Brno - Dnes odpoledne se v Brně srazily dva osobní vlaky, kolize na výměně naštěstí přinesla pouze jedno lehké zranění. Podle informací ČTK jej utrpěl průvodčí jednoho z vlaků. Obě soupravy vyjely současně z 5. a 6. koleje, načež se bočně střetly. Podle Jana Kučery z Drážní inspekce se srazil osobní vlak 4608 z Vranovic do Tišnova a 4724 z Brna hl.n. do Letovic. "Dva vagóny jsou vykolejeny," řekl Kučera. Nádraží zůstalo dále průjezdné.
Hustota provozu v IDS Jihomoravského kraje naštěstí umožnila i bohorovný přístup k řešení dalších následků. Cestující na nádraží hodinu počkají na další spoj. "Vypravovat náhradní spoje by nemělo význam," prohlásil Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD.
9. 6. 2008: Provoz na brněnském hlavním nádraží byl již plně obnoven. Vykolejené vozy obou souprav byly odstraněny a kolem půlnoci byly dokončeny i opravy poškozeného svršku. Podle přednosty stanice Martina Vejmělka je od rána provoz bez jakýchkoliv zpoždění způsobených včerejší nehodou a odstraňováním jejích následků.
Zatím nebylo ukončeno vyšetřování. Nehodu, při které se lehce zranila jedna průvodčí a dítě, patrně zavinil některý ze zaměstnanců železnice. "Osobní vlak jedoucí do Letovic odjížděl ze stanice s největší pravděpodobností na červenou. Vyšetřování nehody je ale teprve na počátku, je třeba provést výslechy všech osob a také komisionální prohlídku lokomotivy," říká mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Námět: Honnzok, Ráďa; Zdroj: ČTK, Brněnský deník a ČT24; doplnil: Josef Petrák; ilustrační foto: Petr Doupovec

Na 2.TK se dostanete mimo skupinové odjezdové návěstidlo L 5-6a po kolejové spojce mezi výhybkami 214-217, čili nejedete přes výhybku číslo 211.
Ladislav16 : "ta poslední doba" trvá dobrých 50 let. Četba "provozní svodky" za uplynulý provozní den při ranní kávě není nic povzbudivého.
JTB : jenže on se "zruší" červený výpravčí, ale ve skutečnosti zpravidla změna spočívá jen v tom, že místo červené čepice nosí čepici modrou a místo dávání návěsti odjezd "pouze" vlak sleduje ... [Moravany …]. Pouze někde se ten červený výpravčí zruší natrvdo.
Nicméně na trati z Plzně do Chebu vybavené DZZ (už má taky na kahánku) se desetiletí jezdilo ve většině stanic na "odjezd dávaný vlakovou četou", výpravčí vypravovali vlaky jen v odbočných stanicích – v posledních letech už taky ne ... a přece jen se tam nestal nějaký zásadní malér. Nehody pochopitelně byly. Přitom se tam vlaky osobní dopravy "vypravovaly" proti stůj (povytažení k odjezdovému návěstidlu) a když vjel protivlak a postavilo se "na volno" jelo se dál ...
po bitvě je každý generál. Co takhle se podívat na věc z globálu? Správně by měla znít takhle:
Tak kolik se ušetřilo na platech 300 výpravčích (na obsazení těch exponovanějších míst v ČR, kde může dojít k nehodě a nikdo není? 9.třída,v noci přetržka)? Jaké jsou škody za 3 nehody ročně,ke které při výpravě vlaku výpravčím nemuselo dojít?
Kdyby platila logika více výpravčích-méně nehod, pak by se to vyplatilo. 300 výpravčích navíc (ČR není pouze Brno Hbf.) = 120 milionů. Když se to obejde pouze s materiálními škodami, klidně můžu za tyhle peníze poslat jeden taurus rovnou proti betonové zdi a ještě mi zbyde fůra peněz na takové ťukance, jako ten dnešní v Brně.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











