..: Srážka dodávky s dvěma vlaky u Lysé nad Labem :..

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceLysá nad Labem - Na železničním přejezdu u Lysé nad Labem narazil automobil do projíždějícího osobního vlaku. Jen několik minut poté do stejného auta narazil vlak nákladní. Drážní inspece nyní vyšetřuje, jak je možné, že ani jeden vlak po střetu nezastavil.

20081216_lysá, foto: Drážní inspekceNa počátku byla jízda 22letého řidiče dodávky Fiat Scudo, který v pátek 12. prosince v 11.35 hodin při horších klimatických podmínkách nedokázal zastavit před železničním přejezdem se světly bez závor mezi Otradovicemi a zastávkou Lysá nad Labem-Dvorce a narazil do boku osobního vlaku jedoucího z Ústí n./L. do Lysé n./L., konkrétně do 1. vozu za lokomotivou. Auto bylo vlakem odraženo, řidič byl při nehodě zraněn. Až potud se jedná o standardní nehodu (podobných případů najetí auta do vlaku z boku Drážní inspekce eviduje ročně cca 20) bez jakéhokoli pochybení zaměstnanců železnice – signalizace na přejezdu totiž byla v činnosti.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceJak vyplývá z výpovědí zaměstnanců, vlakvedoucí při revizi jízdenek ucítil náraz, ale bezprostředně po nehodě nic neučinil. Po zastavení na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce se šel zeptat strojvedoucího, zda na přejezdu něco podezřelého nezaznamenal. Od strojvedoucího obdržel zápornou odpověď a vlak pokračoval v jízdě do Lysé nad Labem přesto, že na jeho vlaku byly zjevné stopy po střetu s automobilem. Vlakvedoucí šel nehodu ohlásit podle výpovědi výpravčího až cca 5-6 minut po příjezdu vlaku do stanice (podle předběžných údajů v cca 11.47 hodin). To už ale Starou Boleslaví po téže koleji projel nákladní vlak jedoucí směrem k automobilu, který zůstal stát v průjezdném průřezu.

Ke střetu nákladního vlaku s automobilem došlo v cca 11.49 hodin. České dráhy za téměř 15 minut nedokázaly zastavit dopravu a zabránit tak dalšímu střetnutí.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceStrojvedoucí nákladního vlaku nehodu okamžitě nahlásil jako srážku s vrakem auta, nicméně ani tento vlak nezastavil a pokračoval v jízdě až k vjezdovému návěstidlu do stanice Lysá nad Labem, odkud strojvedoucí výpravčímu v 11.59 oznámil, že má poškozenou lokomotivu. Výpravčí po oznámení vlakvedoucím podle výpovědi ještě těsně před druhým střetnutím použil tlačítko generálního stopu. Prověřuje se, jakým způsobem to učinil, neboť k zastavení vlaku nedošlo. Pravděpodobně také z toho důvodu, že měl strojvedoucí nákladního vlaku kanál přestaven na jinou frekvenci.

Drážní inspekce prověřuje činnost všech zaměstnanců, bude analyzovat data z rychloměru a upřesňovat časový sled nehodového děje. Současně se s výzvou o pomoc při šetření, jak přesně k první nehodě došlo, obrací se žádostí na cestující z osobního vlaku 6409 (kontakt na e-mail prevence@dicr.cz nebo tel.: 224 805 501).

20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce

zdroj: Zdeněk Neusar, Drážní inspekce ČR, TN.cz


JRtrain Poslat mail autorovi | 18.12.2008 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ numo 
18.12.2008 (20:19)  
při 100% předpisové obsluze to přeladění trvá několik sekund

Hm, to zariadenie je jednokanalove? Ako laik by som si to predstavoval tak ze ten signal by k "najblizsiemu susedovi" este mal byt funkcny, inak je to fakt problem.

Pokial je problemom iba nenulovy cas preladenia a ze pocas preladovania zariadenie neprijima nic, na to by stacilo ten generalny stop vyslat vzdy dvakrat...
registrovaný užívateľ junkrs 
18.12.2008 (20:14)  
Auta stojí a vlaky prostě jedou, no :-)))
18.12.2008 (19:56)  
Ad generální stop: Pokud si dobře pamatuju, akorát u toho přejezdu mezi Otradovicemi a Dvorcemi se mění kanálová skupina TRS. Dost možná že byla právě odhalena další "systémová díra" zabezpečení, neboť i při 100% předpisové obsluze to přeladění trvá několik sekund -

Navíc ještě velmi nedávno a možná dodnes jsou úseky Děčín - Všetaty/Lysá nad Labem a Kolín - Česká Třebová - Břeclav asi poslední z jen trochu důležitějších tratí, kde není TRS, ale jen SELEKTIK nebo co. Přerov - Chomutov pokud si pamatuju simplex 03. ;-) A dost dlouho (od doby TRS na 070) bylo velice nejasně až zmatečně označeno, co se má mít naladěno od Lysé k Mělníku a opačně, neboť kousek od Lysé bylo slyšet trať 231 (TRS 66?) a kolem Všetat trať 070 (TRS 78?). Jenže žst. Dřísy stále pouze S 03, aniž by to bylo ovšem jakkoli návěstěno. Možná že už to zprovoznili, ale jak to ten chudák fíra má vědět, když se na cedulích na trati nic nezměnilo (místo aby zmizely radiovníky S-03)...?
Mimochodem, ty radiovníky "simplex" jsem v životě viděl akorát v Třebové (Parník, Zádulka) a Zaječí, možná by se našly ještě někde - ale určitě ne třeba na 072.

Takže s případným odsuzováním fíry z nákladu za nefunkční TRS bych byl velice, ale opravdu velice opatrný.
18.12.2008 (19:44)  
Podobnou nehodu jsem zažil před lety jako cestující rychlíku. Do vozu, ve kterém jsem seděl (první za lokomotivou), narazilo na přejezdu zboku osobní (?) auto. Rána to však nebyla o mnoho větší než běžné rázy jako jsou cítit na výhybkách a např. přejezdech. Taky proto jsme nikdo z cestujících netahali za záchrannou brzdu, pouze jsme to oznámili průvodčímu. V další stanici (po cca 15 minutách jízdy) bylo teprve jasné co se stalo - schůdky do vozu byly celé urvané, bok vozu byl promáčklý od nárazu a u podvozků lokomotivy nalezl strojvůdce pomuchlaný kus plechu z automobilu. Strojvůdce podle všeho o ničem netušil, průvodčí se pohyboval v tu dobu jinde a my cestující jsme ránu považovali za důsledek rychlé jízdy vlaku po nekvalitní trati - takových rázů je na některých tratí mnoho. Takže odhalení srážky posádkou prvního vlaku nemuselo být vůbec jednoduché.
18.12.2008 (19:36)  
Osobně si počkám na oficiální závěr vyšetřovacích orgánů. Chápu reakce zde diskutujících, kdy je podání článku navádí k jasným úvahám. Je zde patrná síla médií, kdy je článek předložen ve stylu - honba na drážní čarodějnici.

Slyšel z vás někdo oficiální závěry po dokončení vyšetřování vykolejení Pendolina u Prahy Kyje minulý rok v prosinci, četl z vás někdo oficiální uzavření nehody v Moravanech? Proč lidé mají plnou pusu názorů při začátku vyšetřování, kdy se přiklání k tragičtěji podaným variantám/příčinám či spekulacím, proč neřeší ti sami lidé ukončení vyšetřování a jejich méně dramatické reálné závěry?
18.12.2008 (19:18)  
Souhlas s tlapou Průser je nezaučinkování Generálního stopu a jednání strojvedoucího nákl. vlaku u osobního vlku je problematické hodnotit jednání průvodčího,kdyby po každé "podezdřelé" ráně měl kontrolovat vůz(nebo celý vlak) tak stojí na každé zastavce.Ale v Lysé mohl být opravdu trošku rychlejší.
registrovaný užívateľ kenzo 
18.12.2008 (19:14)  
ninja:JENŽE TO BY TEN PRŮVODČÍ(VLAKVEDOUCÍ)MUSEL TU ZÁCHRANKU STRHÁVAT CO KAŽDOU CHVÍLI PŘI STAVU NAŠICH KOLEJÍCH...A VĚŘTE VÍM O ČEM PÍŠU....
registrovaný užívateľ M 
18.12.2008 (19:13)  
Ja bych jeste rekl - jaktoze si pruvodci nevsiml petimetrovyho skranabce na vagone:)

Cestujici - hmhm... Strojvedouci si myslel, ze je na trati vrak... No, na kolejich jsou vraky co chvili a nejlepsi zpusob, jak je z koleji dostat je vyrazit je
18.12.2008 (19:13)  
M: "Toz zajimave... Ze do vlaku vrazilo auto si snad museli vsimnout nejaci lide v tom vlaku, ne?"

Taky že si všimli, ikdyž moc aktivní nebyli.

http://archiv.nova.cz/multimedia/televizni-noviny-16-12-2008.html
registrovaný užívateľ Tlapa 
18.12.2008 (18:55)  
Myslím, že věechny okolnosti jsou jakž takž pochopitelné, vysvětlitelné a snad i omluvitelné. Až na tohle:
1. Jaktože nezafungoval generální stop?
2. Jaktože jel fíra nákl. vl.dál, i poté, co sestřelil auto v kolejišti?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko