Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.
Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.
Zdroj: ČT 24

Neznám podrobnosti výběrového řízení na třísystémové lokomotivy, ale přihlásil se tam tehdy vůbec Siemens s potenciálním ES64U4? Pokud ne, pak je to vyřešené - vyhrála to zakázka, kde mínusem je neexistence lokomotivy v okamžiku objednání, ale kladem je, že bude lokomotiva moderní a maximálně na míru zákazníkovi.
předem chci říct, že se vůbec nechci hádat. Nicméně jak píšete první roll-out 1216 jaro 2005. A dejme tomu, že že na začátku VR 2004 na trhu nebyla žádná lokomotiva, která by splňovala požadavky, které "byly" podmínkou pro získání "kontraktu". A když píši, že žádná tak žádná - ani 380. Jsem sice rád, že tu zakázku dostala právě ŠT, ale proč se na tu mašinu muselo čekat další čtyři roky a to nepočítám že v současnosti ještě "nejezdí" na rozdíl 1216 se již celkem dlouho vyskytuje na našich kolejích. Siemens, mohl klidně někoho na MD, ČD podmáznout a říci, že že jim udělá tu samou nabídku jako Škoda s tim rozdílem, že mašina bude funkční (=schválená a otestovaná) za 3/4 roky. Přesto všecko výběrové řízení vyhrála právě Škoda s 380 u které, pokud půjde vše dobře tak bude moci do ostrého provozu snad již tento rok (pozn. ovšem nevím zda-li toto schválení provozu bude platit i pro ostatní státy nebo jen pro ČR, páč jestli tomu je tak, že bude zatím schválena jen v ČR a ne v SRN, A, SK, PL a HU, tak tu 1216 bude ještě hodně dlouho brázdit naše koridory) než se 380 podívá bežně za hranice. Oproti ní má Taurus právě tu výhodu, že by mohl dnes již "kamkoliv"... How
Vyssi poplatek za diesel pod draty je jen v nakladni doprave.
ad samlep
I na VRT se nepochybne vyskytuji diesely - jsou to vozidla udrzby, stejne jako treba na tratich prazskeho metra.
Jinak s Tebou naprosto souhlasim v popisu toho, co asi probehlo mezi Skodou, MD a CD. Spis nez o kufriky slo o dohodu typu "kastani pockaj, jednou to vyrobime my".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











