..: ČD: Nová VŘ v lednu - kromě ojetých vozů také 8 nových DMU :..

Desiro, Hergatz, foto: Tomáš Kubovec Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.

Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.

Zdroj: ČT 24


JiříK. | 5.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
06.01.2009 (14:49)  
k vyberovemu rizeni a (ne)existenci loko, uz nekdy v letech 1995-1998 jsem videl na dnu otovrenych dverich ve Skodovce skicu 380 s tim, ze pocinaji vyvijet novou loko (psali tam rychlost pres 200km/h a 3systemova), takze v roce 2004 uz neco o te loko muselo existovat. jestli to skoda delala na vlastni pest nebo na objednavku CD nevim
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (14:41)  
Hawkey - jasne... Takze pokud bude to budouci VR na desira takove, ze otevirani dveri ma byt ve vysce 154 centimeru, zatimco soucasne stroje jiz existujici maji otevorani dveri ve vysce 155-158 centrimetru, tak je nezpochybnitelne, ze stavajici stroje nakoupit neslo, protoze v dane dobe neexistovaly a bylo je nutne vyrobit (no a shodou okolnosti to bude prave Skoda, ktera bude otevirani dveri nabizet ve vysce 154 cm)
06.01.2009 (14:30)  
MuDr.) Když si hraješ na indiány, tak se to píše "howgh".

Neznám podrobnosti výběrového řízení na třísystémové lokomotivy, ale přihlásil se tam tehdy vůbec Siemens s potenciálním ES64U4? Pokud ne, pak je to vyřešené - vyhrála to zakázka, kde mínusem je neexistence lokomotivy v okamžiku objednání, ale kladem je, že bude lokomotiva moderní a maximálně na míru zákazníkovi.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
06.01.2009 (14:22)  
ad Hawkey:
předem chci říct, že se vůbec nechci hádat. Nicméně jak píšete první roll-out 1216 jaro 2005. A dejme tomu, že že na začátku VR 2004 na trhu nebyla žádná lokomotiva, která by splňovala požadavky, které "byly" podmínkou pro získání "kontraktu". A když píši, že žádná tak žádná - ani 380. Jsem sice rád, že tu zakázku dostala právě ŠT, ale proč se na tu mašinu muselo čekat další čtyři roky a to nepočítám že v současnosti ještě "nejezdí" na rozdíl 1216 se již celkem dlouho vyskytuje na našich kolejích. Siemens, mohl klidně někoho na MD, ČD podmáznout a říci, že že jim udělá tu samou nabídku jako Škoda s tim rozdílem, že mašina bude funkční (=schválená a otestovaná) za 3/4 roky. Přesto všecko výběrové řízení vyhrála právě Škoda s 380 u které, pokud půjde vše dobře tak bude moci do ostrého provozu snad již tento rok (pozn. ovšem nevím zda-li toto schválení provozu bude platit i pro ostatní státy nebo jen pro ČR, páč jestli tomu je tak, že bude zatím schválena jen v ČR a ne v SRN, A, SK, PL a HU, tak tu 1216 bude ještě hodně dlouho brázdit naše koridory) než se 380 podívá bežně za hranice. Oproti ní má Taurus právě tu výhodu, že by mohl dnes již "kamkoliv"... How
06.01.2009 (13:33)  
Souhlasím s j p) Třeba když pojedeš po NBS Frankfurt(Main) - Köln(Main), tak určitě cestou zahlédneš odstavené záložní diesely BR218. A viděl jsem snad i fotky v časopisech, kdy po VRT přetahovali ICE3 taženou právě 218kama.
registrovaný uživatel j p 
06.01.2009 (13:30)  
ad Hawkey, Martin Š., C.M.Burns:
Vyssi poplatek za diesel pod draty je jen v nakladni doprave.

ad samlep
I na VRT se nepochybne vyskytuji diesely - jsou to vozidla udrzby, stejne jako treba na tratich prazskeho metra.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.01.2009 (12:55)  
M: No pokud je mi známo tak v době VŘ na nové třísystémové lokomotivy pro ČD (únor 2004) neexistoval ani Taurus 1216 (Roll out 31.3. 2005), takře mi nejak uniká na co narážíš. A ty řeči o cenách jsou stejně trapně ohrané jako "škoda-lobby". Vy víte kolik zaplatily OeBB za Taurus 1216.2 v provedení schalitelném na SŽDC? Co mám informace, tak ceny lokomotiv jsou srovnatelné. Když už nic jiného, tak HSS 109E dle EN 15 227 je výrazné plus oproti Taurusu 1216.2.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
06.01.2009 (12:33)  
MS: nazev "skoda-lobby" -> diky za pochvalu, pokud je to cele blbost alespon neco zbyde :D

Jinak s Tebou naprosto souhlasim v popisu toho, co asi probehlo mezi Skodou, MD a CD. Spis nez o kufriky slo o dohodu typu "kastani pockaj, jednou to vyrobime my".
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (12:24)  
Tiesto - s cim by se prihlasili? No s necim jako "lokomotiva 380". A vyssi cena nez za stavajici vyrobky by se navic mohla vysvetlit naklady na vyvoj:-)
registrovaný uživatel bugear 
06.01.2009 (11:49)  
@MS: Reko B vzor bE stojí 0,5MKč, jenže tím nezískáte vozy na vlaky vyšší kategorie a nezískáte tím nové vozy co do počtu.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko