..: O tender na dieselelektrické jednotky pre ZSSK nie je záujem :..

Bratislava - Rozbehnutá séria výberových konaní slovenského národného dopravcu, pomocou ktorej plánuje realizovať najrozsiahlejšiu obnovu vozidlového parku od svojho vzniku, začína narážať na prvé prekážky. Do tendra na dodávku 12 medziregionálnych dieselektrických jednotiek, ktorý Železničná spoločnosť Slovensko vypísala v septembri tohto roka, sa neprihlásil žiaden záujemca, vďaka čomu bola súťaž zrušená. ZSSK pritom plánovala za tieto jednotky zaplatiť 1,2 až 1,6 mld. Sk.

Nové jednopodlažné dieselelektrické jednotky mali byť tvorené dvoma motorovými vozňami a jedným alebo dvoma vloženými dielmi. Premávať mali na medziregionálnych vlakoch v okolí Nových Zámkov a Humenného, s plánovanou dobou dodania do siedmych rokoch. ZSSK ich nákup plánovala financovať z vlastných zdrojov, štrukturálnych fondov EÚ a štátneho rozpočtu (v ktorom však na rok 2009 financie na tento účel vyčlenené neboli). Momentálne nie je jasné, či a za akých podmienok ZSSK tender zopakuje.

Zdroj: sme.sk


qwix | 9.12.2008 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer waszyn 
10.12.2008 (10:21)  
hawkey: slysel jsi neco treba o desirech do budejic? nebo o vagonech z nemecka? nebo jak na tom jeste donedavna byly esusy, kolik % jich stalo dlouhodobe na ONJ? a presto se sich objednalo dalsich 30? pripadne o regionovach a kdo koupil fabriku, ktera je bastli z 810? nebo tu o tom jak nejaky stat objednal 20 vozidel, ktera jeste neexistovala ani v prototypu? A slysel jsi o firme Appian Group? O panu Kolackovi, Hodacovi?
Jak uz tady nekdo nedavno poznamenal, trosku to pripomina aero vodochody. Ale je to zeleznicni server, cili resime vlacky:)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
10.12.2008 (9:43)  
waszyn: To není výsměch, jen konstatování. Nevím, co je na posledních nákupech ČD tak špatného, co by mi mělo trhat žíly?

Taky platím daně a docela slušný daně a rozhodně mě naštve víc jiné utrácení mnohem vyšších částek než je nákup kolejových vozidel.
Registrierter Benutzer waszyn 
10.12.2008 (9:11)  
Hawkey: Proc ten vysmech? Vsechny nakupy z posledni doby mi davaji naprosto jasne argumenty domnivat se a formulovat myslenku, ze tomu bude presne tak jak pisu nize. Jako fanousek zeleznice ani jako danovy poplatnik z toho bohuzel ale nemuzu mit radost, protoze nez napr. 10 zatim neexistujicich jednotek za 5 let, na kterych se pak jeste budou dalsich 10 let vychytavat mouchy(viz esusy) a normalne budou tedy fungovat nekdy v roce 2023, bych radsi za stejne penize vzal 15 jednotek existujicich, modernich, osvedcenych, rozsirenych po cele evrope a to hned:)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
10.12.2008 (6:58)  
waszyn: a nějakou novou písníčku nemáš? Tahle je už hodně trapná a ohraná.
Registrierter Benutzer happy 
09.12.2008 (20:21)  
Spíš bych řekl,že neatraktivní je ta cena,než doba výroby popř. i se schválením.
09.12.2008 (20:13)  
A nebo se počítá s tím, že se to nevyrobí hned, ale tahle zakázka se hodí někam "do pořadníku" výroby nějaké jednotky a až příjdou ZSSK na řadu, tak se pro ně vyrobí. (Takže se třeba bude 2 roky čekat a pak se to za půl roku vyrobí...)
Registrierter Benutzer Werkie  mail  
09.12.2008 (20:01)  
A není těch sedm let myšleno jako maximální doba, s případným vývojem? Prostě když by to vyhrály Stadlery tak by to bylo třeba i dřív?
Registrierter Benutzer Dusanh 
09.12.2008 (19:48)  
12 jednotek za sedm let? To se fakt tomu výrobci vyplatí. Nemohl by garantovat, že se během jejich výroby nezmění dodavatelé komponent... :-)) Vůbec se nedivím, že do toho nikdo nejde. Jo sedm jednotek vcelku a do dvou let, to je jiná...
Registrierter Benutzer petrumr  mail  
09.12.2008 (18:52)  
i desiro to může být.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko