Jihlava - Po dlouhých letech podudržovanosti tratě z Kostelce do Slavonic, otevřené na přelomu devatenáctého a dvacátého století, se našly peníze na její revitalizaci. Je v plánu investice do infrastruktury v hodnotě 850 milionů. Po skončení modernizace má být trať bezpečnější a provoz na ní levnější a rychlejší. Podle Jana Veselovského z plzeňské pobočky Správy železniční dopravní cesty ovšem ani po roce 2012, kdy rekonstrukce skončí, nebude obnovena trať Slavonice – Dobersberg. O její opětovné vybudování totiž nemají zájem Rakušané, kvůli vysokým sumám a malé užitnosti. V současné době je osobní doprava na rakouské straně vedena ÖBB pouze ze Schwarzenau do Waidhofenu a.d Thaya. Nákladní doprava je sporadická.
O obnově železničního spojení se mluvilo v souvislosti s konáním letošní Dolnorakouské zemské výstavy, kterou bude mimo rakouských měst hostit i Telč. Doprava tedy nakonec zůstane v režii autobusů, protože ani tucty sepsaných memorand na tomto faktu nic nezměnily. Ale zpět k hmatatelnější podstatě. Trať 227 mezi Kostelcem, Telčí, Dačicemi a Slavonicemi je dlouhá 53 kilometrů, cesta po ní ovšem trvá přes 1,5 hodiny. Slavonička vede v kraji Vysočina a v kraji Jihočeském v poměrně hustě obydlené oblasti. Navíc její cestovní potenciál silně zvyšuje turistika. Kdo by například neznal renesanční perly jako Telč a Slavonice, či snad gotický hrad Roštejn u města betlémů Třeště. Navíc u trati leží dva velké masokombináty v Kostelci a Hodicích.
Provoz v současné době zajišťují jednotky RegioNova čísel 010, 011, 068 a 069. Jeden pár vlaků v pracovní den je veden z/do Jihlavy přímo do/ze Slavonic, zbytek spojů je veden jako přípojný vlak z Kostelce do Slavonic, případně jsou některé vlaky vedeny jen úsekově.
A co je tedy v plánu podle pana Veselovského - "Revitalizace tohoto úseku železnice je plánována na léta 2010 až 2012. Mimo jiné budou vybudována moderní zabezpečovací zařízení ve stanicích, která budou dálkově ovládána nejprve ze Slavonic, později zřejmě z Jihlavy. Ve stanicích by zároveň měla být upravena nástupiště tak, aby se cestujícím nastupovalo do vlaků pohodlněji. Přibudou dálkově ovládaná osvětlení, rozhlas a bezpečnostní kamerové systémy. Nové zabezpečení bude mít i trať a 29 železničních přejezdů, kde bude řidiče upozorňovat na příjezd vlaků nová světelná signalizace. Vlaky tak budou moci jezdit rychleji; nyní musí na přejezdech přibrzdit na 20 km/h. Kvůli zvýšení traťové rychlosti se plánuje také rekonstrukce asi deseti kilometrů železničního svršku a přestavba propustků a mostků."
Podle Veselovského bude díky investicím provoz na trati levnější, protože po zavedení moderních technologií ubude asi 20 pracovních míst. Revitalizace tratě je tedy bezesporu velkým přínosem, ale trošku mě zaráží vyřčený fakt, že se bude jednat jen o 10 km tratě, která projde úpravou svršku. Ta je v současné době spíše oraništěm. Doufejme, že finance budou účelně vynaloženy a traťová rychlost ze současných 50 km/h zvýšena.
Zdroj: ČT24

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Naklady? No po tehle trati by asi nejake velke naklady nejezdily... Takze co tady mame 10 osobaku a 2 naklady (zlehceni) denne? Jako tohle je jako udrzovat letiste, na kterym pristanou tri letadla za tyden.
Aneb - nema cenu kupovat si HD projektor nebo 120 plazmu, kdyz se chci v TV divat jen na predpoved pocasi... A jeste jinak (aby nevznikl dojem z nejake silnicni lobby) - nema cenu stavet dalnici Slavonice-Dacice (protoze tech par aut denne to zvladne i na okresce...)
Jinak velkou nevýhodou této trati je v současnosti hranice mezi Jihočeským krajem a Vysočinou, která má za následek právě úsekově oddělené vlaky nebo cca 30 minutové čekání v Telči...
K trati jako takove - k cemu budovat drazsi zeleznicni infrastrukturu, kdyz po ni potom bude jezdit "autobus na kolejich", tak to nechapu. Inu, je ve mne cast Rakusaka:-))
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











