..: Zahajuje se zkušební provoz Nového spojení v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - V pondělí 1.září bude uvedeno do zkušebního provozu "Nové spojení", které výrazně ovlivní provoz mezi nejvýznamnějšími pražskými nádražími (hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany, Holešovice) díky vybudování zcela nového kolejového propojení, které se bude technologicky řadit ke světové špoičce. Odpadne tak například nutná jízda úvratí z Masarykova nádraží do Vysočan nebo pomalá jízda (někdy až 40 km/h) mezi nádražími samotnými a výrazně se zvýší i kapacita tratí. Nové spojení umožní postupně převést drtivou většinu přiměstských a dálkových spojů přímo do centrálních nádraží Prahy.

Bylo vystavěno několik železničních mostů, nejvýznamější jsou čtyřkolejná estakáda z hlavního nádraží k Vítkovským tunelům a estakáda Sluncová. Celkem bylo postaveno 2615 m opěrných zdí, 2807 protihlukových stěn, přes 27 km kolejí a 16 km trolejového vedení. Zcela nové je i trakční vedení, zabezbečovací a sdělovací technika.

Zkušební provoz nového spojení bude zahájen 1.záři 2008, původní plán hovořil o podzimu 2010. První bude uvedena do provozu jedna kolej mezi hlavním nádražím a Holešovicemi v jižním tunelu a dvoukolejně mezi hlavním nádražím a Libní v severním tunelu. O deset dní později by se měl rozjet provoz i po druhé koleji mezi hlavním nádražím a Holešovicemi a dvoukolejný provoz z hlavního nádraží do Vysočan. 1.října 2008 se rozjede provoz i na posledním úseku a to na dvoukolejném propojení Masarykova nádraží a Vysočan.

V průběhu zkušebního provozu se s Novým spojením budou seznamovat výpravčí, dispečeři a strojvedoucí, aby od změny GVD mohlo Nové spojení sloužit v plném svém rozsahu. S novými tratěmi se již nyní seznámili první strojvedoucí a dispečeří. Po zaškolení českých strojvedoucích se plánuje na nových tratích zaškolit i strojvedoucí z okolních států: Slovenska a Německa zajíždějících na české území.

Po zahájení zkusebního provozu zaroveň skončí dvouměsíční výluka mezi hlavním a Smíchovským nádražím, během níž bylo ve Vinohradském tunelu opraveno kolejiště a trakční vedení. Další rekonstrukce probíhá na samotném hlavním nádraží, kde platí některá omezení, pro cestující zejména přístup k nástupištím pouze severním podchodem. Nástupiště 1a, 1 a 2 budou až do konce listopadu mimo provoz.

Dá se říci, že prosincová změna jízdního řádu přinese některé významné novinky: díky Novému spojení se zrychlí doprava na lince S2 z Masarykova nádraží do Vysočan, dojde ke kompletnímu zprovoznění nástupišť a podchodů na hlavním nádraží a v pracovní dny zvažují České dráhy také prodloužit některé spoje linky S9 ze Strančic přes hlavní nádraží až do Vysočan.


Základní údaje:
• Název: Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. – Libeň, Vysočany, Holešovice
• Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
• Zhotovitel: Sdružení Pražské spojení – Skanska DS a.s. (vedoucí sdružení), Stavby silnic a železnic, a.s., Metrostav a.s., Subterra a.s.
• Projektant: SUDOP PRAHA a.s.
• Doba výstavby podle smlouvy: červenec 2004 - září 2010
• Doba výstavby reálně: červenec 2004 – červen 2009
• Zkušební provoz: od 1.9.2008
• Uvedení do provozu: prosinec 2008


Zdroj: Tisková zpráva ČD, www.novespojeni.cz


xfilipís | 31.8.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
01.09.2008 (8:03)  
Ono už dost na tom, že nedávno probíhal (a možná dosud probíhá) spor o to, zda se na rekonstruované hlavní nádraží "vejdou" vlaky od Vraného. Ony by se možná při jiné organizaci provozu (např. provozní spojení S3 a S8) vešly, ale... Tak jsem zvědav, jak to dopadne - zda budeme mít v Praze po dokončení těchto staveb skutečně výkonnější železniční systém. Ono se slibovalo leccos, ale zasahují do toho další výluky, kdy je třeba zachován provoz, ale jen po jedné koleji. Každopádně průjezdný systém by jimi neměl být dále bržděn (pokud se udělá reálný! výlukový řád a ten bude dodržován). Přesto se počítá pouze s vložením některých prodloužených spojů do úseku hlavní n. - Vysočany. To je bohužel opravdu dost málo.
registrovaný uživatel JnR 
01.09.2008 (0:42)  
Pamatuju dobu, kdy se slibovalo, že zprovoznění NS bude znamenat revoluci v pražské hromadné dopravě (průjezdné suburbány v krátkých intervalech)... :-(
registrovaný uživatel Wan-To 
31.08.2008 (23:02)  
Jestli to dobře chápu, tak jediné, co z původní trati zůstane, bude úvrať z libeňského nádraží do DKV. No každopádně jsem zvědavý, jak rychle budou jezdit osobní vlaky S2, když nebude potřeba zajíždět do Libně.
registrovaný uživatel SergeS 
31.08.2008 (21:42)  
xAnri05: pokud vim dobre tak Liben-Bechovice bude sjizdne protoze tam nebudou uzavirat vsechny koleje
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.08.2008 (21:40)  
Pokud jsem pochopil ostatni souvislosti kolem staveb v prazskem uzlu, ono nas to NS nejak v pristim GVD nevytrhne. Vzhledem ke stavbe Liben - Bechovice se bude dal jezdit pres Malesice v jeste vyssim rozsahu. NS se tedy projevi jen na osobacich smer 011, 231 a dalkove doprave ve smeru Hl.n. - 090.
V dalsim GVD to bude podobne, jenom se nepojede pres Malesice, ale vse po 231.
Je to tak?
registrovaný uživatel Micke 
31.08.2008 (21:31)  
Ajemgud

Na Vítkovské trati se bude zatím jezdit podle potřeby.
31.08.2008 (21:01)  
Ajemgud: nejdříve se musí sundat trolej a sloupy TV, pak vytrhat a odvézt kolejová pole, čili se tam ještě několik dní budou pohybovat různé pracovní vlaky.
Podrobnosti aktuálně na http://www.novespojeni.cz/informace.php
31.08.2008 (20:37)  
Kdy bude tedy skutečně odpojena vítkovská trať? Bude to již zítra, čili bude bezpečno projít si jí po kolejích od hl.n. na Krejcárek?
registrovaný uživatel SergeS 
31.08.2008 (20:28)  
s tema maluvkama doufam ze to tam pocmaraji aspon nejakej co to umi ... a nebudou to jen klikyhaky zacatecnika
31.08.2008 (20:22)  
předchůdce: s tou otázkou jste poněkud zaspal, poprvé už před více jak rokem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko