..: Prototyp 380 už čeká v Cerhenicích na testy :..

Ilustrační obrázekVelim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.

Ilustrační obrázek Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.

Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.


Honza Beránek / JTB | 5.9.2008 (15:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Natix  mail  
05.09.2008 (21:54)  
Hezká mašinka, snad bude brzy i regulérně vozit vlaky. Červené logo mi ani tak nevadí (ono takové bylo už na počítačových modelech), spíš mě ale zaráží, že nemá čísla na čelech.
registrovaný uživatel kubrt 
05.09.2008 (21:42)  
Souhlasím s Paninarem a předchůdcem. Škoda, že ČKD šlo do kytek. Dneska stále ČD používá mašiny vyrobené v 60. a 70. letech minulého století touto fabrikou a dneska tam mají vyrůst byty a kanceláře. Podle mého názoru naše mašiny patřily ke špičce ve světě a přeji Škodovce ať jí vyjdou další zakázky.
registrovaný uživatel thingie  mail  
05.09.2008 (19:26)  
A na druhou stranu jsou železnice v Evropě tak zamořené různými národními hokuspokusy ve všech oblastech, až to ohrožuje jejich rozumnou existenci. Pokud by u 109E skončilo u jedné dvacetikusové série pro ČD, tak to bude jednoznačně selhání a železnici by to zase dál ublížilo, akorát. Tak snad je tu reálná šance, že to dopadne líp.
05.09.2008 (19:04)  
Paninaro : plně souhlasím už tak jsme přišli o výrobnu v ČKD a výrobnu Tesla na žárovky apod Praha lokomotivní řady 742 a dalších dopraavních systému
já jsem rád,že nám zbylo ještě pár továren
to dovozené zboží je pěkně na prd.
registrovaný uživatel koyot 
05.09.2008 (19:03)  
Taky mě už unavují ty příspěvky vyjadřující naprostou nepotřebnost veškerého průmyslu v ČR. Teď bych asi jen opakoval to co psal Paninaro.
Jinak jsem přesvědčen, že Škoda má jistě pár vychytávek, které by klidně mohla konkurence zkopírovat... takže buďte hrdí, užívejte si, že je česká věda na výši a má tu možnost vyrábět špičkový stroj se spoustou špičkových technologií a neříkejte, že jsou to vše jen kopie, protože nejsou!
05.09.2008 (18:39)  
zaza - Jaké vyhozené prachy za vývoj?? Je dobře, že si české firmy udržují know how a jsou schopny takto složité stroje vyrábět. Zde jde přeci o více než o jednu serii 20 lokomotiv za cca 125 milionů za kus. Navíc jsou šance dalších zákázek. Při vašem uvažovaní bychom měli zavřit všechny fabriky a nakoupit to někde jinde. To bychom si mohli říci, proč vyrábět a vyvíjet nová auta Škoda, když můžeme kupovat VW či Renaulty. Proč vyrábět a vyvíjet autobusy v SOR či Mýtě, když můžeme nakoupit Mercedesy či Setry. Tohle uvažovaní a příspěvky o promrhaných financích za vývoj 109tky jsou už opravdu únavné. Škoda Plzeň je schopna vyrábět technologickou špičku a jistě, že v oblasti průmyslu kolejových vozidel se to ve většině případů bez státem tlačených zákazek neobejde. Ale tohle platí všude. Kdyby DB nekupovaly u Siemens či Bombardier a objednávaly u Alstom, tak to může Siemens či Bombardier zabalit. 1O9 je moc pěkná a moderní mašina a měli bychom být hrdí, že v 10 milionové státe bývalého východního bloku se dovedou výrabět takto sofistikované stroje a né stále jako praštění psát o tom, že ten Taurus je vlastně o 10 či 20 mega levnější a že jsme se na to měli vykašlat a nakoupit vše v Reichu!!
registrovaný uživatel zdeněk  mail  
05.09.2008 (18:38)  
Noční zkoušky na okruhu mají být hlavně proto, že není jindy volno. S penězma to nemá co dělat. A už vůbec ne proto, aby mašinku snad někdo neviděl - ať šotouši či Siemens, nebo nějaká jiná firma. Není proč ji schovávat.
05.09.2008 (18:35)  
Jako kdyby to na ten design (a zvlášť toho krytu) jezdilo... :-O. Ó bóže... Místo toho, abyste byli rádi, že po více než 20 letech ze Škodovky vyjelo něco novýho tu takhle držkujete. No jo, hlavně aby to na fotečkách barevě ladilo... :-/
Předchůdce: Překvapuje mě, že takovej šotouš jako ty to neví... I když vlastně ani nepřekvapuje...
Zatim je objednanejch 20 kusů
05.09.2008 (18:33)  
to Lehy: I kdyby to sklo rozbite bzylo, tak co to ma spolecneho s nejakymi deseti lety? Aha, uz to chapu, snahu za vsech okolnosti kritizovat.

Kdyz si koupite nove auto a cestou domu do Vas nekdo zdrcne, tak to take budete takto komentovat? A priste si koupite jine auto? Nebo jej rovnou vzhodite?
05.09.2008 (18:28)  
bude objednána sériová výroba? no já nevím mne se ten design moc nelíbí.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko