..: Vlaky se zastavily - nepojedou do 14:15 :..

Ilustrační obrázek Živě - 24. června ve 13 hodin byla prakticky paralyzována osobní železniční doprava na většině území ČR. Jednání představitelů Českých drah s odboráři nepřinesla konkrétní výsledky, a tak na hodinu a čtvrt cestující zůstaly bez funkčního spojení. "České dráhy tímto okamžikem přešly na speciálně připravený plán oběhů lokomotiv, vozů i vlakových čet, který bude eliminovat vznik dalšího zpoždění během odpoledne," uvádí se v oficiálním prohlášení dopravce. Stávkou nemají být dotčeny spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou. "Spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou se stávka nedotkne. V případě, že bude na spoji strojvedoucí, který nepodporuje protesty, pojede na základě rozhodnutí dispečera vlak dál bez omezení," doplňuje tiskové oddělení ČD. Informace o jízdách spojů naleznou cestující na webu dopravce.

Závěr dne - Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly dosáhly škody způsobené stávkou výše několika milionů korun. V průběhu dne se s dojezdem jednotlivých dálkových spojů situace dostala do běžných kolejí. V 22:20 se na síti SŽDC pohybují pouze dva výrazně opožděné vlaky - R 1202 Jadran s téměř třemi hodinami a EC 70 Antonín Dvořák se 101 minutami oproti jízdnímu řádu. Tato zpoždění už ale se stávkou souvisí maximálně okrajově.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: EC 144 Detvan stojí mimořádně v Brodku u Přerova
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: Pendolina přeci jezdí, i když s mírným zpožděním · cestující v Přerově čekají · následné vlaky byly mnohdy přeplněné

Za fotodokumentaci děkujeme uživateli jatyrko

15:00 - V plánovaném čase se vlaky na všech tratích znovu rozběhly. Spolu s tím začal informace opět poskytovat i Babitron, na kterém lze nyní sledovat důsledky stávky strojvůdců. Situace na železnici se nýní normalizaje díky preventivním opatřením ze strany ČD, jež se rovnou rozhodly zkrátit trasy vybraných spojů v zájmu zrychlení obratu, případně některé taktové spoje rovnou odřekly. U spojů dálkové dopravy zpoždění nejsou výjimkou zpoždění, blížící se dvěm hodinám - na delší cestu se v této chvíli mohou těšit zejména cestující na palubě Ex 120 Košičan (105 min), EC 170 Hungaria (72 min), EC 107 Praha (78 min), EC 144 Detvan (88 min), EC 171 Hungaria (95 min), EC 147 Olše (72 min), EC 172 Vindobona (107 min), Ex 523 Mojmír (73 min), R 943 (86 min) nebo R 960 (81 min). Výrazně lépe jsou na tom regionální spoje na kratších trasách - i díky zmiňovaným mimořádným opatřením.

14:05 - České dráhy aktualizovaly seznam spojů, jichž se omezení dotknou. Podle dispečerů ČD se do stávky nezapojilo přibližně 20 procent strojvůdců dálkových i regionálních spojů.

14:00 - Celonárodní výstražná stávka končí, nicméně vlaky ještě 15 minut nepojedou.

13:55 - Podle zpráv redaktorů ŽelPage běží prodej jízdenek na holešovickem nádraží bez přerušení.

13:50 - Naši redaktoři vyrazili do terénu. Dle informací z Hlavního nádraží v Praze dojíždí poslední vlaky vypravené svou trasu před začátkem stávky jako rychlík od Klatov nebo IC 540 Hutník. Na nádraží je nebývalý klid, který narušují jen stavební práce na 1. a 2. nástupišti. Naopak úklidová služba souprav pracuje bez přerušení. Odřeknuté spojení jsou hlášeny rozhlasem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

13:45 - Podle zpravodajství ČT24 z Pardubického kraje nepodporují stávku zdaleka všichni strojvůdci ve službě, nicméně na základě pokynů z odborové centrály musí vlaky stát. Redaktoři se vesměs shodují, že většina cestujících přijímá stávku s pochopením. Dráhy přitom až do dnešního dopolendy stávku prezentovaly pouze jako možnost a ne jako definitivní skutečnost, a tak se mnoho cestujících i přes nepříznivé předběžné zprávy na dnešní vlakové spoje spoléhalo.

13:20 - plánujete-li cestu z některého z pražských nádraží, nemusí vám den komplikovat jenom zpoždění. Přesun může být předčasně ukončen už v pražských ulicích při cestě na nádraží poté, co část odborářů zablokovala dopravu v ulici I. P. Pavlova.

Pokud jde o situaci přímo na železnici, Babitron kvůli výpadku datového zdroje na straně ČD pořád nefunguje. Hrubý přehled o stavu hlavních spojů lze získat u slovenského protějška Babitronu na adrese http://poloha.vlaku.sk. Spoje SuperCity v soulady s avizovanými informacemi jedou včas, případně jen s minimálním zpožděním. Určité štěstí měli cestující ranního expresu 128 Hradčany ze Žiliny, který, ač opožděn kvůli dopravním omezením v úseku Púchov - Horní Lideč, stihl před začátkem stávky dorazit alespoň do pražských Vršovic.

Původní zpráva

České dráhy v průběhu pondělí prezentovaly sadu mimořádných opatření s cílem minimalizovat negativní dopady stávky na cestující. "Celý systém je postaven tak, aby případné hodinové zastavení provozu neohrozilo další spoje a zpoždění se nepřenášelo do pozdějších odpoledních hodin ani do druhého dne," uvádí tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala. Na webových stránkách dopravce byl dnes zveřejněn výlukový jízdní řád, obsahující podrobnosti o zasažených spojích. I přes tyto aktivity plánovaná stávka zásadně znepříjemní den cestujícím desítek spojů, od mezistátních vlaků EuroCity až po regionální vlaky, u kterých budou často kráceny trasy nebo dokonce odřeknuty celé obraty.

Hlavním organizátorem stávky na železnici je Federace strojvůdců České republiky. "Na rozhodnutí uskutečnit obě výstražné stávky nezměnilo nic ani dnešní jednání, na kterém FSČR, stejně jako další odborové organizace, obdržela návrhy, jak by bylo možno řešit problematiku předčasného odchodu do důchodu až o 5 let dříve před dosažením uvažované důchodové hranice 65 let," uvádí se v oficiálním stanovisku odborářů. Poněkud paradoxní je v této souvislosti skutečnost, že do stávky se nezapojí Odborový svaz železničářů, největší odborářská organizace v zemi. FSČR ve svém stanovisku dále zdůrazňuje obavy nad bezpečností drážního provozu v ČR a prezentuje navazující patnáctiminutovou stávku jako akci v zájmu zaměstnanců drah i cestujících. Je ovšem otázkou, do jaké míry pasažéři tento velkodušný přístup odborářů ocení; zejména bude-li znamenat nárůst už tak vysokých zpoždění.

Do stávky se nezapojí zaměstnanci soukromých dopravců, provozujících osobní vlaky na území ČR. Pouze u Jindřichohradecké místní dráhy přestanou pracovat tři strojvůdci po dobu patnácti minut.

ŽelPage bude situaci na železnici sledovat od ranních hodin v zpravodajském speciálu. Pokud v průběhu dopoledne nastanou podstatné změny, budeme vás neprodleně informovat.

Spolupracují: Josef Petrák, Jík, Vítek_V

Zdroj: České dráhy, Aktuálně.cz, FSČR


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.6.2008 (22:48)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
25.06.2008 (20:38)  
pekari a jak casto by ses chtel vyjadrovat? Tyhle (resp. tvrdsi) reformy mela ODS v programu. Holt vyhrali. Kdyz vyhraje CSSD, tak zase budeme delat dluhy. Problem (a prostor pro vyjadrovani vule) by byl, kdyby zacli delat neco, co dopredu nikdo necekal a vetsina lidi to nechtela, ne? To se ale o tehle reformach rict neda...

Prece neni mozny koupit si drahou vec a pak ji vratit s tim, ze je moc draha...
25.06.2008 (17:57)  
Podívejte na tohle je to dost dobrý a dokonce levnější než naše slavný kundolíno,asi jako naše tři ešusy na Kolín.
http://www.novinky.cz/clanek/143408-video-projeli-jsme-se-novym-rychlovlakem-agv-u-velimi.html tam se asi nestávkuje
registrovaný užívateľ pekař 
25.06.2008 (17:05)  
Foxx: svou vůli vyjádřím jednou za 4 roky ve volbách. A já prý mám totalitářské skony. Mě po.er...
25.06.2008 (15:11)  
Všechno bude jinak:
http://zlomropy.blogspot.com/
Ropný zlom, nosná kapacita prostředí a populační overshoot: Populace – slon v pokoji
aneb chodit se bude zase pěšky!
In: Elektřinu lze použít jako náhradu ropy ve vlakové a městské hromadné dopravě a částečně snad i v dopravě osobní, ovšem za cenu vysokých nákladů. Za letecká paliva neexistuje realistická náhrada.
25.06.2008 (14:13)  
já jel ešusem včera a bylo tam tak narváno humus vedro jednas jednotka jela za 3 jednotky
registrovaný užívateľ M 
25.06.2008 (12:56)  
V Zetoru pry vcera taky nejaci lidi stavkovali (nebo mozna jenom sli pomalu z obeda...)
25.06.2008 (11:47)  
Kdo tento folklór zaplatí? Bude-li těchto bezzubých protestů více, bude stále v ČR vše dražší a dražší. Hloupí odboráři tvrdí, že to bude bolet stát, ale ono to bude bolet spíše nás všechny, pokud se budou takovéto magořiny opakovat. Protestovat se dá i jinak. Stačí se podívat na lidi ze Zetoru. Nevpustili své nechopné manžery do podniku.
FRK
registrovaný užívateľ M 
25.06.2008 (8:39)  
Foxx - Aha, ve vyskach... Ted uz zbejva jenom rict, jestli sedis nebo chodis:-))

hanaak - ta vlada byla zvolena v demokratickych volbach. Jakkoliv mi jeji nejvetsi strana nemusi sedet, tak dela to, co pred volbami slibovala (resp. nedela, ale ve smyslu tom, ze ty svoje navrhy dost orezava) a asi je potreba to respektovat.
A pokud je to namirene proti vlade, tak proc z toho nejvetsi skodu ma zamestnavatel? Ten stavkujici povl muze natisknout a rozdat milion letaku, ze to neni namirene proti zamestnavateli a cestujicim, ale presne tohle je dve skupiny, ktere to nejvic pocitily. V pripade MHD mi neni napriklad jasne, proc spoje nedojely na konecnou a zustaly stat v pulce trasy. Pokud si polodementni ridici nechteli brat cestujici jako rukojmi, tak prece mohli dojet na konecnou a protestovat tam. A je to jeste horsi, jako rukojmi si vzali i svoje kolegy, kteri se stavkou nesouhlasili, protoze se salinama se predjizdi dost neobratne... Takze at teda napisou - vazeni cestujici, bereme si vas na hodinu jako rukojmi a chceme timto vydirat vladu, aby splnila nase pozadavky (pozn.: nikdo zatim nerekl, co vlastne CMKOS chce). Nebojte, za hodinu vas ale propustime (pokud do te doby nepojdete horkem sami:)
25.06.2008 (7:35)  
hanaak: Je hezke, ze se uprimne divite, ze jako spomzori sluzeb CD se stavime negativne k dalsi jejich degradaci.

Politicke projevy si muze kazdy delat zpusobem, ktery neotravuje druhe a neporusuje jejich majetkova prava. Ja se taky vcera mezi 13h00 a 14h00 nenaboural na titulni stranku Zelpage, abych tam napsal, co si o organizatorech stavky myslim.
registrovaný užívateľ Foxx  mail  
25.06.2008 (0:59)  
JOHNZ: s tou prací ve výškách, i tak by se to dalo říct :-) Ale rozhodně nebude riziková... Jinak já jsem si svoji práci vybral dobrovolně, počítám že asi každej v tomto státě.
Cocik: Tu Čínu jenom závidím, už jenom kvůli tomu jídlu.. knedlíčky, špejličky, mňam ....:-)
Anheuser: Já tím příspěvkem nemyslel že bych pracoval do roztrhání těla, spíš že si do určitý doby nahrabu tolik, abych nemusel spoléhat na státní důchod... zase tak pracovitej nejsem :-D
hanaak: Svoji voli či nevoli s některým politikem vyjadřuji jednou za čtyři roky ve volbách, nikoliv blokováním magistrály či tvořením problémů v hromadné dopravě.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko