Praha - Jednotka Pendolina 680.003, která vykolejila 1. prosince 2007, se po dlouhých osmi měsících znovu objeví na pravidelných linkách. Po nehodě, při které se mimo koleje ocitlo šest ze sedmi vozů, podstoupil vlak kompletní opravu podvozků. Vyměněny byly brzdové kotouče a součásti magnetické brzdy. Provedena byla defektoskopie náprav, rámů, dvoukolí a dalších klíčových dílů, monobloky dvoukolí byly přesoustruženy. Zkušební jízdu souprava absolvovala na trase Praha - Přerov - Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha a shledala jednotku schopnou provozu. Proto se od zítřka flotila souprav ČDT680 opět naplní do plného stavu.
Nehoda se stala začátkem prosince v úseku Praha-Kyje a Praha-Dolní Počernice. Důvodem byla nalomená kolejnice a pravděpodobně i "obuté" Pendolino. Technici Českých drah odhadovali trvání oprav na několik týdnů s tím, že by se jednotka měla vrátit do provozu koncem ledna 2008. Nakonec se však oprava protáhla na 8 měsíců. Délka opravy byla způsobena nutností objednat mnoho dílů přímo u výrobce, neboť na trhu nejsou běžně dostupné a dodací lhůty se pohybovaly v řádu měsíců.
Na svou první cestu po opravě a s cestujícími, se vydá zítra 2. srpna na expresu 573 „Punkva“ do Brna s odjezdem v 6:33 z nádraží Holešovice a příjezdem na brněnské Hlavní nádraží v 9:15.
Zdroj: TK České dráhy

2 - EJ 680.003 NEMĚLA plochy. Vykolejení nezpůsobily plochy kol, ale vada kolejnice.
Německé ICE-T, italský "CIStěmkin", švýcarská řada 500 - ta všechna mají i s naklápěním čtyří místa vedle sebe.
Do ICE1 se dávají v rámci modernizace stejné sedačky jako jsou v ICE-T. Německá ICE-T mají šířku vozidlové skříně 2950 mm, což je o 130 mm více než kolik činí šířka vozidlové skříně u 471 (2 820 mm), kde jsou ve dvojce 4 pohodlné sedačky vedle sebe. U Potěmkinů je uváděna šířka vozidlové skříně 2 800 mm.
Tvrzení o úzké skříni je spíše výmluvou, protože o 4 sedačkách se uvažovalo, leč v rámci oponentury byla prosazena nesmyslná a ekonomicky nevýhodná varianta tří
sedaček.
Šířka sedáku je prakticky u všech vozidel ve II. třídě 45 - 46 cm. Stísněnost je spíše subjektivním pocitem cestujícího, v závislosti na tvrdosti sedadla, tvaru / sklonu opěradla atd., ale také délkou sedáku.
Patrné je to především ve Švýcarsku, kde v týchž vozech (stejná konstrukční řada) jsou různé typy sedaček (jak v rámci téže společnosti), tak mezi jednotlivými společnostmi.
Citil jsem se tam trochu stísněněji, ale ne nepohodlně
No ale porad je to samozrejme obrovsky rozdil proti autobusum:-)
Jinak ICE, TGV, Thalys, Cisalpino teda taky - vsichni tyhle maji 4 sedacky. Nase skvele pendolino jenom 3. Holt, neni nad dobre zvolenou investici. Konkord byl aspon rychlej:-))
FRK
RC_czech : Potěmkiny byly vyrobeny později než se v téže fabrice vyráběly pro FS elektrické a motorové jednotky Minuetto, které mají zásuvky jak v první, tak ve druhé třídě.
Obávám se, že v roce 1996, když se uzavřela první smlouva na Potěmkiny (s konsorciem ČKD & spol.), tak se vůbec s nějakými zásuvkami pro NBK nepočítalo.
Technicky není nemožné tam zásuvky dosadit - výkresově se první a druhá třída od sebe příliš neliší, ale zřejmě by to znamenalo demontovat vnitřní obložení, za nímž je vedena příslušná kabeláž a na němž jsou zásuvky, resp. zásuvkové krabice upevněny. Otázka je, kdo bude do jinak ztrátového vozidla investovat, protože tak se další cestující nezískají.
Smysl by měla rekonstrukce Potěmkinů spočívající ve zvýšení počtu míst k sezení ve II. třídě, to znamená místo tří sedaček by byly čtyři vedla sebe a pokud by se použil "model ICE", kde je zásuvka mezi sadačkami (jedna zásuvka pro dvě sedačky), tak by nebylo nutné rozebírat stěny.
Stejné to je s vozy Ampz a Bmz vyrobené v letech 1998/99 I. série, které taky zásuvky nemají.
George_Couser : mnoho, zde se vyjadřujících, individuí má své zdroje informací na příslušných pracovištích ČD nebo přístup k potřebným materiálům atd. Takže takovéto sdělení, byť o jeho věrohodnosti může někdo pochybovat, je zpravidla podloženo více než spekulace typu "pravděpodobně obuté".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











