..: ZSSK: Dvoupatrové elektrické jednotky řady 671 dodá Škoda :..

EJ 671 ZSSK, foto: CjoctavianBratislava/Ostrava - Škoda Vagonka Ostrava slaví další úspěch: po Česku a Litvě se jí podařilo se svými dvoupatrovými jednotkami dobýt další trh. Na dvě série stejnosměrných (ČD) a minisérii střídavých (LG) regionálních jednotek naváže další, tentokráte v podobě dvousystémové verze (3 kV ss. a 25 kV/50 Hz), jež se největšímu českému výrobci kolejových vozidel podařilo "udat" pro slovenského národního dopravce ZSSK. Celkem deset objednaných premiérových kusů by se na slovenských kolejích mělo objevit do tří let.

Železničná spoločnosť Slovensko nedávno vyhlásila několik tendrů na dodávku nových železničních vozidel. Mezi jeden z nich patřila i dodávka deseti nových dvousystémových patrových jednotek pro příměstskou dopravu v okolí Žiliny a Košic. O vícesystémové verzi se přitom diskutuje již od uvedení prvního kusu stejnosměrné verze pro České dráhy v roce 2001 a výrobce několikrát deklaroval připravenost upravenou verzi s doplněním střídavé trakce vyrábět. V soulady s tím o zakoupení "řady 671" uvažují i České dráhy, přestože pevné rozhodnutí zatím nepadlo. Svou premiéru si tak mutace tradičních CityElefantů odbydou pravděpodobně na slovenských tratích, kam mají být dodány do konce roku 2012. Pro tamní cestující budou znamenat vůbec první nové elektrické jednotky od dob pořízení řad 460 a 560 v 70. letech minulého století. V okolí Žiliny pak z velké části nahradí hojně využívané klasické soupravy, složené z vozů Bdt, BDs a dalších.

Ostatní nákupy padly - nejen u ZSSK, ale i u ČD

842 020-0, foto: PřemaKromě výběrového řízení na dvousystémové jednotky ZSSK nedávno vyhlásily i další tendry — bohužel ale krom této soutěže a konkurzu na dodávku nových osobních vozů, skončily ostatní tendry bez výsledku pro nezájem výrobců. Jednalo se především o nové dieselelektrické regionální jednotky, nebo patrové soupravy typu PUSH-PULL a rekonstrukci lokomotiv pro dopravu v okolí Bratislavy.

Neúspěchem v poslední době skončily taktéž také dva tendry u Českých drah: po zrušení výběrového řízení na dodávku 17 kusů řídicích vozů 954 bylo pro nezájem zrušeno také výběrové řízení na modernizaci 37 kusů motorových vozů řady 842. Otázkou zůstává, z jakých důvodů se těchto tendrů nikdo nezúčastnil; zda byla příčina v požadovaných cenách, nebo byl-li problém zakopán jinde.

Zdroje: Tenders Electronic Daily, ISZVUS, ZSSK, ilustrační obrázek: Cjoctavian, TAURUS


JiříK. | 2.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
02.01.2009 (18:30)  
Ad Ážetďák a Jiří Průša: Leda by jezdily přímé spěšné vlaky Praha - Beroun - Příbram, po možné elektrifikaci dotčeného úseku trati 200, jako náhrada za poněkud diskutabilní pomalé "rychlíky" do Českých Budějovic touto trasou. Spěšné vlaky by spolu s další elektrifikací a případně i drobnou optimalizací mohly být prodlouženy dále směrem do Písku a Strakonic...
02.01.2009 (18:09)  
AD Ážetďák jo takhle do Příbramy jezdí důchodci ostaní jedou R přímo nebo rychleji busem. A dálkové vlaky za Beroun kolik takhle jede denně? do Zdic jede opět rychlík.
02.01.2009 (17:48)  
ČD s čistě střídavou jednotkou do budoucna vůbec nepočítají, buď jen stejnosměr, nebo dvousystém, viz:

http://www.zelpage.cz/clanky/prehled-planu-modernizace-vozoveho-parku-osobni-dopravy-cd

Hawkey: Dokážu si to představit na R Bohumín - Brno (ale tam spíš 6-ti vozové 675)...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
02.01.2009 (17:26)  
jax: Pro naše poměry je čistě střídavá jednotka vcelku nepraktická, dvojsystém (3kV DC / 25 kV 50Hz AC) umožňuje mnohem větší operabilitu za "nepatrně" vyšší pořizovací náklady oproti čistě střídavé.

EJ 671 či jeji derivát pro dálkovou dopravu by zcela určitě našla své užití nejen v okolí Brna.
02.01.2009 (17:17)  
To Jax:
A proč zrovna střídavinu? Podle mne by byly dvousystémy pro nás výhodnější, alespoň by se nemuselo pořád přemýšlet, kam je pustit a kam ne! Dnes to vypadá tak, že kdo che jet z Prahy do Příbrami, msusí přesedat jednou v Berouně a po druhé ve Zdicích. Taklhe by se mohlo opět jezdit, jako dřív, z Prahy do Zdic, ubyl by jeden přestup a mohly by opět začít jezdit dálkové osobní vlaky z Prahy do Hořovic, nebo Zbiroha, což by jistě většina majitelů chalup za Berounem uvítala.
02.01.2009 (16:27)  
Honza: fotomontáž od výrobcu/ZSSK

Pavel Ch.: 671 (teda možno - podľa toho, ako si ich ZSSK označí...). Kamerový systém je vecou objednávky dopravcu, ale dá sa to predpokladať, keď už sa montuje do 813-913...

jax: možno po r. 2010 - viz link v článku
registrovaný uživatel jax 
02.01.2009 (16:13)  
A co takhle střídavinu pro jižní Moravu? Za chvíli se nám ty 560 už rozpadnou :-)
02.01.2009 (16:09)  
bude v 675 kamerový systém jako u 575? LG
registrovaný uživatel Honza  mail  
02.01.2009 (16:08)  
A to foto to je už prototyp, nebo je to počítačová animace??
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
02.01.2009 (15:58)  
Super, přesně tohle je teď potřeba. Škodovka stojí na rozcestí. Buď teď vezme šanci, která se jí nabízí a čeká ji velká budoucnost (týká se i řady 380 v případě úspěšného provozu u ČD) anebo zahodí i tuhle poslední šanci.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko