..: Aktualizováno: V Brně se bočně srazily dva osobní vlaky :..

Ilustrační obrázek Brno - Dnes odpoledne se v Brně srazily dva osobní vlaky, kolize na výměně naštěstí přinesla pouze jedno lehké zranění. Podle informací ČTK jej utrpěl průvodčí jednoho z vlaků. Obě soupravy vyjely současně z 5. a 6. koleje, načež se bočně střetly. Podle Jana Kučery z Drážní inspekce se srazil osobní vlak 4608 z Vranovic do Tišnova a 4724 z Brna hl.n. do Letovic. "Dva vagóny jsou vykolejeny," řekl Kučera. Nádraží zůstalo dále průjezdné.

Hustota provozu v IDS Jihomoravského kraje naštěstí umožnila i bohorovný přístup k řešení dalších následků. Cestující na nádraží hodinu počkají na další spoj. "Vypravovat náhradní spoje by nemělo význam," prohlásil Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD.

9. 6. 2008: Provoz na brněnském hlavním nádraží byl již plně obnoven. Vykolejené vozy obou souprav byly odstraněny a kolem půlnoci byly dokončeny i opravy poškozeného svršku. Podle přednosty stanice Martina Vejmělka je od rána provoz bez jakýchkoliv zpoždění způsobených včerejší nehodou a odstraňováním jejích následků.

Zatím nebylo ukončeno vyšetřování. Nehodu, při které se lehce zranila jedna průvodčí a dítě, patrně zavinil některý ze zaměstnanců železnice. "Osobní vlak jedoucí do Letovic odjížděl ze stanice s největší pravděpodobností na červenou. Vyšetřování nehody je ale teprve na počátku, je třeba provést výslechy všech osob a také komisionální prohlídku lokomotivy," říká mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Námět: Honnzok, Ráďa; Zdroj: ČTK, Brněnský deník a ČT24; doplnil: Josef Petrák; ilustrační foto: Petr Doupovec


Honza Beránek / JTB | 8.6.2008 (16:49)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
08.06.2008 (22:15)  
Martin-CZ : s tou 1.TK bych si 100% jistý nebyl.
Na 2.TK se dostanete mimo skupinové odjezdové návěstidlo L 5-6a po kolejové spojce mezi výhybkami 214-217, čili nejedete přes výhybku číslo 211.

Ladislav16 : "ta poslední doba" trvá dobrých 50 let. Četba "provozní svodky" za uplynulý provozní den při ranní kávě není nic povzbudivého.

JTB : jenže on se "zruší" červený výpravčí, ale ve skutečnosti zpravidla změna spočívá jen v tom, že místo červené čepice nosí čepici modrou a místo dávání návěsti odjezd "pouze" vlak sleduje ... [Moravany …]. Pouze někde se ten červený výpravčí zruší natrvdo.
Nicméně na trati z Plzně do Chebu vybavené DZZ (už má taky na kahánku) se desetiletí jezdilo ve většině stanic na "odjezd dávaný vlakovou četou", výpravčí vypravovali vlaky jen v odbočných stanicích – v posledních letech už taky ne ... a přece jen se tam nestal nějaký zásadní malér. Nehody pochopitelně byly. Přitom se tam vlaky osobní dopravy "vypravovaly" proti stůj (povytažení k odjezdovému návěstidlu) a když vjel protivlak a postavilo se "na volno" jelo se dál ...
Registrierter Benutzer KLF  mail  
08.06.2008 (21:56)  
Dneska sem jel R od ČT čas přijezdu cca 17:15 do Brna čekali sme 2O minut před Brno-Židenice..poušteli jsme Brněnský expres a Pendolino,koukal sem na to z okýnka no slušne seklý dva vagony,ale když sem večer jel dom 19:00už je měli na kolejích,škoda že sem nefotil vlak jel okolo pomalu,mohly být prima fotky.
08.06.2008 (21:47)  
Sysel: špatně postavená otázka. Díváš se na to z hlediska jednoho případu, jenže
po bitvě je každý generál. Co takhle se podívat na věc z globálu? Správně by měla znít takhle:

Tak kolik se ušetřilo na platech 300 výpravčích (na obsazení těch exponovanějších míst v ČR, kde může dojít k nehodě a nikdo není? 9.třída,v noci přetržka)? Jaké jsou škody za 3 nehody ročně,ke které při výpravě vlaku výpravčím nemuselo dojít?


Kdyby platila logika více výpravčích-méně nehod, pak by se to vyplatilo. 300 výpravčích navíc (ČR není pouze Brno Hbf.) = 120 milionů. Když se to obejde pouze s materiálními škodami, klidně můžu za tyhle peníze poslat jeden taurus rovnou proti betonové zdi a ještě mi zbyde fůra peněz na takové ťukance, jako ten dnešní v Brně.
Registrierter Benutzer sysel 
08.06.2008 (21:36)  
Indikátor na skupinovém návěstidle je výsledek šetření na správném místě.Tři perónní výpravčí byli tímto ušetřeni.V Praze paranoidnímu šetřiči ing.Vejmělkovi (toho času vrchnímu přednostovi) poblahopřáli,i nějaké ty prémie poslali a zase se zasmáli,jak ty blbé vlezdoprdelky na Moravě je třeba si pěstovat.Svoje lidi si o své vlastní iniciativě určitě rušit nebudou.Tak kolik se ušetřilo na platech 3 výpravčích (9.třída,v noci přetržka)? Jaké jsou škody za nehodu,ke které při výpravě vlaku výpravčím nemuselo dojít?
08.06.2008 (20:45)  
Jak již bylo řečeno, těch nehod je poslední dobou čím dál víc as přicházejí za sebou pokaždé v kratším intervalu. Bohužel. Jo a zrovna v tu dobu jsem hrál JOP Brno. Doufám, že jsem něco neprovedl...:-)
Registrierter Benutzer thingie  mail  
08.06.2008 (20:07)  
Věřit lidem je šílenství. Ale ještě horší je věřit lidem co věří technice. To je pak konec.
08.06.2008 (20:01)  
Když jsem se učil zabezpečovačku, tak jsme si dělali srandu ze skutečnosti, že všechno stavění jízdních cest začínalo slovy: "Výpravčí vyjde ven a zkontroluje volnost koleje..." Dnes spoléháme na techniku (lidem se nevěří). Ale dnes také vidím, že ta plácačka na peroně měla smysl (o Moravanech nemluvě).
Korrespondent oder ŽP Mitglied mouka  mail  
08.06.2008 (19:30)  
Furt tam jsou čísla blbě, uvedené vlaky odjíždí z Brna hodinu po sobě.
08.06.2008 (19:21)  
Výpravčí jih a sever se na koordinaci prakticky nepodílí, to je záležitostí dispozičního a traťového výpravčího.
Registrierter Benutzer taz 
08.06.2008 (18:59)  
vojtik, myslíš v Brně? Já teda netuším jak se jim říká (mám pocit, že pomocný výpravčí), ale mají boudu na severní straně na čtvrtým nástupišti, na jižní straně na druhým, chodí s vysílačkama, nosí strojvedoucím rozkazy..., doteď jsem si myslel, že koordinujou i odjezdy vlaků.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko