..: Arriva nasadí nové dvoupatrové vozy na vlaky ALEX :..

ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich Neumark — 17. listopadu tohoto roku prezentovala společnost Arriva jízdou zvláštního vlaku z Hofu do Schwandorfu nově získané dvoupatrové a řídicí osobní vozy v soupravě push–pull. Ty společnost pořídila pro posílení kapacity rychlíkových spojů ALEX mezi Mnichovem, Regensburgem a Hofem. Všech 7 vozů pochází z produkce görlitzské vagonky Bombardier Transportation a obdobné soupravy má ve stavu třeba i DB Regio.

Vratná souprava složená z těchto moderních nízkopodlažních vozů bude nasazena od změny jízdního řádu 13. prosince 2009 na linii alexNord (Mnichov – Hof). Současně s modernizací vozového parku prezentoval dopravce novou zajímavou službu zákazníkům – rezervaci stálého místa pro časté a pravidelné cestující.

ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich

Díky rozšíření provozu a nasazení dvoupatrových spojů rozšiřuje ALEX také svou flotilu lokomotiv. Sesterská společnost Regentalbahn Cargo poskytla v říjnu tohoto roku svůj hercules 233.072 a další stroj tohoto typu, ER 20–008, byl pronajat začátkem prosince z lokomotivního poolu MRCE Dispolok. Pro provoz mezi Regensburgem a Mnichovem pak byl z dílen v Linci dodán pátý taurus, 183.005. ALEX sebe prezentuje jako prvního soukromého dopravce vlastnícího takové dvoupatrové soupravy. Shodné soupravy s lokomotivami Traxx však provozuje v Hamburku, Hannoveru, Brémách a Cuxhavnu soukromá společnost Metronom.

Zdroj: Arriva/ALEX, railcolor; foto: Harald Heinrich


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.12.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lwq  mail  
09.12.2009 (10:35)  
Ja bych jen podotknul - ten LEDkovy zobrazovat na prave strane predniho okna stanoviste strojvudce je velmi zajimava vlastnost - lidi uz pri prichodu k vlaku vidi, kam jede - ty bocni tabule nejsou vzdy 100% ok ...
09.12.2009 (0:08)  
@Petr Svrcina
na tvym linku jsou vozy S-Bahn

Original ALEXy najdes zde
http://www.tramgeschichten.de/2009/12/08/alex-doppelstockwagen-im-planeinsatz/
08.12.2009 (21:43)  
Tomuhle říkám korporátní design.
08.12.2009 (21:01)  
Sim : typl bych si že to budou tyto vagony. I interier odpovídá : http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/double_deck/DABpbzfa767%2BDBpza780/pix.html
registrovaný uživatel rpet  mail  
08.12.2009 (20:24)  
ty sesle, co jsou videt skrze prosvetlena skla, musi byt pohodlne...

a k te konkurenci.

vazeni, vetsina z vas, byt mozna sotousi, si neumi predstavit tlak [velmi silny tlak], ktery vyvijely a vyvijeji CD na odpovedne ministerske pracovniky v souvislosti s moznym nastupem konkurence v zel. doprave.

vlastne zjednodusene se da rict, ze ja Jancuru a jeho snahu dost obdivuju, protoze nikdo z nas si asi neumi predstavit, do "ceho" tenhle "blazen" reze... ono je skoro s podivem, ze je jeste nazivu.
registrovaný uživatel thingie  mail  
08.12.2009 (20:07)  
A za kolik euro na kilometr teda třeba Arriva na těhle linkách jezdí?
08.12.2009 (18:36)  
Aby bylo jasno - ti co nepochopili MZ a Ottu - jako cestujícímu je mi jedno s kým jedu, protože mi lístek koupený u DB platí bez ohledu na přepravce - Bayern-Ticket dokonce na šalinu v Mnichově a skoro všechny Bavorské autobusy.
registrovaný uživatel Sim 
08.12.2009 (17:37)  
At koukam jak koukam, ridici vuz nevidim... ma nekdo jeho snimek?
08.12.2009 (17:13)  
Oto : Úplná tarifní integrace je možná proto, že v Německu je moci "socialisticky" smýšlející vláda (koalice pravicových stran CDU & CSU a FDP), navíc velmi silně inklinující k ideálům centrálně plánované ekonomiky (spolková kancléřka Merkelová využívá svých znalostí marxistické politické ekonomie, s nimiž se seznámila při studiu VŠ), cíleně potlačující konkurenci.
Není to moderní země, která by ctila zákony neviditelné ruky trhu a tržní ekonomiky, zejména anglického kapitalismu 17. století.
Proto v této ošklivé zemi nebude nabízet svoje levné služby (91,00 Kč = cca 3,7 EURO za vlakový km) společnost RegioJet.
08.12.2009 (16:40)  
Já bych je náhodou rád viděl na rychlících do Prahy hl.n.. Jsou komfotní, mají hezký interiér, klimču, 160km/h tak proč ne? Ale bohužel, je to nereálně :-(
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko