..: Náhradní tramvajová doprava a letní výluky u Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - Počátkem letních prázdnin, tj. od 1. července 2008, se na pražském hlavním nádraží naplno rozběhly stavební práce. Stavbaři od té doby prakticky srovnali se zemí dvě nástupiště, která cestujícím sloužila od roku 1911. Ty nahradí moderní a přehledné nástupní plochy. Díky stavbě se hlavnímu nádraží do značné míry vyhýbá i typický letní cestovní ruch. Díky nepřetržité prázdninové výluce a uzávěře vinohradských tunelů mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Smíchov byla pro cestující zavedena náhradní doprava, která obvykle bývá zajišťována autobusy. Ty by však měly v hustém provozu centra metropole značné problémy s průjezdem. Dráhy tak oslovily pražský dopravní podnik s poptávkou na zajištění náhradní dopravy prostřednictvím tramvají. Nebude to však zdaleka první spolupráce mezi ČD a Dopravním podnikem hlavního města. DP Praha pro dráhy již delší dobu zajišťuje náhradní autobusovou dopravu za vlaky ve Středočeském kraji.

Ilustrační obrázek Od 30. června do 31. srpna tak v metropoli jezdí zvláštní tramvaj číslo 34. Ta po dobu výluky zajišťuje přepravu cestujících mezi vlakovým nádražím na Smíchově, hlavním nádražím a nádražím Praha-Holešovice. Přesné trasování této tramvajové linky naleznete na internetových stránkách pražského dopravního podniku. Cestujícím, kteří využijí náhradní dopravy, je díky smlouvě mezi dráhami a dopravním podnikem uznán jízdní doklad vydaný ČD. To se však netýká síťové jízdenky na In-kartě. Lidé, kteří tuto aplikaci využívají a pojedou přes Prahu náhradní dopravou, si musí před nástupem jízdy u pokladen ČD, případně u průvodčích zažádat o jízdenku k použití stanovených prostředků pražské MHD.

Od 18. do 30.7 se však cestující, kteří vlakem jezdí do zaměstnání, či směřují do metropole ze směru od Berouna po trati 171, budou muset obrnit další trpělivostí. Od tohoto data bude mezi stanicemi Dobřichovice a Praha-Radotín zahájena postupná výluka obou traťových kolejí. Po tuto dobu je vydán výlukový jízdní řád. I přes snahu o eliminaci zpoždění spojů velmi pravděpodobné, že k nim bude při jednokolejné jízdě docházet. Více informací o plánovaných a probíhajících výlukách naleznete v kalendáři výluk ŽelPage.

Ilustrační foto tram 34: Kulihrášek

Zdroje: ČTK/České Noviny, Dopravní podnik hlavního města Prahy, vlastní pozorování


Vítek_V | 17.7.2008 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.07.2008 (8:32)  
mato H: Pokud na to nezapomenu, tak se kouknu v práci, kolik lidí denně jezdí Smíchov - hl.n. Málo to rozhodně není.
17.07.2008 (23:31)  
mato H: Ty kokso ty si chytrej, jak rádio, ale ta trať je tam více méně i proto, aby se časem až bude koridor na Plzeň, daly vozit i třeba vlaky vyšší kvality po rameni Plzeň-Praha-Ostrava a podobně... :-)
Registrierter Benutzer mato H 
17.07.2008 (22:46)  
Borovička - no trat Hl-Smichov je uplne nanic a aj ostatne trate ktore idu priamo cez centrum a obyvanu zonu adoprava by sa dala vyuzit inac .
V centre kde je trat co tak postavit park ,dat tam zelen , a od a nie vidiet tie stare velke nezmysly ktore zazili aj Mariu Tereziu .
17.07.2008 (21:57)  
mato H:
kecy kecy kecy. Je pravda že 50% až 60% klientely na Smíchově vystoupí, ale zbytek pokračuje. Podobně nástup. A nejedím to v té ranní špičce. A zhruba půl napůl alespoň o víkendu jsou i ty nové soupravy.
Registrierter Benutzer Jim  mail  
17.07.2008 (20:32)  
Ta tramvaj 34 zajistuje nahradni prepravu mezi Smichovem a hlavakem... s Holesovicema nema nic spolecnyho, prece nepujdu 300 m na tram, dojedu na Vltavskou, a pak pojedu jednu zastavku metrem, kdyz muzu jet rovnou metrem..
Registrierter Benutzer mato H 
17.07.2008 (20:14)  
Tu trat by vobec nemuseli otvarat Praha Hl- Smichov vlaky su tu pravidlene prazdne okrem rannich spojov.Su starsie ako moj pradedo keby tam sli aspon nove supravy aleto by neboli prachy na vecierky .A doprava by to urcite zvladla nech sa nesnazi ma prehovarat ziadny vychytralec .
17.07.2008 (19:22)  
Poborskii: V tomhle článku je to blě napsáno: Od 30. června do 31. srpna tak v metropoli jezdí zvláštní tramvaj číslo 34. Ta po dobu výluky zajišťuje přepravu cestujících mezi vlakovým nádražím na Smíchově, hlavním nádražím a nádražím Praha-Holešovice.protže 34, nepřijede k zastávce Nádraží Holešovice, ale končí na Výstavišti!
17.07.2008 (19:17)  
Ne, omlouvám se... Došlo mi to až na stránkách DPP, protože tam jsem se dočetl i o metru (do Holešovic). Naposledy, když jsem se o toto zajímal, tak jsem věděl pouze o Smíchově. Tak jsem si říkal, proč tam tramvají a tam metrem... (po přečtení tohoto článku ;)
17.07.2008 (19:05)  
Páňula: ty jízdenky jdou použít i v metru, viz citaci z toho odkazu: Cestujícím bude uznán platný jízdní doklad ČD (kromě síťové jízdenky na In-kartě) pro úsek Praha-Smíchov – Praha hl. n. v prostředcích MHD v úseku Smíchovské nádraží – Náměstí Republiky – Florenc – Hlavní nádraží (linky metra B a C) nebo Smíchovské nádraží – Jindřišská – Masarykovo nádraží (linky tramvají 14 a 34).
Mimochodem, o Holešovicích, jak vidno, tam není zmínky.
17.07.2008 (19:04)  
Ten "R 795" je Otava akorát že toto číslo měla Otava naposledy vloni :oD
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko