..: Rekonstrukce tratě do Slavonic :..

Telč, foto: Marek Topič Jihlava - Po dlouhých letech podudržovanosti tratě z Kostelce do Slavonic, otevřené na přelomu devatenáctého a dvacátého století, se našly peníze na její revitalizaci. Je v plánu investice do infrastruktury v hodnotě 850 milionů. Po skončení modernizace má být trať bezpečnější a provoz na ní levnější a rychlejší. Podle Jana Veselovského z plzeňské pobočky Správy železniční dopravní cesty ovšem ani po roce 2012, kdy rekonstrukce skončí, nebude obnovena trať Slavonice – Dobersberg. O její opětovné vybudování totiž nemají zájem Rakušané, kvůli vysokým sumám a malé užitnosti. V současné době je osobní doprava na rakouské straně vedena ÖBB pouze ze Schwarzenau do Waidhofenu a.d Thaya. Nákladní doprava je sporadická.

O obnově železničního spojení se mluvilo v souvislosti s konáním letošní Dolnorakouské zemské výstavy, kterou bude mimo rakouských měst hostit i Telč. Doprava tedy nakonec zůstane v režii autobusů, protože ani tucty sepsaných memorand na tomto faktu nic nezměnily. Ale zpět k hmatatelnější podstatě. Trať 227 mezi Kostelcem, Telčí, Dačicemi a Slavonicemi je dlouhá 53 kilometrů, cesta po ní ovšem trvá přes 1,5 hodiny. Slavonička vede v kraji Vysočina a v kraji Jihočeském v poměrně hustě obydlené oblasti. Navíc její cestovní potenciál silně zvyšuje turistika. Kdo by například neznal renesanční perly jako Telč a Slavonice, či snad gotický hrad Roštejn u města betlémů Třeště. Navíc u trati leží dva velké masokombináty v Kostelci a Hodicích.

Provoz v současné době zajišťují jednotky RegioNova čísel 010, 011, 068 a 069. Jeden pár vlaků v pracovní den je veden z/do Jihlavy přímo do/ze Slavonic, zbytek spojů je veden jako přípojný vlak z Kostelce do Slavonic, případně jsou některé vlaky vedeny jen úsekově.

A co je tedy v plánu podle pana Veselovského - "Revitalizace tohoto úseku železnice je plánována na léta 2010 až 2012. Mimo jiné budou vybudována moderní zabezpečovací zařízení ve stanicích, která budou dálkově ovládána nejprve ze Slavonic, později zřejmě z Jihlavy. Ve stanicích by zároveň měla být upravena nástupiště tak, aby se cestujícím nastupovalo do vlaků pohodlněji. Přibudou dálkově ovládaná osvětlení, rozhlas a bezpečnostní kamerové systémy. Nové zabezpečení bude mít i trať a 29 železničních přejezdů, kde bude řidiče upozorňovat na příjezd vlaků nová světelná signalizace. Vlaky tak budou moci jezdit rychleji; nyní musí na přejezdech přibrzdit na 20 km/h. Kvůli zvýšení traťové rychlosti se plánuje také rekonstrukce asi deseti kilometrů železničního svršku a přestavba propustků a mostků."

Podle Veselovského bude díky investicím provoz na trati levnější, protože po zavedení moderních technologií ubude asi 20 pracovních míst. Revitalizace tratě je tedy bezesporu velkým přínosem, ale trošku mě zaráží vyřčený fakt, že se bude jednat jen o 10 km tratě, která projde úpravou svršku. Ta je v současné době spíše oraništěm. Doufejme, že finance budou účelně vynaloženy a traťová rychlost ze současných 50 km/h zvýšena.

Zdroj: ČT24


happy | 17.3.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
17.03.2009 (17:32)  
Frantisek - autobus na kolejich zadne nakaldy setrit nemuze. Naklady muze setrit jedine vlak (tzn. kdyz se nahradi hodne autobusu jednim velkym)...

Naklady? No po tehle trati by asi nejake velke naklady nejezdily... Takze co tady mame 10 osobaku a 2 naklady (zlehceni) denne? Jako tohle je jako udrzovat letiste, na kterym pristanou tri letadla za tyden.
Aneb - nema cenu kupovat si HD projektor nebo 120 plazmu, kdyz se chci v TV divat jen na predpoved pocasi... A jeste jinak (aby nevznikl dojem z nejake silnicni lobby) - nema cenu stavet dalnici Slavonice-Dacice (protoze tech par aut denne to zvladne i na okresce...)
Editor oder ŽP Admin Jan Máca  mail  
17.03.2009 (14:34)  
Super článek s mojí domovské trati, jen s tím dálkovým ovládáním ze Slavonic - to zase někdo myslel, nejlepší by bylo od začátku řídit z Telče, nebo Kostelce. A také je třeba zmínit, že nová nástupiště jsou v Kostelci - masně, Salavicích, Třešti, Hodicích, Sedlejově, Telči-Starém městě, Dačicích a Slavonicích. Bezstyková kolejnice je také na nějakých úsecích, které si teď z hlavy neuvědomuji.
Registrierter Benutzer Kytka 
17.03.2009 (12:40)  
Happy - Dobré zprávy pro část země, kde veřejná doprava skoro neexistuje. A doufám, že se akce s moderniací uskuteční, i když obnovu svršku by potřebovala celá trať...
Jinak velkou nevýhodou této trati je v současnosti hranice mezi Jihočeským krajem a Vysočinou, která má za následek právě úsekově oddělené vlaky nebo cca 30 minutové čekání v Telči...
17.03.2009 (12:35)  
AD Frantisek Hodnoty nevyrovnaného příčného zrychlení v oblouku jsou prostě dané,některé státy mají tyto hodnoty o něco vyšší,ale taky mají také kvalitnější ifrastrukturu(resp. v lepším stavu).U nás jsou povolené hodnoty nevyrovaného příčného zrychlení na koridorech zvýšeny pro vlaky(dva obdelníkové rychlostníky nad sebou) s vyjnemovanýmy lok a soupravou vozů s kotoučovou brzdou(novější podvozky).
17.03.2009 (12:24)  
Jinak k té rychlosti, ona existuje ještě jedna možnost, jak ji zvýšit, a není přitom třeba utrácet miliardy. Je to záležitost zvyklostí a norem. Povolení většího převýšení koleje v oblouku v hodnotách, které jsou jinde běžné, by myslím umožnilo alespoň 60km/h - a mezi 50 a 60 je přece rozdíl, jak bylo celkem pravdivě (neboť každý rozdíl v rychlosti je znát) tvrzeno v jedné kampani...
17.03.2009 (12:17)  
M: S tím "Rakušákem" bych byl opatrný. Ono vždy záleží na konkrétních lidech. Dříve to bylo Rakousko, které chtělo obnovovat železniční hraniční přechody. My jsme jim odporovali, že chceme radši dálnice. Pak se tam změnilo vedení a chce taky dálnice. Zjednodušeně lze říct, že celkem ukázněná západní Evropa se nakazila nezkušenou východní, ale o to teď nejde. Proč obnovovat (tady opravdu asi nejde o novostavbu, těleso tuším existuje) železnici? Třeba proto, že autobus může na kolejích šetřit provozní náklady, ovšem při splnění dalších podmínek. Docela by mě zajímalo, kolik lidí tudy cestuje přes hranice osobními auty třeba právě proto, že chybí doprava veřejná. Ono už jenom chybějící přímé spojení do Jihlavy (pokud nepočítám výjimky) odradí, a co teprv když nejede vůbec nic, že. A pak - po železnici lze vozit i zboží, přestože v to dnes věří jen málokdo. A používat stávající nízké vytížení jako argument proti stavbě je poněkud liché. Trať může dobře posloužit nejen k cestám do a z přilehlého rakouského vnitrozemí, ale též do jihozápadně ležící části Čech, kam se jinudy dostává značně obtížně.
Registrierter Benutzer M 
17.03.2009 (9:05)  
rezie lze psat i s J? (neryju do happyho, spis se jen ptam...)

K trati jako takove - k cemu budovat drazsi zeleznicni infrastrukturu, kdyz po ni potom bude jezdit "autobus na kolejich", tak to nechapu. Inu, je ve mne cast Rakusaka:-))
17.03.2009 (8:41)  
K rychlosti: omezení je zejména oblouky s menšímy poloměry takže asi moct zvyšovat nejde,ale stačí odstranit snížení rychlostí přes přejezdy a dodržet v co nejdelším úseku padesát a jízdní doby budou kratší.Navíc je potřeba mít takové jízdní doby aby při intervalové dopravě vycházelo křižování.
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
17.03.2009 (7:10)  
Díky za přínosný článek o jedné z mnou oblíbených lokálek; teď už nezbývá než doufat, aby si na 227čku cestu našel i nějaký rozumný takt.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko