..: Vlaky se zastavily - nepojedou do 14:15 :..

Ilustrační obrázek Živě - 24. června ve 13 hodin byla prakticky paralyzována osobní železniční doprava na většině území ČR. Jednání představitelů Českých drah s odboráři nepřinesla konkrétní výsledky, a tak na hodinu a čtvrt cestující zůstaly bez funkčního spojení. "České dráhy tímto okamžikem přešly na speciálně připravený plán oběhů lokomotiv, vozů i vlakových čet, který bude eliminovat vznik dalšího zpoždění během odpoledne," uvádí se v oficiálním prohlášení dopravce. Stávkou nemají být dotčeny spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou. "Spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou se stávka nedotkne. V případě, že bude na spoji strojvedoucí, který nepodporuje protesty, pojede na základě rozhodnutí dispečera vlak dál bez omezení," doplňuje tiskové oddělení ČD. Informace o jízdách spojů naleznou cestující na webu dopravce.

Závěr dne - Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly dosáhly škody způsobené stávkou výše několika milionů korun. V průběhu dne se s dojezdem jednotlivých dálkových spojů situace dostala do běžných kolejí. V 22:20 se na síti SŽDC pohybují pouze dva výrazně opožděné vlaky - R 1202 Jadran s téměř třemi hodinami a EC 70 Antonín Dvořák se 101 minutami oproti jízdnímu řádu. Tato zpoždění už ale se stávkou souvisí maximálně okrajově.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: EC 144 Detvan stojí mimořádně v Brodku u Přerova
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: Pendolina přeci jezdí, i když s mírným zpožděním · cestující v Přerově čekají · následné vlaky byly mnohdy přeplněné

Za fotodokumentaci děkujeme uživateli jatyrko

15:00 - V plánovaném čase se vlaky na všech tratích znovu rozběhly. Spolu s tím začal informace opět poskytovat i Babitron, na kterém lze nyní sledovat důsledky stávky strojvůdců. Situace na železnici se nýní normalizaje díky preventivním opatřením ze strany ČD, jež se rovnou rozhodly zkrátit trasy vybraných spojů v zájmu zrychlení obratu, případně některé taktové spoje rovnou odřekly. U spojů dálkové dopravy zpoždění nejsou výjimkou zpoždění, blížící se dvěm hodinám - na delší cestu se v této chvíli mohou těšit zejména cestující na palubě Ex 120 Košičan (105 min), EC 170 Hungaria (72 min), EC 107 Praha (78 min), EC 144 Detvan (88 min), EC 171 Hungaria (95 min), EC 147 Olše (72 min), EC 172 Vindobona (107 min), Ex 523 Mojmír (73 min), R 943 (86 min) nebo R 960 (81 min). Výrazně lépe jsou na tom regionální spoje na kratších trasách - i díky zmiňovaným mimořádným opatřením.

14:05 - České dráhy aktualizovaly seznam spojů, jichž se omezení dotknou. Podle dispečerů ČD se do stávky nezapojilo přibližně 20 procent strojvůdců dálkových i regionálních spojů.

14:00 - Celonárodní výstražná stávka končí, nicméně vlaky ještě 15 minut nepojedou.

13:55 - Podle zpráv redaktorů ŽelPage běží prodej jízdenek na holešovickem nádraží bez přerušení.

13:50 - Naši redaktoři vyrazili do terénu. Dle informací z Hlavního nádraží v Praze dojíždí poslední vlaky vypravené svou trasu před začátkem stávky jako rychlík od Klatov nebo IC 540 Hutník. Na nádraží je nebývalý klid, který narušují jen stavební práce na 1. a 2. nástupišti. Naopak úklidová služba souprav pracuje bez přerušení. Odřeknuté spojení jsou hlášeny rozhlasem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

13:45 - Podle zpravodajství ČT24 z Pardubického kraje nepodporují stávku zdaleka všichni strojvůdci ve službě, nicméně na základě pokynů z odborové centrály musí vlaky stát. Redaktoři se vesměs shodují, že většina cestujících přijímá stávku s pochopením. Dráhy přitom až do dnešního dopolendy stávku prezentovaly pouze jako možnost a ne jako definitivní skutečnost, a tak se mnoho cestujících i přes nepříznivé předběžné zprávy na dnešní vlakové spoje spoléhalo.

13:20 - plánujete-li cestu z některého z pražských nádraží, nemusí vám den komplikovat jenom zpoždění. Přesun může být předčasně ukončen už v pražských ulicích při cestě na nádraží poté, co část odborářů zablokovala dopravu v ulici I. P. Pavlova.

Pokud jde o situaci přímo na železnici, Babitron kvůli výpadku datového zdroje na straně ČD pořád nefunguje. Hrubý přehled o stavu hlavních spojů lze získat u slovenského protějška Babitronu na adrese http://poloha.vlaku.sk. Spoje SuperCity v soulady s avizovanými informacemi jedou včas, případně jen s minimálním zpožděním. Určité štěstí měli cestující ranního expresu 128 Hradčany ze Žiliny, který, ač opožděn kvůli dopravním omezením v úseku Púchov - Horní Lideč, stihl před začátkem stávky dorazit alespoň do pražských Vršovic.

Původní zpráva

České dráhy v průběhu pondělí prezentovaly sadu mimořádných opatření s cílem minimalizovat negativní dopady stávky na cestující. "Celý systém je postaven tak, aby případné hodinové zastavení provozu neohrozilo další spoje a zpoždění se nepřenášelo do pozdějších odpoledních hodin ani do druhého dne," uvádí tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala. Na webových stránkách dopravce byl dnes zveřejněn výlukový jízdní řád, obsahující podrobnosti o zasažených spojích. I přes tyto aktivity plánovaná stávka zásadně znepříjemní den cestujícím desítek spojů, od mezistátních vlaků EuroCity až po regionální vlaky, u kterých budou často kráceny trasy nebo dokonce odřeknuty celé obraty.

Hlavním organizátorem stávky na železnici je Federace strojvůdců České republiky. "Na rozhodnutí uskutečnit obě výstražné stávky nezměnilo nic ani dnešní jednání, na kterém FSČR, stejně jako další odborové organizace, obdržela návrhy, jak by bylo možno řešit problematiku předčasného odchodu do důchodu až o 5 let dříve před dosažením uvažované důchodové hranice 65 let," uvádí se v oficiálním stanovisku odborářů. Poněkud paradoxní je v této souvislosti skutečnost, že do stávky se nezapojí Odborový svaz železničářů, největší odborářská organizace v zemi. FSČR ve svém stanovisku dále zdůrazňuje obavy nad bezpečností drážního provozu v ČR a prezentuje navazující patnáctiminutovou stávku jako akci v zájmu zaměstnanců drah i cestujících. Je ovšem otázkou, do jaké míry pasažéři tento velkodušný přístup odborářů ocení; zejména bude-li znamenat nárůst už tak vysokých zpoždění.

Do stávky se nezapojí zaměstnanci soukromých dopravců, provozujících osobní vlaky na území ČR. Pouze u Jindřichohradecké místní dráhy přestanou pracovat tři strojvůdci po dobu patnácti minut.

ŽelPage bude situaci na železnici sledovat od ranních hodin v zpravodajském speciálu. Pokud v průběhu dopoledne nastanou podstatné změny, budeme vás neprodleně informovat.

Spolupracují: Josef Petrák, Jík, Vítek_V

Zdroj: České dráhy, Aktuálně.cz, FSČR


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.6.2008 (22:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 16      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
24.06.2008 (14:38)  
IDeeSák: Neupírám nikomu právo na stávku, ale vadí mi, když si za "rukojmí" své stávky berou jiné lidi, kteří chtějí/musí pracovat.
Stávkující lékaři také nezavřou ARO, v té době normálně vjíždějí vozy RZP...
A jak by se to líbilo zaměstnancům dopravních společností, kdyby do stávky vstoupili třeba pracovníci v energetice a na 105 minut vypnuli pro domácnosti a ostatní maloodběratele proud - a zrovna v té době byl v televizi přímý přenos finálového zápasu mistrovství Evropy, kde by jedním z účastníků bylo Česko? Taky by s nimi byli solidární a všichni do jednoho by je podporovali? :-)
registrovaný uživatel JnR 
24.06.2008 (14:32)  
Ideesák: Objednateli může být upřímně ukradeno, jestli nejetí spoje je způsobeno poruchou lokomotivy, tím že má zaměstnanec chřipku, zaspal, nebo že se účastní předvolební kampaně KSČSSD maskované jako stávka. Ze strany dopravce se jedná o nedodržení smlouvy, objednatel nemusí víc řešit. Stejně tak je to z pohledu cestujícího. Cestující si koupil jízdenku (=uzavřel s dopravcem smlouvu, že ho dopravce za ty peníze přepraví) a dopravce se na milého zákazníky vykašle.

Vrátí mi Kordis peníze, když mám šalinkartu, za kterou jsem si poctivě zaplatil a přesto mi byla naprosto k ničemu?

Mmch stávkovalo se i ve Slezsku? Já jen, že Českomoravská konfederace odborových svazů evidentně netuší, že nějaké Slezsko existuje.
registrovaný uživatel JK ml. 
24.06.2008 (14:10)  
M: dráha aspoň oznámila, že lidi hodlá na nádraží tu hodinu držet a kde, případně co kam pojede a co ne, tedy aspoň teoreticky....Horší to je, když vznikne na trati uzel a dráha lidí drží na nádru i v polích i více než hodinu a nikdo z drážních zaměstnanců ohledně rozmotání uzlu nic lidem neřekne :-( 15minut za Moravany zcela schvaluju, stávku proti úvahám že provozní zaměstnanci v 65ti letech do důchodu, to se dá taky pochpopit, ostatní jak píšeš je "demokratické" rozhodnutí a bossové si ho musí obhájit i u těch kdo stávkovat nechtějí a z provozních důvodů nemají možnost práci vykonávat.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.06.2008 (14:01)  
Ja jsem docela spokojen, kdyz v Berline stavkuji Policajti a Poradkova sluzby (ovsem za mzdy, ne z politickych duvodu). Radne to oznami dopradu a v den (dny) stavky se nevybiraji pokuty za parkovani a rychlost .....

Jinak ovsem aktualni titulky lze cit taky nasledovne: z 5 milionu lidi v produktivnim veku stavkuje dle odhadu samotnych odboraru az 900 tisic, tedy necela petina. Pro men nepresvedcive, minoritni.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
24.06.2008 (13:53)  
Před chvílí přišlo od Kubaly: Aktuální odhad dispečerů ČD hovoří o cca 20 % dálkových spojů, u kterých strojvedoucí nestávkují. Podobné je to i v regionální dopravě.
registrovaný uživatel pekař 
24.06.2008 (13:52)  
M: myslím, že to říkal i Klaus: Nevím, jak to přesně bylo, ale prostě naznačoval, že čeští odboráří jsou proti těm západoevropským ( a ma´darským:) ) neškodní. Jinak, abych na tebe reagoval. Co je demokratického na tom, že si nekoupíš jízdenku? Navíc, kdo tě nutí jet vlakem? To by pak každá stávka byla diktát. Tak ji zakážeme, že. No, téhle rádoby demokratické ejakulace se vážně nechci účastnit...
registrovaný uživatel M 
24.06.2008 (13:42)  
Pokud nekoho drzim hodinu na nadrazi, tak to diktat je. Nebo se to da nazvat jinak?
Ale demokraticke to urcite je. Az budu tvrdit, ze nemam listek, tak to taky bude demokraticke...

Mimochodem - tedka na CT24 byl nakej doktorksej odborar rozhorcenej z toho, ze v Uherskym Hradisti zakazali v nemocnici doktorum stavkovat a ze je to totalita a tak. Na to ted byl citovanej nakej fira z Pardubic, kterej by chtel jet, ale dostal narizeny, ze nemohl. A at ty zakony povoluji nebo omezuji cokoliv, tak urcite oba tyhle pripady jsou zakazane. Jsem zvedav, jestli to nekdo bude chtit u CD resit.
24.06.2008 (13:31)  
Ve Valašském Meziříčí se kolem 13:00 sešlo asi 300 lidí a jejich nasraný pohled netřeba komentovat. Ještě, že jsem si domluvil alternativu...
registrovaný uživatel pekař 
24.06.2008 (13:29)  
M: jinak, když už tady vedeš pohostinské plky, rád se přidám:) Stávka je přeci demokratickým vyjádřením postoje, nemyslím, že by hodinová rádoby stávka něco ohrozila. Proč myslíš, že to je diktát?
registrovaný uživatel pekař 
24.06.2008 (13:25)  
M: tebe údaj o jízdě tohoto spoje neuspokojuje?
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko