážních pozemků investovat miliardy eur. Velké proměny čekají především smíchovské, žižkovské a Masarykovo nádraží.

"Praha je v podstatě rozebraná, zájem o pražské železniční reality je enormní," řekl na nedávné konferenci Czech Real 2008 ředitel odboru nemovitostních projektů ČD Karel Tabery. Většinu projektů řeší ČD pomocí společných podniků s partnery z řad developerských společností. Ty kromě financování nových staveb obnoví i nynější budovy drah.

Praha - Smíchov

Ilustrační obrázek

K nejzajímavějším akcím patří chystaná revitalizace smíchovského nádraží, kterou bude financovat Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Výkonný ředitel firmy Leoš Anderle uvádí, že Sekyra hodlá v následujících 10 až 15 letech do výstavby na Smíchově investovat až 15 miliard korun.

Novou čtvrť bude stavět Sekyra v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat kolem 12,5 miliardy Kč. Podle Taberyho je Žižkov výjimečný tím, že jde o jediný takzvaný brownfield mezi pražskými nádražími, tedy o nevyužívaný průmyslový a skladový areál, kde se železniční doprava pravděpodobně zcela zruší.

Praha - Masarykovo nádraží

Ilustrační obrázek

Naopak na významu nabude Masarykovo nádraží v centru Prahy, které čekají zásadní změny. Revitalizace se ujme ING Real Estate Development. Zkrátí se například nástupiště, takže se rozšíří prostor pro odbavení cestujících. Jako náhrada se pro běžný provoz zprovozní i první dnes nevyužívaná poštovní kolej. V první fázi se rekonstrukce dočká zchátralá výpravní budova. Zároveň na Masarykově nádraží vznikne lukrativní parcela, kterou hodlají ČD s investorem získat zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci.

"Není to ale jednoduché k řešení," upozorňuje Tabery. Zrušení byť nevyužívané koleje trvá ve správním řízení až 1,5 roku. V plánech revitalizace je i vybudování technického železničního muzea v prázdných budovách starého depa. Paradoxně však nebude napojené na koleje, takže exponáty se sem budou muset přenášet jeřábem.

Praha - Holešovice

Ilustrační obrázek

Další projekt obnovy nádraží a výstavby komerčních prostor se chystá v Holešovicích, ale přípravné práce komplikují nevyřešené majetkové vztahy. Koleje například leží na pozemcích města, město naopak využívá drážní pozemky a výpravní budova je na pozemcích třetích osob. Situaci má vyřešit společný podnik všech zúčastněných.

Samostatnou kapitolou je pražské hlavní nádraží, kde má vzniknout moderní dopravně-obchodní centrum. Rekonstrukce, která by měla skončit v roce 2011, se ujala společnost Grandi Stazioni. Podle Taberyho však práce nabírají zpoždění, protože se objevily nečekané závady. "Chystají se dodatky ke smlouvě, aby se zlepšilo smluvní postavení Českých drah," říká.

Kompletní přeměny se dočkají také některá mimopražská nádraží. Údajně velkolepý developerský projekt se chystá v Českých Budějovicích, obnova čeká například nádraží v Karlových Varech, Teplicích nebo Chomutově. Méně projektů je na Moravě, kde rekonstrukce v uplynulých 20 letech financoval stát.

ilustrační foto: Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 4.6.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
04.06.2008 (23:15)  
4 Vojtik: Brno bych sem raději netahal,to je kapitola sama pro sebe.Mělo by se přece jen aspoň částečně modernizovat,neboť rozhodnutí o přesunu/nepřesunu zřejmě nebude v tomto desetiletí...
04.06.2008 (23:11)  
4 MZ: Děkuji za info, o tom plánovaném propojení na Florenc jsem nevěděl.
4 crash151: Na Masarykově nádr.jsem samozřejmě byl, trvám na tom, že cesta od vlaku z konce nástupiště do metra Nám.republiky je dost dlouhá. Napojení na Florenc je možné přes pár zrušených kolejí, rumištěm, přes parkoviště, rozbitou ul.Na Florenci.. nebo pak klasickou cestou k tram.zast.,pak tramvají,pěšky.
registrovaný uživatel Kopi  mail  
04.06.2008 (22:38)  
Z prazskej nadrazich sem asi nejzvedav na smichak a na hlavak.smichakem projizdim dene a chvilemi obzvlast v noci to vypada opravdu strasne snad se do ty revitalizace pustej co nejriv.hlavak me zajima proto ze tam budu nastupovat do prace.treba udelaj dustojne prostory i pro vlakove cety.ale ja sem optimista a verim ze to bude konecne vypadat tzv:Evropsky.a vsichni si pridou na svi jak cestujici tak i zamestnanci CD.
04.06.2008 (21:15)  
Opět jenom pohádky, melou o miliardách a není pár tisícovek na zarovnání děr, natření zábradlí a přidrátování toho co upadlo. Jen hnus a špína. Než jim to prodají tak ať se nádraží trochu opticky vyčistí, aby dokázali že to myslí upřímně.
04.06.2008 (20:44)  
registrovaný uživatel sames1 
04.06.2008 (20:00)  
Nick: Hele ja nejsem specialista z AZD a nevim nic o propustnosti jejich zabezpecovacich sistemu ale prave ze masarycka by mela byt reko az po novem spojeni. Neznam podminky nejsme prazak ale nerikej te mi ze se neda udelat propustnos na 15-10 min. na slepen nadrazi? K tomu v planu je asi i pomoci Masarycce odklonem mnoha osobaku prave na Hlavak. Tedy i presunem kapacit cestujicich.

Pavel Q: To s tim budoucim muzeem take nechapu. Si stejne rikam ze to postavi a potom dodatecne tu kolej postavi .... musi!

Pavloš : No kluci to rekli za me ...Ova je na tom stokrat lip nez Pragl ;)

Miroslav Zikmund : Domnivam se ze reko zahrnuje stejne jako na hlavaku i celkovou modernizaci zabezpecovaciho sistemu .....
04.06.2008 (19:14)  
Masarykovo nádraží je nejlépe dostupné i z hlediska tramvají. Spojení podchodem Opletalova – Florenc bude znamenat vytvoření dalšího vestibulu a možnost přímého přístupu na nástupiště z východní strany (především od metra na Florenci. Nakolik bude tento vestibul možné propojit s vestibulem metra C nedokážu odhadnout, ale s ohledem na [ne]zástavbu nad teoretickou trasou takového spojení by to snad mohlo jít. Jiná věc je, co je v podzemí.
Zahuštění taktu vylučuje trojznaký autoblok … pokud by tam byl čtyřznaký, tak se je něco podobného možné.
04.06.2008 (19:01)  
Pavloš: kunčičky sou jenom zástavka pokud wím kde stejně moc lidí nevystupuje nenastupuje .. kunčice oproti vítkovicím za ta špatné nejsou a stejně je tam eště větší pusto než ve vítkách .. hlavák v Ově se právě opravuje :-) .. noo hlavně zbývají ty Vítkovice- kdybych měl miliony tak bych věděl jak Vítkovice opravit ale nemám ty miliony :D:D
registrovaný uživatel pekař 
04.06.2008 (18:10)  
Pavloš: Kunčice už se opravují, Kunčičky jsou opravené:) V prvně jmenované stanici mají dokonce vyrůst nějaké obchůdky, no:) Vítkovice, řekl bych, je jediné oškivé ostravské nádraží:)
registrovaný uživatel vojtik 
04.06.2008 (18:09)  
vonatszeretet

Proboha proč na Masaryčce podchody? Tam je naopak využito toho že je to nádraží hlavové, tudíž není nutno stavět podchod když se dá dojít pěkně po nástupišti.

Brno je možná ještě roztahanější nádraží, koupit si jízdenku v pokladně a dojít na "jihlavský" nástupiště je docela procházka :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko