..: V neděli začíná elektrifikace trati Šumperk - Bludov :..

Ilustrační obrázek Šumperk - V neděli 15.6. 2008 zahájí státní organizace SŽDC první etapu modernizace trati č. 291 Šumperk - Zábřeh na Moravě. Elektrifikace tak umožní zavést přímé vlaky z Olomouce do Šumperka bez nutnosti přesedat v Zábřehu na Moravě. Jako první bude modernizován úsek Šumperk – Bludov. V tomto úseku budou cestující až do 3.10. 2008 přepravování autobusy.

„Tady bych rád upozornil cestující, že ze Šumperka budou náhradní autobusy odjíždět od vlakového nádraží vždy o několik minut dříve, abychom nenarušili další jízdu vlaků z Bludova na Zábřeh a do Hanušovic,“ upozorňuje Petr Holánek, ředitel Krajského centra osobní dopravy v Olomouci. Dodává, že zpátky do Šumperka naopak přijedou o chvíli později. Přece jen je třeba počítat s tím, že autobus jede pomaleji než vlak, protože je závislý na aktuální dopravní situaci na silnicích.

Po dobu výluky budou také omezeny některé služby, jako je úschova během přepravy. „Po dokončení elektrizace celé trati bychom rádi nabídli Olomouckému kraji, jako objednateli regionální dopravy, zavedení přímých osobních vlaků z Olomouce až do Šumperka, případně i spěšných vlaků, které by tuto vzdálenost urazily za méně než jednu hodinu,“ uzavírá Holánek.

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 12.6.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.06.2008 (11:26)  
Bronco: Elektrifikace na sklonově náročnějších tratích má možná ještě větší přínosy než na tratích rovných, s ohledem na trakční vlastnosti elektrických motorů.

radekedar, Zdeněk J: To by bylo výborné. Jen aby někoho nenapadlo ho zcela nekoncepčně předtím odstranit... Tedy pokud bude vůbec využito výhod přepřahu v Bludově. Můžeme doufat.
13.06.2008 (9:37)  
To Bronco: co máš proti drátům na Ramzové ? Aspoň by došlo konečně k modernizaci trati přes Ramzovou (která se dělá při elektrizaci) a stoupla by maximální rychlost nad 50 km/h (minimálně v úsecích Hanušovice-Branná a Lipová Lázně-Jeseník by to jistě šlo). Ona by ta modernizace byla jistě možnjá i bez elektrifikace, ale nějak se jí ne a ne dočkat ...

Jinak podle mého názoru, pokud se potáhnou dráty někam z Bludova, tak to bude trs Hanušovice-Lichkov (coby záložní trasa pro případ nehody na koridoru).
registrovaný uživatel Bronco  mail  
12.06.2008 (22:51)  
Pocitam ale ze se to tyka jenom trati Zabreh-Sumperk.Snad to nepujde az do Jeseniku. To bych asi nezvlad :-) aby byla elektrifikace zavedena i v treba Ramzovskem sedle.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
12.06.2008 (22:07)  
Zdeněk J: To by bylo fajn, dokonce je v Bludově jeden šikovnej šturc co by se na to hodil :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
12.06.2008 (21:38)  
Zná někdo datum celkového dokončení?
12.06.2008 (20:50)  
Ad Nádražák: rychlíky Brno-Jeseník možná budou přepřahat ne v Zábřeze ale v Bludově (= úvrať zabere méně času), a přední část soupravy s Esem by pokračovala do Šumperka. Ale jak říkám - je to jedna z možností, rozhodnuto není zatím nic.
12.06.2008 (19:55)  
On jezdil jeden pár rychlíků (Bradlo) po 290. Ale byl to strašný courák.
12.06.2008 (19:32)  
Kolik jezdí nákladních vlaků mezi Zábřehem a Šumperkem ?
registrovaný uživatel kubam 
12.06.2008 (19:12)  
V neděli Šumperk, v sobotu Znojmo...
12.06.2008 (18:57)  
Nádražák: Měl sem za to že jezdí. Každopádně by teď některý z končících v Zábřehu mohli (pokud to nebude příliš vadit oběhům).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko