..: Nové barevné řešení osobních vozů ČD :..

Návrh nového barevného schématu ČD na vozu B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard JaklPraha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.

Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.

Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl

Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206


Vítek_V | 18.2.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
18.02.2009 (10:38)  
Ano, souhlasím, taková barevná kombinace se opravdu hodí na Balkán. Kombinace naprosto nevýrazných barev. A kdy se nátěr sjednotí u všech vozidel? Zase za deset let? Blonski je sice taky nic moc, ale 100x lepší než tohleto. Chělo by to výraznou atraktivní barvu, která praští do očí každého...viz žlutá u Student Agency expresu. Proč si asi myslíte, že lokomotivy u SBB, OeBB a DB jsou červené? Tady se každý bojí červené barvy jako čert kříže, aby ho to náhodou nespojovalo s komunismem, tak tam napatlá jakési bleděmodré pruhy. Nechť jsou ČD převálcovány S.A. a třeba i Péťou Šimralem....
Registered user Tlapa 
18.02.2009 (10:02)  
No, když už se v těch vagónech nedá jezdit, tak aspoň na ně můžeme koukat... Ale ty dveře zvýraznit mohli, to jo, souprava bude působit monotónně a neměně. Zvýrazněné dveře by byly jednak lepší z pohledu orientace cestujícího a taky by daly soupravě nějaký barevný rytmus. Jinak ale furt lepší než nekonečné moře zeleně.
18.02.2009 (9:56)  
Proč to furt vidíte negativně? Jasně, design by mohl být lepší. Ale na tu lokomotivu se dá koukat a na ten vagon taky. A myslím, že je důležitá ta tmavě modrá linka, v soupravě to pak bude působit kompaktně. Klasické zelené vagony jakoby nic nepropojovalo.

Kolik tohle mohlo stát ... a jestli ty peníze nešly využít jinak. Dokud někdo neřekne částku, pak jsou veškeré debaty mimo.

Je to stále staré Béčko, ale vizuálně to vypadá lépe.
Registered user Semík  mail  
18.02.2009 (9:53)  
No to budou mít výrobci modelové železnice radost, opráší formy, udělají barevnou mutaci a ty modeláři začni šetřit.
Registered user xAnri05  mail  
18.02.2009 (9:24)  
Vuz ujde, ale nelibi se mi na nem neodlisene dvere, to je neprakticke a nemoderni. Co se tyce lokomotivy, to je vyrzne horsi - rekl bych slusna 80.leta. Navic ne nektere typy HV to celo asi nepujde moc udelat (napr. brejlovec).

vantju: nejak si to porovnej, UIC-Y jsou i Trnava (puv. reko z B/Bh), zatimco treba Bmee a odvozene jsou UIC-Z podobne jako treba Xmz.
18.02.2009 (9:20)  
super!
Registered user waszyn 
18.02.2009 (9:04)  
Vuz pekny, chvalim, lokomotiva vypada jak by to udelal pepa z depa, pripomina mi to spise ruzne mrseni brejlovcu pracujicim lidem nez praci fundovaneho designera. Barvy OK, ale ty sikme cary...
Registered user vasek7 
18.02.2009 (8:57)  
Nechal bych zažitou zelenou a soustředil se na podstatnější věci.
Editor or ŽelPage Administrator Adam Vanting  mail  
18.02.2009 (8:50)  
Dle me je to vhodne na vlaky nizsi kvality, tedy R,Sp a Os a Ex. Hodi se tedy spis na UIC-X a UIC-Y, jako jsou Bt apod. Ale na nove od Trnavy a Siemensu bych nechal cerveno-bilou.
Registered user ARpeer  mail  
18.02.2009 (8:45)  
Já si nemůžu pomoct, ale připomíná mě to Balkán.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko