..: Liberecký kraj hledá provozovatele Jizerskohorské železnice :..

Liberec, foto: AdysLiberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.

114 kilometrů, 5 tratí, 15 let

Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.

Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.

Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.

Zdroj: TED


JiříK. | 22.10.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
22.10.2008 (11:57)  
AD DJ ono jiná vozidla než desiro neexistují? Za 2 roky by neměl být problém schválit jiné motorové vozy/jednotky případně některé z již vyráběných upravit pro stávající podmínky.
VŘ je určitě krok správným směrem jen aby se pak kraj nedrbal nad cenou. Lechce budou zvýhodněny ČD a to zázemým opravárenské základny,jiní dopravci budou muset toto nějak řešit což zvedne cenu. U nových vozidel na leasing lze očekávat že udržba bude v ceně(která bude o to vyšší).
22.10.2008 (10:58)  
hmm konečně někdo rozvířil stojaté vody v oblasti osobní dopravy ČD :-) .. jen tak dál :D:D
registrovaný uživatel DJ 
22.10.2008 (9:48)  
xAnri05: Pořád si myslím, že je i pro soukromé dopravce lepší VŘ vypsané pro delší období (tedy těch 15 let), protože při jistotě, že 15 let budou mít kde jezdit, je budou moci nikoli pouze pronajmout, ale zakoupit, což je jistě levnější.
Co se týče uznávání dokladů, tak jako řešení bych viděl zavedení SKUTEČNÉHO IDS, tedy IDS i s jednotnými jízdenkami pro jednotlivou jízdu. Potom už by bylo prakticky lhostejné, který dopravce kde jezdí.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
22.10.2008 (9:44)  
Údaje z Informačního systému o veřejných zakázkách:
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01005Prepare.do?znackaForm=6002351802001
Nabídky budou otevírány 1. června 2009.
registrovaný uživatel DJ 
22.10.2008 (9:43)  
Pokud jde o Frýdlantský výběžek, tak mně by se líbilo spojit vlaky od Jindřichovic a od Černous právě ve Frýdlantu a dále pokračovat do Liberce společně, čímž by se v tomto úseku zvýšila kapacita soupravy. Takové řešení mi přijde účelnější, než přímý vůz Liberec - Bílý Potok pod Smrkem, tam podle mě stačí "pendl" z Raspenavy. Na trať 038 - pokud by se dalo vybírat - bych nasadil RegioSprinter, ale takové vozidlo se vyrábělo jen někdy v polovině 90. let a těžko by bylo k mání.
Taková vozidla RegioShuttle jsou jistě pohodlná, mají kapacitu kolem 70 cestujících, a sedadla jsou podle mne uspořádána tak, že i při plném obsazení se lidé "netlačí". Takové vozidlo by podle mě bylo řešením vozby na tratích 037 a 039 - s tím, že v úseku Liberec - Frýdlant by jely 2 RegioShuttle spřažené. (je to jen slovo do pranice, uvítám konstruktivní připomínky)

Pokud jde o "rameno" z Liberce směr Tanvald - Harrachov, tak tam bych upozornil na úskalí, o kterém před téměř 3 lety psal ŽM, a to, že kvůli možné kolizi s ozubnicí nemůže jezdit mezi Tanvaldem a Harrachovem Desiro Classic! Takže minimálně tento úsek je nutné řešit jinak a brát na to ohled.
Uvítal bych, kdyby po přiměřené rekonstrukci tratě 036 a nasazení moderních dynamických vozidel a snad i modernizaci zab. zař. ve stanicíc, bylo možné zavést 30 - minutový takt mezi Libercem a Tanvaldem. Ve spojení s vozidly typu Desiro (avšak zřejmě s tím úskalím, že by mohlo jet jen do Tanvaldu) by si i tak často jedoucí vlaky dostatečnou klientelu podle mě našly.
A docela se divím, proč není součástí VŘ i provoz na trati č. 035, mohlo být použito např. společné záložní vozidlo pro obě tratě. Takto to možné zřejmě nebude (pokud tedy vyhlášené VŘ vyhraje jiný dopravce než ČD)
22.10.2008 (9:33)  
DJ - A co takhle základní flotila Stadleru - GTW, RS 1. GTW jsou díky švýcarskému původu připravena na ozubnici, takže do Harachova bez problémů. I čas začátku provozu výherce dává prostor ke schválení vozidel pro provoz v ČR.

xAnri05 - Je vidět, že nesleduješ. Liberecký kraj usilovně pracuje na IDS. Dle mých info by se mělo jednat o podobu IREDA
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.10.2008 (9:32)  
Na patnact let neni sance, ze by to vyhral nekdo jiny nez CD. Bez provozniho a opravarenskeho zazemi,... Ale urcite i CD neprijdou s 810. Takze co se stane? CD vylagrujou moderni vozidla ze vsech regionu a nasypou to tam. Regionovy pujdou tam - na takoveto VR maji uzasny pomer cena/efekt.
Nicmene - toto vyberove rizeni podporuji, je to spravna cesta, jak se dozvedet realnou cena a dostat za ni nejlepsi kvalitu. Ale musi byt zajisteno uznavani jizdnich dokaldu!! To vyresi LK jak? Zase to necha na dopravcich jako jeden nejmenovany sousedni kraj?
registrovaný uživatel asav 
22.10.2008 (9:28)  
paolo3: No to je dost. Pri klesani z Jablonce do Liberce to vypada jak kdyby mel vlak vylitnout v obloucich z koleji (hlavne 810 a 814.2):--))
registrovaný uživatel asav 
22.10.2008 (9:26)  
Otazkou je, jestli by nebylo lepsi rozdelit VR na 2: zvlast frydlantsky vybezek a zvlast tanvaldsky.Na Frydlant ted jezdi prevazne 814.2 v hodinovem taktu, rano a odpoledne sou tak nadupany, ze se stoji nejen u dveri, ale i ve voze.Pokud by byly nasazena nove vozy (ne 814.2), lze predpokladat narust cestujicich, protoze jizdni doba Frydlant - Liberec je slusna, tzn. takt by mohl byt 30-ti minutovy.Co se tyce mensich trati, napr. 038 Raspenava - Bily potok p.S. tam bych reseni videl v zavedeni primych vozu Liberec - Bily Potok; v Raspenave by se spojovaly a odpojovaly.Cim min prestupu a cim pohodlnejsi vozidlo, tim vic cestujicih.
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
22.10.2008 (9:24)  
DJ: Při poslední návštěvě měřícího vozu na trati TNV - LBC se docela SŽDC zhrozili, s rekonstrukcí tratě se počítá (výhledově 2-3roky) přičemž nejkritičtější úseky co nejbližší době. Alespoň tak zněla stanoviska.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko