..: SŽDC vypsala soutěž na opravu tratí za 36 miliard :..

koleje, foto: PayusČeská republika – Vlastníte stavební firmu pohybující se v oblasti železniční dopravy a máte zájem o 36 miliard? Správa železniční dopravní cesty vypsala VŘ na společnost, která se bude starat o všechny železniční tratě na Českém území po dobu 8,5 roku. Firmy tak čeká největší veřejná zakázka v historii české železnice. Soutěž již SŽDC poslala do databáze veřejných zakázek. Peníze na ní bude vítězná firma postupně dostávat a čerpat ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Až dosud SŽDC vypisovala ve většině jen lokální soutěže, především na jednotlivé tratě. Současné spojení oprav a údržby do jednotné zakázky by mohlo přinést úsporu a dlouhodobou jistotu pro vítěznou společnost. O tento doslova obří kontrakt bude mezi firmami ve stavebním průmyslu pravděpodobně velký zájem. Lze očekávat, že se do VŘ přihlásí nějaká velká evropská firma, případně do sdružení půjdou místní společnosti. Ta vstoupí v platnost v červenci 2009, její konec je plánován na rok 2017 a přichází v době kdy stavební firmy řeší potíže s nedostatečnou kapacitou lidí a strojů. Odvětví dopravních staveb však paradoxně zažívá konjunkturu.

SŽDC se v Česku stará o železniční síť o celkové délce 9 492 kilometrů, z toho je zhruba třetina elektrifikovaná (3037 km). Od počátku roku 2004 do jejího resortu spadají i výstavby nových a modernizace stávajících tratí. Společně s Ředitelstvím silnic a dálnic je v Česku řazena mezi největší investory do dopravní infrastruktury. Ročně do ní investuje zhruba na 30 miliard korun. Na významu nabyla Správa loni v červenci, kdy od ČD převzala starost o koleje a s ní i 10 000 zaměstnanců.

Do železnic půjdou v příštích letech desítky miliard korun také z fondů Evropské unie. Tento kapitál bude určen především na modernizaci a rozvoj koridorových tratí.

Zdroje: iDNES.cz, SŽDC


Adys Poslat mail autorovi | 6.2.2009 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.02.2009 (17:25)  
Jiří Průša: Však se taky nebude jednat jen o jednu firmu.
dopisovateľ alebo člen ŽP MirKo 
06.02.2009 (17:21)  
Ach jo aneb jak to ještě víc rozjebat :-(
06.02.2009 (16:52)  
Ono upřímě která česká firma má nato aby to zvládla? Nejde jen o velké akce,ale o naprostou běžnou údržbu a opravy.
06.02.2009 (16:35)  
Mám dojem, že tady chybí dodatek. V tom výběrovém řízení je psáno, že firma přebírá i zaměstnance od SŽDC. Tedy v dotčených oborech, což jsou zabezpečováci, elektro, energo. Traťovka má zůstat v omezené podobě pod SŽDC.
06.02.2009 (16:33)  
Poborskii: TSS? To si děláš srandu, ne? Na to se chystá supermoloch, který snad TSS něco pustí v rámci outsourcingu...
registrovaný užívateľ happy 
06.02.2009 (16:28)  
Kdo ví,kde ty peníze zase skončí....
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
06.02.2009 (16:16)  
junkrs: to je cca 500 tis. kc na km a rok. Kdyz vim, ze na lokalky se nesahne, tak to je slusne.
06.02.2009 (15:17)  
Spekuluje se, že zakázka je ušitá pro TSS čili zpátky pod křídla Českých drah.
registrovaný užívateľ junkrs 
06.02.2009 (14:58)  
36 mld na 8,5 roku? Tak to je tedy pěkná bída. No snad to bude aspoň stačit na prořezávání chátrajících a zarůstajících tratí...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko