..: Jadranem letos do Chorvatska levněji :..

Ilustrační obrázekČesko – Stejně jako v předešlých letech i letos budou moci cestující již zanedlouho využít sezónního rychlíku Jadran, který spojí Českou republiku s turisticky oblíbeným a vyhledávaným Chorvatskem. K pobřeží Jaderského moře vlak letos poprvé vyrazí 20. června. Jak je již tradicí, ve vlaku bude kromě lehátkových, lůžkových a oddílových vozů druhé třídy řazen i speciální vagon pro přepravu automobilů. Jadran bude z důvodu stavebních prací ve stanici Kolín veden odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem. Z Prahy bude odjíždět vždy v 7:47. Z Kolína bude pokračovat dále po své trase, tj. přes Kutnou Horu a Havlíčkův Brod do Brna, kam by měl dle jízdního řádu přijíždět v 11:34. Dle mluvčího drah Ondřeje Kubaly je však tento sezónní vlak do chorvatské Dalmácie v prvních dnech vyprodán. Jeho provoz pak bude ukončen 5. září.

Vysoký nominální kurs české koruny vůči euru zapříčinil oproti minulým letům zlevnění jízdného, neboť mezinárodní jízdné je počítáno právě v evropské měně. Dráhy pro tuto destinaci doporučují zakoupit evropskou mezinárodní jízdenku City Star, která je určena jak pro jednotlivce, tak pro skupiny do pěti osob s platností jeden měsíc. Podmínkou pro uplatnění slev je však strávení minimálně jedné noci ze soboty na neděli na území Chorvatska. Cenovou kalkulaci jízdného si můžete porovnat a prohlédnout v připojené tabulce.

Jízdenka Praha – Split zpáteční

Počet osobCity StarCity Star + Rail Plus*3místné kupé - lůžko4místné kupé - lehátko6místné kupé - lehátko
Jedna osoba3899 Kč3078 Kč1038 Kč798 Kč536 Kč
Dvě osoby6258 Kč4921 Kč2076 Kč1596 Kč1072 Kč
Tři osoby8616 Kč6768 Kč3114 Kč2394 Kč1608 Kč
Čtyři osoby10 975 Kč8611 Kč4152 Kč3192 Kč2144 Kč

*) minimálně jeden z cestujících musí být držitelem In-Karty

  • Přeprava osobního automobilu: 2916 Kč
  • Přeprava motocyklu: 2044 Kč
  • Přeprava kola: 258 Kč

Ilustrační obrázek Sezónní spoj do Splitu poprvé vyrazil z Čech již v roce 2003. Tehdy jezdil jen jednou týdně. Před dvěma lety dráhy od vypravování Jadranu na čas ustoupily. Jeho provoz byl obnoven v loňském roce s několika změnami, z nichž jmenujme tu, že jezdí v době své platnosti denně. Celá cesta trvá zhruba 24 hodin. Vlak Jadran se těší velkému zájmu turistů. Za minulé léto přepravil řádově na 12 tisíc pazažérů a 850 dopravních prostředků. V posledních dnech se však často s Chorvatskem spojují jistá omezení pro cestu. Chorvatská strana zavedla povinnost při cestě nezletilých dětí bez rodičů (zákonných zástupců) doložit jejich notářsky ověřený a přeložený souhlas. Dále mělo chorvatské ministerstvo zemědělství v minulém týdnu zakázat dovoz mléčných a masných výrobků do země, což vyvolalo značnou vlnu nelibosti, jak mezi Čechy, tak i samotnými Chorvaty nejen z řad hoteliérů.


Zdroje: ČD, České Noviny/ČTK


Vítek_V | 3.6.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá) Chorvatsko


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
03.06.2008 (14:46)  
Letos to bude prázdný, když si češi s sebou nesmí vzít vysočinu, gothaj, řízek a jogurt... :D
03.06.2008 (14:36)  
Ad Michal Janko: No sedm hodin do Koperu z Vídně je trošku málo - koukni se jak dlouho jede páteční sezóní rychlík Vídeň-Koper... Loni to bylo tuším přes 8 a půl... Ale jinak souhlasím s tím, že ve Slovinsku jsou lepší služby za slušnější ceny a kromě toho jsou Slovinci daleko přátelštější. Chorvati nám poslední dobou dávají dost najevo, že pro ně my jako turisti už moc neznamenáme a podle toho se chovají. Kromě toho o nás mluví jako o paštikářích (což částečně sedí, i když míň než dřív), ale v jejich přívadě to působí dost paradoxně, protože oni sami mají h.... .
03.06.2008 (14:15)  
Pekař, Twix:
Koper je podle mě vhodná výchozí destinace pro celý Jadran, nejenom pro ten chorvatský, ale třeba i pro italský, takže kdyby na něj byly vhodné autobusové a vlakové přípoje ve směru Benátsko/Istrie/Dalmácie, určitě by se i díky rychlejší a pohodlnější cestě přímý spoj z ČR uživil. Jinak na ICS Slovenija jezdívala pendolina, ne desira, pokud si dobře pamatuju.

P. S.: Já jsem sice tradičně proslovinsky zaujatý, ale rozhodně není Slovinsko vzhledem ke kvalitě poskytovaných služeb vůči Chorvatsku drahé, spíš naopak. Slovinci si totiž ždímáním turistů nemusejí vynahrazovat nefungující ekonomiku a mizerné příjmy.
03.06.2008 (13:51)  
A jak by to bylo s dotacemi na Jadran, kdyby nesuploval rychlík? Takhle můžu využít Jadran na cestě z Nového Města na Moravě, Chotěboře, Žlebů, atd. do Prahy jako normální vlak. Přispívalo by na něj ministerstvo (nejen to naše), kdyby jel jako rekreační expres? Navíc i kdybyste zkrátili cestu v ČR o hodinu, vzhledem k celé trase je to nicotné - v Chorvatsku to nezrychlíte a v Maďarsku taky ne. Na MÁV to jede (celkem rychle) po vedlejších tratích, motorová lokotka houká ostošest, a staví to tam převážně jen ve větších městech a uzlech - ne že by tam mnoho lidí nastupovalo. Vozy HŽ jsou (v úseku Blava - Chorvatsko) dost prázdné, a tak si posunutím sedaček až k sobě uděláte v kupéčku velmi pohodlnou lehátkovou úpravu, a cestuje se možná lépe než v lehátku ČD.
Michal Janko: Do Koperu se dá dobře dojet Plečnikem (bohužel tedy přes den), v Lublani navazuje přímý vlak IC, sice je veden Desirem ale to je vedlejší. Alespoň loni tomu tak bylo, v opačném směru analogicky. Samozřejmě že přes Vídeň by to bylo rychlejší a dražší.
registrovaný uživatel pekař 
03.06.2008 (13:50)  
OK, uznávám, ale rychlík je oblíbený, tak to asi taková potíž není.
Michal Janko: myslíš, že právě Koper je ta pravá destinace? Češi touží po moři kolem Splitu, Slovinsko je moc malé a drahé.
03.06.2008 (13:24)  
pekař:
Praha--Brno za 4 hodiny je i na klasický rychlík hodně. Mohlo by to být trasováno přes Rakousko, a aby se ušetřil čas i peníze, tak by se na druhou stranu mohlo vynechat Chorvatsko.

Ideálně bych to viděl následovně:
Před půlnocí spojit s Pannonií (té by se zrušily ty četné zastávky dobré akorát pro lupiče a přidal by se jí policejní doprovod),
ve tři ráno v Břeclavi rozpojit,
ve čtyři může být ve Vídni,
v šest ve Štýrském Hradci
a kolem jedenácté ranní už na Jadranu v Koperu.

Pro masochisty tam může být řazen jeden dva přímé vozy >>Záhřeb>>Split, které by se odpojily v sedm ráno ve Zděném Mostě.
03.06.2008 (13:20)  
Pekař:tak ono je to nejakych 7 zastavek...Z Prahy do Blavy..Ta souprava neni zrovna lehka, takze to "da" dost na rozjezdech, hlavne na Vysocine, pak musime pripocist pobyty ve stanicich...JD Jadran PHA-BRNO..3 Hod 47 min, BE 2 hod 42 min..To uz mas hodku..A jestli je to takhle po cele trase, par hodek se na tom nahoni a mimoto i psychologicky to bude prijatelnejsi..Kdyz vim, ze me ceka dlouha streka, tak me nepotesi, ze to furt zastavuje, byt to neni drasticky zdrzeni
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
03.06.2008 (13:05)  
to IDSak: Diky. Ono je to o stesti, taky zalezi na vozu... Prime luzko, resp. lehatko Budapest - Sofia jsem pouzil 2x tam i zpet a vzdy jsme byli ve voze sami... Ale lehatko az do Solune je problem... stejne tak ABc, ci co to je (madarske lehatko do Istanbulu)
03.06.2008 (12:46)  
FFMartin - do Transbalkánu bych se nebál jít do levnejší varianty T6 - při mé poslední cestě tímto vlakem předloni nás bylo v celém voze 6. Dle průvodce byl vůz díky nám abnormálně obsazen. České přímé vozy bych neriskoval - jejich obsazení je blízko 100%
registrovaný uživatel pekař 
03.06.2008 (12:44)  
Jenže ono to do Blavy supluje klasický rychlík. Ale jo, vzít to přes Vídeň, dá se rychleji, ale rychlík jezdí zaplněn, tak to asi tolik nevadí.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko