Liberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.
114 kilometrů, 5 tratí, 15 let
Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.
Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.
Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.
Zdroj: TED

VŘ je určitě krok správným směrem jen aby se pak kraj nedrbal nad cenou. Lechce budou zvýhodněny ČD a to zázemým opravárenské základny,jiní dopravci budou muset toto nějak řešit což zvedne cenu. U nových vozidel na leasing lze očekávat že udržba bude v ceně(která bude o to vyšší).
Co se týče uznávání dokladů, tak jako řešení bych viděl zavedení SKUTEČNÉHO IDS, tedy IDS i s jednotnými jízdenkami pro jednotlivou jízdu. Potom už by bylo prakticky lhostejné, který dopravce kde jezdí.
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01005Prepare.do?znackaForm=6002351802001
Nabídky budou otevírány 1. června 2009.
Taková vozidla RegioShuttle jsou jistě pohodlná, mají kapacitu kolem 70 cestujících, a sedadla jsou podle mne uspořádána tak, že i při plném obsazení se lidé "netlačí". Takové vozidlo by podle mě bylo řešením vozby na tratích 037 a 039 - s tím, že v úseku Liberec - Frýdlant by jely 2 RegioShuttle spřažené. (je to jen slovo do pranice, uvítám konstruktivní připomínky)
Pokud jde o "rameno" z Liberce směr Tanvald - Harrachov, tak tam bych upozornil na úskalí, o kterém před téměř 3 lety psal ŽM, a to, že kvůli možné kolizi s ozubnicí nemůže jezdit mezi Tanvaldem a Harrachovem Desiro Classic! Takže minimálně tento úsek je nutné řešit jinak a brát na to ohled.
Uvítal bych, kdyby po přiměřené rekonstrukci tratě 036 a nasazení moderních dynamických vozidel a snad i modernizaci zab. zař. ve stanicíc, bylo možné zavést 30 - minutový takt mezi Libercem a Tanvaldem. Ve spojení s vozidly typu Desiro (avšak zřejmě s tím úskalím, že by mohlo jet jen do Tanvaldu) by si i tak často jedoucí vlaky dostatečnou klientelu podle mě našly.
A docela se divím, proč není součástí VŘ i provoz na trati č. 035, mohlo být použito např. společné záložní vozidlo pro obě tratě. Takto to možné zřejmě nebude (pokud tedy vyhlášené VŘ vyhraje jiný dopravce než ČD)
xAnri05 - Je vidět, že nesleduješ. Liberecký kraj usilovně pracuje na IDS. Dle mých info by se mělo jednat o podobu IREDA
Nicmene - toto vyberove rizeni podporuji, je to spravna cesta, jak se dozvedet realnou cena a dostat za ni nejlepsi kvalitu. Ale musi byt zajisteno uznavani jizdnich dokaldu!! To vyresi LK jak? Zase to necha na dopravcich jako jeden nejmenovany sousedni kraj?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











