Německo - Jedenadvacet třívozových a pět čtyřvozových souprav Coradia Continental (dříve Coradia Lirex, jež byla testována na okruhu v Cerhenicích) za úhrnnou sumu 100 miliónů € dodá francouzský Alstom německému dopravci BeNEX (Hamburger Hochbahn). Vlaky budou jezdit na regionální síti Regensburg - Donauthalbahn, kde BeNEX začne od prosince 2010 zajišťovat dopravu po následujících 12 let. Počet celkem vyrobených kusů dané řady se tak vyhoupne k číslu 233, přičemž v nabídce výrobce je od roku 2002. Jednotka je v provozu zatím u německých a švédských dopravců.
Zdroj: Railway Gazette
Martin Grill
| 1.8.2008 (7:00)
| 1.8.2008 (7:00)Zusammenhängende Nachrichten

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
01.08.2008 (13:15)
Jaroušek: a kde tím jezdíš pravidelně? Nebudou to náhodou brody, kde to jednak nemá problémy se spojováním a rozpojováním souprav (už kolikrát jsme byli ponecháni osudu, výpravčímu a dispečerovi v Poříčanech poté, co po rozpojení kolínská část nechtěla jezdit. A to nevím jak často ve stejném smyslu nechtěla jezdit nymburská, protože to se nedozvím, jezdím do Peček).
Už jsem taky zahlédl na 011 žábu, čili na tom museli být tak šíleně špatně, že prostě na prestižní rameno nebylo kde brát (a nahrazovat jinde) a holt hliníčky došly. A nefunkční klima není tak až tak vzácný jev a ropouchy na cestě, který se vyřeší třeba resetem systému (a minutky skáčou...) raději nepočítat. Já bych to s těmi hliníčky tak růžově neviděl ;-)
Ale třeba jsem si já náhodou vyžíral všechny ty provozní škobrtnutí a ty zrovna jezdíš ty spolehlivý :-)
Už jsem taky zahlédl na 011 žábu, čili na tom museli být tak šíleně špatně, že prostě na prestižní rameno nebylo kde brát (a nahrazovat jinde) a holt hliníčky došly. A nefunkční klima není tak až tak vzácný jev a ropouchy na cestě, který se vyřeší třeba resetem systému (a minutky skáčou...) raději nepočítat. Já bych to s těmi hliníčky tak růžově neviděl ;-)
Ale třeba jsem si já náhodou vyžíral všechny ty provozní škobrtnutí a ty zrovna jezdíš ty spolehlivý :-)
01.08.2008 (11:42)
Pavel480 : ta relativně nízká cena je dána mimo jiné tím, že se jedná v velkosériovou výrobu a v podstatě skládačku unifikovaných dílů. Zkuste si ten váš kurzovní přepočet udělat znovu s hodnotou EURA (tehdy fiktivního) kolem roku 2000.
01.08.2008 (11:30)
Netrvrdím, že ešus je něco vyjímečně skvělýho, ale zase nechápu jeho věčný kritiky... Já osobně ešusem jezdím pravidelně několikrát týdně od jeho uvedení do provozu a nikdy se mi nestalo, že by bylo nahrazeno jiným vozidlem (samozřejmě s vyjímkou mimořádných událostí) nebo že bych nedojel, či nefungovala klimatizace atp. Proto nemám důvod se domnívat, že se jedná o tak extrémě špatné vozidlo, jak je tu někdy (u některých až téměř hystericky) prezentováno... Já mám zkušenosti s ešusem jen pozitivní.
Ad Pikehead: To že tento druh vozidla ČD chybí je vcelku bez debaty...
Že je cena ešusu ,,světová" je vcelku jasné, poněvadž u nás jsou dnes také ,,světové ceny" a tudíž ,,světové náklady" (s vyjímkou platů)
Ad Pikehead: To že tento druh vozidla ČD chybí je vcelku bez debaty...
Že je cena ešusu ,,světová" je vcelku jasné, poněvadž u nás jsou dnes také ,,světové ceny" a tudíž ,,světové náklady" (s vyjímkou platů)
01.08.2008 (11:00)
Jarousek: Pavlovo srovnani vicemene rika, ze cena esusu je cena svetova (je skoro 2x vetsi za dvojnasobnou kapacitu). A za svetovou cenu je mozne mit i lepsi vyrobky nez esus.
Jinak CD presne tento druh vozidla schazi, proto jezdi po draze elektrifikovanych tratich blbosti typu 810 nebo 162+2xBdmtee...
Jinak CD presne tento druh vozidla schazi, proto jezdi po draze elektrifikovanych tratich blbosti typu 810 nebo 162+2xBdmtee...
01.08.2008 (10:24)
proč to radši nekoupí ČD :((
01.08.2008 (10:10)
No dobrý, akorát, že s ohledem na kapacitu týhle soupravy by se jich muselo koupit 2x více než ešusů a nebo si nechat vyrobit 5-ti až 6-ti vozovou verzi, která by byla samozřejmě dražší. A srovnávat cenu jednopodlažního a dvoupodlažního vozidla mi přijde jako hodně zavádějící...
01.08.2008 (9:42)
Porovnávám cenu s ešusem 200-220 mil.CZK za 3 vozovou patrovou soupravu a toto: 100 mil.EUR*24/21=114 mil.CZK. I když uvažuji další přínosy jako zaměstnanost v Ostravě, vývoj a know-how, homologace v ČR, apod. je 100 mil.CZK významný rozdíl a to i přes to, že Alstom vyrábí ve větších sériích.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










