..: Vlaky se zastavily - nepojedou do 14:15 :..

Ilustrační obrázek Živě - 24. června ve 13 hodin byla prakticky paralyzována osobní železniční doprava na většině území ČR. Jednání představitelů Českých drah s odboráři nepřinesla konkrétní výsledky, a tak na hodinu a čtvrt cestující zůstaly bez funkčního spojení. "České dráhy tímto okamžikem přešly na speciálně připravený plán oběhů lokomotiv, vozů i vlakových čet, který bude eliminovat vznik dalšího zpoždění během odpoledne," uvádí se v oficiálním prohlášení dopravce. Stávkou nemají být dotčeny spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou. "Spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou se stávka nedotkne. V případě, že bude na spoji strojvedoucí, který nepodporuje protesty, pojede na základě rozhodnutí dispečera vlak dál bez omezení," doplňuje tiskové oddělení ČD. Informace o jízdách spojů naleznou cestující na webu dopravce.

Závěr dne - Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly dosáhly škody způsobené stávkou výše několika milionů korun. V průběhu dne se s dojezdem jednotlivých dálkových spojů situace dostala do běžných kolejí. V 22:20 se na síti SŽDC pohybují pouze dva výrazně opožděné vlaky - R 1202 Jadran s téměř třemi hodinami a EC 70 Antonín Dvořák se 101 minutami oproti jízdnímu řádu. Tato zpoždění už ale se stávkou souvisí maximálně okrajově.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: EC 144 Detvan stojí mimořádně v Brodku u Přerova
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: Pendolina přeci jezdí, i když s mírným zpožděním · cestující v Přerově čekají · následné vlaky byly mnohdy přeplněné

Za fotodokumentaci děkujeme uživateli jatyrko

15:00 - V plánovaném čase se vlaky na všech tratích znovu rozběhly. Spolu s tím začal informace opět poskytovat i Babitron, na kterém lze nyní sledovat důsledky stávky strojvůdců. Situace na železnici se nýní normalizaje díky preventivním opatřením ze strany ČD, jež se rovnou rozhodly zkrátit trasy vybraných spojů v zájmu zrychlení obratu, případně některé taktové spoje rovnou odřekly. U spojů dálkové dopravy zpoždění nejsou výjimkou zpoždění, blížící se dvěm hodinám - na delší cestu se v této chvíli mohou těšit zejména cestující na palubě Ex 120 Košičan (105 min), EC 170 Hungaria (72 min), EC 107 Praha (78 min), EC 144 Detvan (88 min), EC 171 Hungaria (95 min), EC 147 Olše (72 min), EC 172 Vindobona (107 min), Ex 523 Mojmír (73 min), R 943 (86 min) nebo R 960 (81 min). Výrazně lépe jsou na tom regionální spoje na kratších trasách - i díky zmiňovaným mimořádným opatřením.

14:05 - České dráhy aktualizovaly seznam spojů, jichž se omezení dotknou. Podle dispečerů ČD se do stávky nezapojilo přibližně 20 procent strojvůdců dálkových i regionálních spojů.

14:00 - Celonárodní výstražná stávka končí, nicméně vlaky ještě 15 minut nepojedou.

13:55 - Podle zpráv redaktorů ŽelPage běží prodej jízdenek na holešovickem nádraží bez přerušení.

13:50 - Naši redaktoři vyrazili do terénu. Dle informací z Hlavního nádraží v Praze dojíždí poslední vlaky vypravené svou trasu před začátkem stávky jako rychlík od Klatov nebo IC 540 Hutník. Na nádraží je nebývalý klid, který narušují jen stavební práce na 1. a 2. nástupišti. Naopak úklidová služba souprav pracuje bez přerušení. Odřeknuté spojení jsou hlášeny rozhlasem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

13:45 - Podle zpravodajství ČT24 z Pardubického kraje nepodporují stávku zdaleka všichni strojvůdci ve službě, nicméně na základě pokynů z odborové centrály musí vlaky stát. Redaktoři se vesměs shodují, že většina cestujících přijímá stávku s pochopením. Dráhy přitom až do dnešního dopolendy stávku prezentovaly pouze jako možnost a ne jako definitivní skutečnost, a tak se mnoho cestujících i přes nepříznivé předběžné zprávy na dnešní vlakové spoje spoléhalo.

13:20 - plánujete-li cestu z některého z pražských nádraží, nemusí vám den komplikovat jenom zpoždění. Přesun může být předčasně ukončen už v pražských ulicích při cestě na nádraží poté, co část odborářů zablokovala dopravu v ulici I. P. Pavlova.

Pokud jde o situaci přímo na železnici, Babitron kvůli výpadku datového zdroje na straně ČD pořád nefunguje. Hrubý přehled o stavu hlavních spojů lze získat u slovenského protějška Babitronu na adrese http://poloha.vlaku.sk. Spoje SuperCity v soulady s avizovanými informacemi jedou včas, případně jen s minimálním zpožděním. Určité štěstí měli cestující ranního expresu 128 Hradčany ze Žiliny, který, ač opožděn kvůli dopravním omezením v úseku Púchov - Horní Lideč, stihl před začátkem stávky dorazit alespoň do pražských Vršovic.

Původní zpráva

České dráhy v průběhu pondělí prezentovaly sadu mimořádných opatření s cílem minimalizovat negativní dopady stávky na cestující. "Celý systém je postaven tak, aby případné hodinové zastavení provozu neohrozilo další spoje a zpoždění se nepřenášelo do pozdějších odpoledních hodin ani do druhého dne," uvádí tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala. Na webových stránkách dopravce byl dnes zveřejněn výlukový jízdní řád, obsahující podrobnosti o zasažených spojích. I přes tyto aktivity plánovaná stávka zásadně znepříjemní den cestujícím desítek spojů, od mezistátních vlaků EuroCity až po regionální vlaky, u kterých budou často kráceny trasy nebo dokonce odřeknuty celé obraty.

Hlavním organizátorem stávky na železnici je Federace strojvůdců České republiky. "Na rozhodnutí uskutečnit obě výstražné stávky nezměnilo nic ani dnešní jednání, na kterém FSČR, stejně jako další odborové organizace, obdržela návrhy, jak by bylo možno řešit problematiku předčasného odchodu do důchodu až o 5 let dříve před dosažením uvažované důchodové hranice 65 let," uvádí se v oficiálním stanovisku odborářů. Poněkud paradoxní je v této souvislosti skutečnost, že do stávky se nezapojí Odborový svaz železničářů, největší odborářská organizace v zemi. FSČR ve svém stanovisku dále zdůrazňuje obavy nad bezpečností drážního provozu v ČR a prezentuje navazující patnáctiminutovou stávku jako akci v zájmu zaměstnanců drah i cestujících. Je ovšem otázkou, do jaké míry pasažéři tento velkodušný přístup odborářů ocení; zejména bude-li znamenat nárůst už tak vysokých zpoždění.

Do stávky se nezapojí zaměstnanci soukromých dopravců, provozujících osobní vlaky na území ČR. Pouze u Jindřichohradecké místní dráhy přestanou pracovat tři strojvůdci po dobu patnácti minut.

ŽelPage bude situaci na železnici sledovat od ranních hodin v zpravodajském speciálu. Pokud v průběhu dopoledne nastanou podstatné změny, budeme vás neprodleně informovat.

Spolupracují: Josef Petrák, Jík, Vítek_V

Zdroj: České dráhy, Aktuálně.cz, FSČR


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.6.2008 (22:48)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
27.06.2008 (0:10)  
To bezesporu. Jen absolutni magor by ve sve firme nebo i rodine strpel pracovni moralku ala urednik na krajskem urade... Ze se da nic nedelat a presto dostavat penize, tak to totiz plati opravdu jen u statnich firem (a o tom, jak skvele fungujici systemy jsme se mohli presvedcovat 40 let obecne a v obzvlast pozoruhodnych firmach dosud)
Registered user M 
27.06.2008 (0:07)  
Dulezite je, ze to tusis ty... Ale treba az budes mit nekdy chvili i na neco jineho, nez nekonkretni zvasty, tak se muzes rozepsat o pravicovych umyslech CSSD (ja totiz mam hlavne z medii a tam vidim boje CSSD za regulovane najemne apod.).
PS: Kdyz je venku 36 ve stinu a nekdo si rekne, ze by mohlo sprchnout, tak to neznamena, ze obecne preferuje dest. Podobne jen absolutne dementni strana nemajici ambici stat se stranou vladni muze odmitat jakekoliv reformy (nedela to z ni ale pravicovejsi stranu)
Registered user pekař 
27.06.2008 (0:07)  
M: něco jiného je u podnikatele nakupovat, něco jiného u něj pracovat. Jinak odčítání a sčítání zajímavé. Při krachu to bývá většinou spíš rozdíl, ale budiž.Pracáku je jedno, jestli Ruda nebo Kamil. A Ruda se s tím nějak popasuje, je to přece mladý, úspěšný a dravý jinoch.
Registered user pekař 
26.06.2008 (23:59)  
M: neporovnával bych USA a nás. To je trochu demagogie. ČSSD i KSČM se sunou doprava ( do našeho prava :) ), a původně komunističtí Zelení tam už jsou:) Možná víš, co je pravice, ale asi netušíš, co je levice...
Stoupa: závazek, který často porušuje podnikatel...
Ti neschopní byli trochu nadsázka, všichni něco umíme, dokonce i ty postarší ženy, které s takovou oblibou sedí na ÚP...
Registered user stoupa  mail  
26.06.2008 (23:53)  
2 pekař:

Pracovní smlouva je oboustraný závazek. Ne slib maželství.

Jaksi se mi nechce polemizovat o neschopných, či kverulantech. V tomto ohledu, jsem bez ohledu. (Tedy zajisté rozlišuji mezi postiženým a neschopným pro lemplovatost či pomalejší chápavost).
Registered user M 
26.06.2008 (23:49)  
pekar - ne, myslel jsem tu silne levicovou CSSD. Vyjed do anglosaskych zemi, abys pochopil, co je to pravicova strana. Vedle americkych Demokratu by totiz i ODS mohla byt vnimana jako radikalni levice mozna...

Jinak postizeni mezi nami budou a jaksi jsem nezaznamenal, ze by o ne nekdo nechtel starat. Jen nevim, proc by postizeni meli byt ve stejnem ranku jako neschopni. To uz se pak stat muze starat i o line...
A jestli mas s podnikateli spatne zkusenosti, tak to te lituji. Ten internet, ze ktere sem pises ti montovala statni firma? A pocitac ti vyrobila a prodala taky statni firma?

No a potom jeden pribeh o scitani a odcitani... Pokud nekdo prejde jinam a vyhodi lidi, tak se o ne stat sice musi postarat, ale unika mi ta zatez pro stat. Protoze v miste noveho presunu se zase musi nabrat jini lide, takze pocet lidi, o ktere se stat musi starat se taknak nemeni (nebo mi neco unika?)... A jestli na socialku prijde Ruda nebo Kamil, tak to je tem urednicim a davkam pomerne dost putna...
Registered user pekař 
26.06.2008 (21:53)  
stoupa: no fajn, pak se ale o ty lidi, které podnikatel vyhodil musí někdo postarat. Stát. Nejen já mám s podnikately úplně jiné zkušenosti, špatné, ale asi jsme vyjímky a podnikatelská kultura u nás jen kvete...
P.S. Ono je to trochu fašizující mluvit jen o výkonných pracovnících. Ne vždy budeme všichni úspěšní, dokonce mezi námi existují ženy po padesátce, postižení, neschopní...
26.06.2008 (18:50)  
Pokud vim, tak třeba u Virgin Trains v Anglicku jezdí víceméně ta samá, tedy druhá generace. Ono tady jaksi záleží i na kvalitě infrastruktury, trakčního proudu a servisu (aneb, zkuste si koupit poršáka, jezdit s nim po kazašské stepi, napájet ho "normalem" do kombajnů a servisovat ho v místní traktorové stanici).
Registered user tenzor 
26.06.2008 (17:46)  
hanaak napsal:
že by pendolino bylo krám říct nemůžu. to by nejezdilo v x zemích v evropě.


Tak si nejdriv zkuste zjistit, ktera generace Pendolina kde jezdi :)
Jednotku za 700 mega, ktera kazdou chvili (i pres nadstandartni peci) nekde vyplivne, za nic jineho nez predrazeny italsky kram nepovazuju a klidne si mne kamenujte :)
Registered user stoupa  mail  
26.06.2008 (14:51)  
2 pekar:

Jiste ze se muzete zeptat. Pokud jde o ruku trhu a trh prace, tak treba tak, ze se smim svobodne rozhodnout, zda ve firme setrvam, nebo nesetrvam. A pokud jde o podnikatele, ze kdyz to nefunguje, nebo nenese, tak fabriku prodam, nebo zavru. Vzdy jsem rad vykonne spolupracovniky zaplatil nad relacnim trznim prumerem. A vzdy jsem se branil "procentnim priplatkum za neco, co bylo sjednano shora" kolektivnim vyjednavanim vyssiho stupne. Znam podnikatele, kteri davaji vic, nez musi a taky dostanou lepsi praci. Ale taky klidne opusti "historickou" lokalitu a stejnou vyrobu uspesne provozuji o kus dal. O odchodu do duchodu po 60 si myslim sve (vykonnost proste neni a nebude), ale system to neutahne. Na odborove funkcionare vsak podnik (system) prispivat musi.

I ja se muzu samostatne rozhodnout: bydlet v baracku a dojizdet do Prahy, nebo v panelaku v Praze.

Jak uz sem psal; STEM muze rikat, co chce. Ale i dle odboraru stavkovalo - manifestovalo az 900.000 lidi, coz je necela petina z obyvatel v produktivnim veku. Trochu malo, ze? A kolik z nich bylo skutecne z oboru, kde se pridava pridana hodnota nejen ucetne?
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko