..: Železniční událost roku začala: podívejte se s námi na InnoTrans :..

Ilustrační obrázekBerlin - Dva roky čekal železniční svět na další setkání nejvýznamnějších hráčů v oboru železničních vozidel, infrastruktury, logistiky a služeb. Potkají se opět v Berlíně na nejprestižnější akci svého druhu na světě - veletrhu InnoTrans 2008. Jeho historicky sedmé pokračování bylo slavnostně otevřeno v úterý na berlínském výstavišti za účasti špiček dopravního průmyslu a poskytovatelů služeb. Přes 190.000 m2 výstavní plochy, tři a půl kilometru venkovních kolejí a rekordní účast vystavovatelů, to vše by mělo přispět k tomu, že letošní InnoTrans bude opravdu jedinečný. Své produkty zde až do konce týdne bude prezentovat přes 1900 firem z 41 zemí, z nichž mnohé si právě pro tuto příležitost odkládaly představení svých největších novinek. Chybět pochopitelně nebudou ani čeští a slovenští výrobci s tím nejlepším, co se v obou zemích za poslední rok vytvořilo. Bude se tedy na co dívat. V Berlíně samozřejmě nebude chybět ani ŽelPage, jejiž redaktoři budou v průběhu čtvrtka přinášet podrobné zpravodajství přímo z berlínského výstaviště.

Pokud se zrovna do Berlína nedostanete, o nic podstatného nepřijdete. V průběhu celého dne vás provedeme veletržním areálem a přidáme i fotografií všeho, co zatím nebyla možnost vidět zblízka. Zaměříme se přitom především na sekci železničních vozidel, jelikož záběr probíhajícího InnoTransu je skutečně široký. Jak uvádí ředitel veletrhu Matthias Steckmann, "InnoTrans se stal předním místem pro setkání firem podnikajících v oblasti dopravních technologií. Letos se navíc zaměří i na oblast veřejné dopravy, včetně expozice autobusů městské a regionální dopravy." Samostatná sekce je pak v Berlíně vyhrazena stavbám tunelů a příbuzným technologiím.

Co uvidíte?

Největší pozornost pochopitelně přitahuje venkovní výstavní plocha, na které navíc od posledního ročníku přibylo na 1500 metrů kolejí. Hned z rána proto navštívíme novinky v oblasti kolejových vozidel:

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
  • Podíváme se blíže na budoucnost vysokorychlostních železnic v podání Alstomu, který zde vystavuje svůj prototyp jednotky AGV. Ta se přitom v uplynulých měsících testovala právě v Česku, na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Francouzský gigant představí i novou jednotku Coradia LIREX pro regionální dopravu.
  • Pozornosti zcela jistě neunikne expozice německého Siemensu, jež byla letos pojata vskutku velkoryse: vůbec poprvé tak uvidíme vysokorychlostní jednotku Velaro RUS pro RŽD, stejně jako zcela novou lokomotivu Eurosprinter HLE 18 pro belgické dráhy SNCB. Samozřejmě nesmí chybět ani symbol rakouské železniční budoucnosti - jeden ze dvou existujících Railjetů. Další očekávanou novinkou u Siemensu je zajisté řada jednotek Desiro MainLine. No a kromě dalších exponátů německý koncern předvede i nové soupravy metra pro Oslo.
  • Návrat mezi světovou špičku na letošním InnoTransu slaví Škoda Transportation - ta zde vystavuje druhý prototyp své nové lokomotivy 109E, stejně jako nejčerstvější přírůstek do velké rodiny tramvají - ForCity 15T. Oproti prvnímu mediálnímu představení bychom už měli být schopni nahlédnout i do kabiny, kterou již zanedlouho budou obývat strojvůdci ČD.
  • S dlouho očekávanou novinkou přichází i nejproduktivnější slovenský výrobce - ŽOS Vrútky. Do Berlína přivezl zbrusu nový vůz první třídy řady Ampeer, který se od začátku nového GVD stane novou vlajkovou lodí slovenské ZSSK a měl by být tím nejlepším, co doteď společnost vyrobila.
  • Jihlavská lokomotivka CZ Loko (Inekon) ukáže zase svou novou posunovací lokomotivu řady 719.7, která jako první v Česku disponuje asynchronními trakčními motory.
  • Z tuzemských - tedy českých a slovenských - výrobců se na InnoTransu dále představí LOKO TRANS, ŽOS Zvolen, Tatravagónka Poprad,
  • U Bombardieru se zaměříme především na hlavní produkt v oblasti regionální dopravu - jednotku Talent 2. Neméně pozornosti ale jistě zaslouží i lokomotivy TRAXX MS a TRAXX DE, nebo třeba hybridní bimodální souprava AGC a tramvaje Flexity pro Frankfurt a Berlín.
  • Ochutnávku vysokorychlostních vlaků na španělský způsob přináší firma Patentes Talgo v podobě jednotky Talgo 250, určené pro španělskou síť AVE.
  • Jen málokdo by pak mohl přehlédnout mamutí lokomotivu Voith Maxima, jež se rovněž před několika měsíci testovala na okruhu v Cerhenicích.
  • Své nejnovější lokomotivy v Berlíně představují i General Electric s modelem D311, Vossloh s modely G 1700-2 a G 12-6c, Alstom, SNCF-DM nebo DB Mobility Logistics.
  • Nebývale velká je účast polských výrobců, kteří v Berlíně vystavují celou plejádu vozidel - od tramvají až po meziregionální jednotky. Jen elektrických vozů od různých evropských výrobců je na výstavě skoro desítka, nepočítaje FLIRT z dílny švýcarského Stadleru.

Zpravodajství z InnoTransu budeme přinášet postupně v průběhu celého dne, ovšem ani výrazně delší pobyt by nepostačoval na obsažení všech zajímavých exponátů letošního ročníku. I tak ale uděláme vše proto, aby čtenáři ŽelPage zase jednou "seděli v první řadě".

zdroj: Messe Berlin

Fotografie © Messe Berlin, ŽOS Vrútky, Richard Jakl, Hrady, ÖBB


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.9.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
25.09.2008 (12:01)  
stoupa: O takto pekne upratanom pulte podla mna moze 1216 iba snivat ...
25.09.2008 (11:09)  
Dobrý den,
zítra v pátek 26. je poslední den. Měl bych zájem se na InnoTrans podívat.
Dotaz-
A) je to přístupný pro veřejnost, dají se sehnat lístky na místě a cena?
B) měl by někdo zájem o spolujízdu autem z Prahy? email: mtbbus(zavinac)volny.cz
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.09.2008 (10:35)  
2 DJTiesto:

Esteticky dojem srovnani 109/380 a Taurusu je veci zajiste subjektivni. Pujdu-li do detailu, tak ackoliv si vyrobku od Skodu vazim, dluzno dodat, ze oko me spatrilo rozdily napr ve vyrovnani (rovinatosti) bocnich plechu v casti bez prolisu (kupodivu Taurus se idealu blizil o neco hodne vice), nebo "kokpit", kde, (omlouvam se konstrukterum jsoucim pod ekonomickym tlakem), bych u 109 subjektivne hodnotil slovy "Nicht preiswert, aber billig". "Bonbonek" na dortu za vsechny: - komunikacni pojitko - namontovano dodatecne = zrejme obvykle reseni CD - neni integrovano, ale prisroubovano letmo na svisly kryt pod "palubni deskou". Je v poloze, kdy nejen ze hrozi ukopnuti, ale ne pouze pristrojku, ale i nohy, tak by to technik BOZP mel odtamtud vymistit....

Jinak o 109 zajem odborne verejnosti byl (laici tam ve vsedni den nechodi), ale ve vsech nekolika chvilich kdy jsem u ni/v ni byl, drtiva vetsina zaujemcu hovorila plynne cesky. To spise vukol "plzenske saliny" bylo hemzeni i neceske.

2 Twix Smutne, pravdive a vystizne.
25.09.2008 (10:32)  
DJTiesto: Studénka pokud vím sice vyrábí jeden jediný typ vozidla pro jednoho jediného zákazníka a s nadsázkou je každá jednotka protoyp, ale dodací lhůty snad plní a po výrobě jsou vozidla schopná provozu. Tu otázku "jak může firma ještě existovat" jsem myslel jako "jak si u té firmy může vůbec někdo ještě něco objednat".
25.09.2008 (10:20)  
Tvix:a co taková Studénka......ta taky ještě funguje
25.09.2008 (10:11)  
Pavel Q.: Jednotka Ansaldo-Breda 250 bude s velkou dávkou optimismu jezdit na VRT v Holandsku. Ve dnešním světě je otázkou, jak může ještě firma Ansaldo-Breda existovat, když nedokáže splnit jakoukoliv zakázku co dostane. Viz dánské motorové jednotky IC4, které ani s cca dvouletým zpožděním stále pořádně nejezdí, stejně tak tyto jednotky pro NS mají již přes rok zpoždění. Prototyp je na ŽZO déle než AGV, ale zatím prakticky vůbec nejezdí a dělají se jen statické zkoušky.
registrovaný uživatel brqo 
25.09.2008 (9:26)  
Omluvte můj trapný dotaz, nějak jsem lehce ztratil přehled. Je tedy 380.002 stále na ZŽO? Díky! Kapku mě krká, že se na Inno nedostanu, no tak snad aspoň sobotní Den železnice...
registrovaný uživatel kanarek  mail  
25.09.2008 (9:19)  
Na InnoTransu je 380.001. Na Káčku jsou i fotky stanoviště. Fakt nádhera. Slintal jsem....

novou posunovací lokomotivu řady 719.7, která jako první v Česku disponuje asynchronními trakčními motory. Je až pátá. Předběhly jí 169,114,471,709.601. Takž v lepším případě až druhá motorová. Ale přeju jí, aby byla první motorová sériově vyráběná lokomotiva
25.09.2008 (9:12)  
I když jsem z desingu 109 odvázanej nebyl a Taurus se mi líbil tak po tom co jsem viděl novou generaci Taurů tak musím říct "Hnus velebnosti, zlatá 109"
registrovaný uživatel Desiro 
25.09.2008 (8:19)  
Britská delegace evidentně o 380 moc zájem neměla...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko