Praha - Vláda přišla s návrhem, jak financovat stavbu rychlodráhy z centra Prahy na letiště v Ruzyni. Podle Ministerstva dopravy by měl pomoci soukromý investor. Šlo by tak o jedno z prvních využití nového projektu PPP, jež se spoluprací státního a soukromého sektoru v České Republice zabývá. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky je tento způsob financování zvláště výhodný. "Finanční výsledky modelu jsou natolik příznivé, že umožní dostatečnou efektivnost i v případě, že se zcela nepotvrdí současné odhady poptávky po letištním expresu," uvedl Hanzelka. Vybraný soukromý investor by pak dráhu také sám provozoval.
Projekt letištní dráhy počítá s dvěma větvemi. První povede přímo na ruzyňské letiště, druhá do centra Středočeského kraje - Kladna. Soukromý investor by však měl podle současných plánů vystavět pouze první z nich. Kladenská větev placená státem by pak měla být zařazena do PID a měl by zde tedy platit regulovaný tarif.
Projekt letištní rychlodráhy ovšem není jediným, jež řeší nyní špatné spojení největšího letiště v hlavním městě ČR se světem. Již v roce 2016 sem pravděpodobně zavítá první vlak metra linky A, která bude prodloužena ze současné konečné stanice Dejvická, nacházející se nedaleko známého "kulaťáku".
Zdroj: České Noviny.cz

Trochu si protiřečíš:"Pokud mi tam jednou za 15-30 minut projede po Bustehradce pantak smerem do centra"versus"tam pojede jednou za pul hodiny vlak od Kladna".
15 ve špičce bude jistě atraktivní ve spojení s krátkou jízdní dobou pro uživatele P+R...
nez zacnes nekoho urazet tak si o tom neco prostuduj.Je pod moji uroven reagovat na vulgarismy...
1. Pokud mi tam jednou za 15-30 minut projede po Bustehradce pantak smerem do centra tak to bude pro lidi na Evropske tak atraktivni, ze misto 119 ktera jezdi na kulatak(kde je metro) v podstate furt, nehlede na tramvaje, budou preferovat toto spojeni?
2. Pokud dojizdim z okresu Kladno a vubec z koncin podel R6 a R7 do centra Prahy a v soucasnosti nechavam auto v okoli kulataku, donuti mne k tomu nechat auto uz na Dlouhe mili pokud tam pojede jednou za pul hodiny vlak od Kladna, nebo jednou za 8-10 minut metro?
A to neberu v potaz ten Motol, Petriny, Bilou Horu, Dedinu atd atd..
Z prispevku nekterych individui sice sala jakasi laska k zeleznici, ale jsou naprosto odtrzeny od reality a svym zpusobem zeleznici skodi. Takze mluviti stribro, mlceti zlato, ono neni nutne se za kazdou cenu vyjadrovat k necemu cemu nerozumim.
Ale obecne by navrat Bustehradky do soukroma nemusel byt blbost. I kdyz uz Bankovni dum Petschek jaksi nejní...
Co z toho vyplívá? Jestli chce někdo na dráze do Ruzyně vydělávat, tak ať jezdí za tarif PID a k němu si přidá příplatek za cestu na letiště, ale ať staví na všech zastávkách cestou a za cestu z Masaričky do ostatních zastávek na cestě, ať se příplatek neplatí.
Nicmene nezklamal jste - ja nabadal k tomu, aby jste to neprepocitaval na plat, prepocital jste to na obycejny tarif - holt sikula. Takze polopate - cenu za rychlodrahu nema cenu s nicim srovnavat, protoze proste vede na letiste. Letistni poplatky, letenky, veci v obchodech na letisti (plusminus) jsou stejne v cele Evrope. Nechapu, proc by to v Praze melo byt jinak.
Taknak rikam, ze pro tu rychlodrahu na letiste moc nevidim duvod, ale pokud tam bude, tak at stoji kolik stoji - obzvlast, pokud to bude postavene bez prispeni statu. Muj tip je (a vychazi to z logiky veci), ze to bude stat podobne jako ten CAT nebo s nejakou korekci vzhledem ke vzdalenosti a nevidim na tom nic divneho. Vetsina lidi na letiste jen tak z nudy nejezdi, takze moc nechapu, v cem je problem...
Priste muzete srovnavat treba cenu noveho auta a cenu obedu v restauraci v Brne a v Salzburgu (treba). Pravdepodobne se stejnou logikou, jako jste srovnaval MHD a CAT, dojdete k tomu, ze u nas jsou ta auta neskutecne draha (ackoliv stoji "uplne" stejne jako v Rakousku)...
Zpáteční jízdenka s výraznou slevou za 15 EURO.
Pro jízdu na letiště Schwechat potřebujete dvoupásmovou jízdenku za 3,40 EURO, přičemž źpravidla pro cestu na Wien Mitte, odkud jede CAT potřebujete alespoň jednu jednopásmovou jízdenku ... Za tuto atraktivní cenu pojede pouhých 16 minut vlakem, zatímco S-Bahn tam jede 26 minut ... Navíc můžete nastupovat i na Rennwegu, mnohé spoje S7 jedou dál než z/do Floridsdorfu ...
Odolejte pak nabídce CAT ...
Ať si to postaví soukromý investor, nechť tam vlaky provozuje na vlastní odpovědnost, ale ať tam platí tarif PID, podnikatel dostane peníze za ujeté km a je jeho problém jak se mu investice vrátí nebo zda zkrachuje.
Jaký je rozdíl mezi autobusovou firmu Martin Uher nebo Bosák, kteří jezdí v rámci PID, autobusy si pořídili za vlastní prachy, platí tam jízdenky PID a dostávají peníze za objednané výkony a tím, že podobně na tom bude drážní dopravce, který navíc tu trať postaví... na vlastní trati nebude platit poplatek za použití dopravní cesty.
Význam rekonstrukce buštěhradky má pro občany P6 význam 0,00.
Pokud bychom se měli rozhodnout pouze pro jeden ze systémů, ač je účel každého z nich odlišný, vyhrálo by spíše metro + dalo by se dalo uvažovat u busech Kladno - Dlouhá Míle.
Rozhodně ne pouze železnice! Ta jaksi neřeší Evropskou, ani zbytek P6! Nebo dojíždějící do Prahy si nechají auto na míli a budou čekat 15 minut na vlak do centra? To je teda business..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











