..: (Aktualizace) Stávka železničářů prozatím zažehnána :..

MÁV logo, foto: internet Maďarsko – Můžeme konstatovat, že přechod na nový jízdní řád o minulém víkendu proběhl bez vážnějších komplikací a pogratulovat všem zúčastněným zaměstnancům dopravců i provozovatele dráhy. V Maďarsku naopak jízdní řád na svůj debut čeká. Jak informovalo v neděli tiskové oddělení Českých drah, maďarští odboráři vyhlásili v neděli stávku, která by podle předběžných informací měla skončit zítra, ale konkrétní informace se dají těžko zjistit. Jaká je aktuální situace?

Doplněno 23.12. 2008: ani po devíti dnech stávky nedosáhli odboráři vítězství v jednáních, a proto o půlnoci ze včerejška na dnešek přerušili stávku. Země se probouzí z dopravního kolapsu, v pohybu jsou i mezinárodní spoje, ale stávka může po vánočních svátcích vypuknout nanovo. Dopravní situace by se měla během dneška stabilizovat. Připomeňme, že stávka vypukla 14.12.; odboráři požadovali podíl z privatizace společnosti MÁV pro každého zaměstnance ve formě mimořádné prémie 250000 HUF (asi 24 000 Kč) a dále navýšení mezd. Postoj vlády již v úterý 16.12. tlumočil maďarký ministr financí János Vers s tím, že požadavky stávkujících jsou nesplnitelné a ničím nepodložené.

Doplněno 19.12. 2008: I když byla stávka původně avizována s trváním od neděle 14.12. do již uplynulého čtvrtka, trvá i nadále. Žádné nové informace nemají ani postižené České dráhy či ZSSK. Dle našeho zahraničního zpravodaje v Budapešti je situace uvnitř stávkující země ještě horší. Informovanost nulová; jako individuální způsob dopravy doporučuje taxi služeb. Přímo ve stanici Štúrovo nabízí své služby několik legálních i nelegálních taxikářů. Ceny jsou dohodou a vyplatí se smlouvat. Cenu 15 € / osobu lze považovat za adekvátní. Uvažujete–li o cestě zpět z Maďarska, uložte si od slovenských taxikářů telefonní číslo. V Budapešti vám takové služby budou nabídnuty za cenu od 160 do 200 € za osobu a smlouvání je zde marné.

Tiskové oddělení Českých drah ve svém posledním tiskovém prohlášení doporučuje jako další alternativu použít náhradní autobusovou dopravu organizovanou Rakouskými spolkovými drahami mezi Budapeští a Vídní, ale opomíjí fakt, že využití této NAD je podmíněno jízdním dokladem na relaci Budapešť Keleti pu. – Wien Westbf. Odjezdy autobusů z maďarské metropole nemají stanovené pevné časy, „přijedou od Vídně a hned točí zpět,“ popisuje situaci náš zpravodaj.

Vlaky směřující do Maďarska přes Slovensko ukončují svou jízdu na hranicích v železniční stanici Štúrovo, a to jak denní, tak noční spoje. Na pondělní dotazy ohledně situace odpověděl tiskový mluvčí ZSSK Miloš Čikovský, že „Všetky medzinárodné rýchliky, smerujúce do Maďarska, končia v Štúrove. Náhradná autobusová doprava nie je zabezpečená.“ Znovu se tedy nabízí doporučení Petra Šťáhlavského z tiskového odboru ČD. „Cestujícím do Maďarska doporučujeme odložit své cesty nebo zvolit alternativní formu dopravy.“ Pokud tranzitujete na balkán, nabízí se alternativně spojení přes Linec, Villach a Jesenici nebo Vídeň, Graz a Spielfeld–Strass. Na rozdíl od tranzitu ze Slovenska, jsou spoje z Vídně do Budapešti nahrazeny autobusy. Dle výlukových informací ÖBB jezdí rakouské vlakové spoje pouze do stanice Nickelsdorf a náhradní autobusové spoje do Budapešti odjíždí ze stanoviště nedaleko vídeňského Westbahnhof (Felberstrasse), v opačném směru od nádraží Keleti (ul. Kerepesi). Naopak vlaky na Sopron a Szentgotthard, jejichž dopravce je rakousko–maďarská společnost GySEV/ROeEE, nejsou stávkou ovlivněny.

Informace jsme se pokoušeli získat také na kontaktním centru MÁVDIREKT, ale na pouhé anglické oslovení se nám dostalo odovědi „Please, call later, sorry.“ Konkrétnější informace ale neposkytují ani kontaktní centra ČD a ZSSK.

Zdroj: tiskové prohlášení ČD, ZSSK, ÖBB, ČTK/České noviny, zahraniční zpravodaj ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.12.2008 (14:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
18.12.2008 (7:45)  
Podle informací z médií požadují odboráři, aby zaměstnanci dostali podíl z privatizačního výnosu maďarského železničního Carga.
Nechápu proč. Copak do toho dali nějaké své peníze, nebo mají nějaké zaměstnanecké akcie? Proč by jim měl stát z toho něco dávat?
registrovaný uživatel M 
17.12.2008 (22:34)  
Autor tim chtel rict, ze pokud nekdo nevi, ze madarsti zeleznicari stavkuji, tak muze byt ve Sturove velmi nemile prekvapen. Teda ono staci, kdyz se to dovi v "Brne" ve vlaku...
registrovaný uživatel Anowis 
17.12.2008 (17:03)  
Tak už z minulosti si Uhrové dělali domácí politiku sami a někdy jí ji exportovaly. Např Matyáš Korvin atd. Jinak GySev fungují normálně. Alespon EC 170 jezdí konečně na čas!
registrovaný uživatel astray 
17.12.2008 (16:24)  
Zrovna sudou Avalu jsem chtěl dlouhodobě sledovat jak je na tom se zpožděním. Myslím, že to nebyl moc dobrý nápad dát do této časové polohy vlak, který jede až ze Srbska. Zlatý Amicus Budapest - Brno svého času. Tož uvidíme hned jak stávka a svátky skončí. BTW jsou někde k dispozici online informace o polohách (zpožděních) vlaků v Maďarsku?
17.12.2008 (14:29)  
M) www.oebb.at stejně jako tady ;) akorát www.cd.cz jsou na tom dobře, ale stejně, co tím chtěl básník říct? Absolutní cestovní amatéři naivně předpokládají, že vše funguje dle JŘ a lidi trochu znalí problémů se zeptají lidí, co se orientují - např. moje rodina se mně ptá snad i na obyč. jízdenky. Takže tímhle bych se neoháněl.
registrovaný uživatel M 
17.12.2008 (14:17)  
http://www.slovakrail.sk/ - vidi tam nekdo nejakou informaci?:-))
17.12.2008 (14:13)  
Fauny, všechny vlaky jsou vedeny do Štúrova, tedy i Metropol nebo Avala. A jestli jezdí na druhé straně mezi Maďarskem a Srbskem něco, to fakt nevím a nepátral jsem po tom.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
17.12.2008 (13:36)  
A jak teď jezdí EC Avala? To jede jen do Štúrova a ve zbytku trasy je odřeknut?
17.12.2008 (12:35)  
Není nakonec ta stávka zástěrkou pro nepřipravenost na přechod ... nebo nová metoda přechodu na nový GVD.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko