Lysá nad Labem - Na železničním přejezdu u Lysé nad Labem narazil automobil do projíždějícího osobního vlaku. Jen několik minut poté do stejného auta narazil vlak nákladní. Drážní inspece nyní vyšetřuje, jak je možné, že ani jeden vlak po střetu nezastavil.
Na počátku byla jízda 22letého řidiče dodávky Fiat Scudo, který v pátek 12. prosince v 11.35 hodin při horších klimatických podmínkách nedokázal zastavit před železničním přejezdem se světly bez závor mezi Otradovicemi a zastávkou Lysá nad Labem-Dvorce a narazil do boku osobního vlaku jedoucího z Ústí n./L. do Lysé n./L., konkrétně do 1. vozu za lokomotivou. Auto bylo vlakem odraženo, řidič byl při nehodě zraněn. Až potud se jedná o standardní nehodu (podobných případů najetí auta do vlaku z boku Drážní inspekce eviduje ročně cca 20) bez jakéhokoli pochybení zaměstnanců železnice – signalizace na přejezdu totiž byla v činnosti.
Jak vyplývá z výpovědí zaměstnanců, vlakvedoucí při revizi jízdenek ucítil náraz, ale bezprostředně po nehodě nic neučinil. Po zastavení na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce se šel zeptat strojvedoucího, zda na přejezdu něco podezřelého nezaznamenal. Od strojvedoucího obdržel zápornou odpověď a vlak pokračoval v jízdě do Lysé nad Labem přesto, že na jeho vlaku byly zjevné stopy po střetu s automobilem. Vlakvedoucí šel nehodu ohlásit podle výpovědi výpravčího až cca 5-6 minut po příjezdu vlaku do stanice (podle předběžných údajů v cca 11.47 hodin). To už ale Starou Boleslaví po téže koleji projel nákladní vlak jedoucí směrem k automobilu, který zůstal stát v průjezdném průřezu.
Ke střetu nákladního vlaku s automobilem došlo v cca 11.49 hodin. České dráhy za téměř 15 minut nedokázaly zastavit dopravu a zabránit tak dalšímu střetnutí.
Strojvedoucí nákladního vlaku nehodu okamžitě nahlásil jako srážku s vrakem auta, nicméně ani tento vlak nezastavil a pokračoval v jízdě až k vjezdovému návěstidlu do stanice Lysá nad Labem, odkud strojvedoucí výpravčímu v 11.59 oznámil, že má poškozenou lokomotivu. Výpravčí po oznámení vlakvedoucím podle výpovědi ještě těsně před druhým střetnutím použil tlačítko generálního stopu. Prověřuje se, jakým způsobem to učinil, neboť k zastavení vlaku nedošlo. Pravděpodobně také z toho důvodu, že měl strojvedoucí nákladního vlaku kanál přestaven na jinou frekvenci.
Drážní inspekce prověřuje činnost všech zaměstnanců, bude analyzovat data z rychloměru a upřesňovat časový sled nehodového děje. Současně se s výzvou o pomoc při šetření, jak přesně k první nehodě došlo, obrací se žádostí na cestující z osobního vlaku 6409 (kontakt na e-mail prevence@dicr.cz nebo tel.: 224 805 501).
zdroj: Zdeněk Neusar, Drážní inspekce ČR, TN.cz
| 18.12.2008 (17:00)
Hm, to zariadenie je jednokanalove? Ako laik by som si to predstavoval tak ze ten signal by k "najblizsiemu susedovi" este mal byt funkcny, inak je to fakt problem.
Pokial je problemom iba nenulovy cas preladenia a ze pocas preladovania zariadenie neprijima nic, na to by stacilo ten generalny stop vyslat vzdy dvakrat...
Navíc ještě velmi nedávno a možná dodnes jsou úseky Děčín - Všetaty/Lysá nad Labem a Kolín - Česká Třebová - Břeclav asi poslední z jen trochu důležitějších tratí, kde není TRS, ale jen SELEKTIK nebo co. Přerov - Chomutov pokud si pamatuju simplex 03. ;-) A dost dlouho (od doby TRS na 070) bylo velice nejasně až zmatečně označeno, co se má mít naladěno od Lysé k Mělníku a opačně, neboť kousek od Lysé bylo slyšet trať 231 (TRS 66?) a kolem Všetat trať 070 (TRS 78?). Jenže žst. Dřísy stále pouze S 03, aniž by to bylo ovšem jakkoli návěstěno. Možná že už to zprovoznili, ale jak to ten chudák fíra má vědět, když se na cedulích na trati nic nezměnilo (místo aby zmizely radiovníky S-03)...?
Mimochodem, ty radiovníky "simplex" jsem v životě viděl akorát v Třebové (Parník, Zádulka) a Zaječí, možná by se našly ještě někde - ale určitě ne třeba na 072.
Takže s případným odsuzováním fíry z nákladu za nefunkční TRS bych byl velice, ale opravdu velice opatrný.
Slyšel z vás někdo oficiální závěry po dokončení vyšetřování vykolejení Pendolina u Prahy Kyje minulý rok v prosinci, četl z vás někdo oficiální uzavření nehody v Moravanech? Proč lidé mají plnou pusu názorů při začátku vyšetřování, kdy se přiklání k tragičtěji podaným variantám/příčinám či spekulacím, proč neřeší ti sami lidé ukončení vyšetřování a jejich méně dramatické reálné závěry?
Cestujici - hmhm... Strojvedouci si myslel, ze je na trati vrak... No, na kolejich jsou vraky co chvili a nejlepsi zpusob, jak je z koleji dostat je vyrazit je
Taky že si všimli, ikdyž moc aktivní nebyli.
http://archiv.nova.cz/multimedia/televizni-noviny-16-12-2008.html
1. Jaktože nezafungoval generální stop?
2. Jaktože jel fíra nákl. vl.dál, i poté, co sestřelil auto v kolejišti?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
















