..: Elefant číslo 50 předán ČD :..

471 most inteligence, foto: qvídoPraha – České dráhy v průběhu dubna obdržely již 47. jednotku řady 471, známou pod obchodním jménem CityElefant. Stroj s číslem 050 byl předán zaměstnancům drah přímo v hale podniku Škoda Vagonka v Ostravě. V následujících dnech pak jednotka podstoupila standardní sérii zkoušek v rámci schvalovacího procesu pro pravidelný provoz. Téměř desetiletí trvající objednávka sa tak dostává do své poslední fáze, na jejimž konci bude národní dopravce disponovat šedesáti kusy bez mezer v číslování.

Dráhy se snaží těmito jednotkami nahradit letité pantografy řady 451. Soupravy vlaků v režii jednotek řady 471, patřící pod DKV Praha, pravidelně jezdí nejen v metropoli a jejím okolí, ale také Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Tři další kusy jsou deponovány a provozovány v Ostravě, kde se má jejich počet postupně navyšovat, přestože někdejší optimistické předpoklady o patnácti jednotkách pro severní Moravu se pravděpodobně v brzké době nenaplní. Podle zástupců drah se totiž tyto vlaky v pražské oblasti podílejí jen asi na 55 % všech výkonů elektrických jednotek. Rozšiřování Eska a zvyšování počtu spojů ovšem zatím kompenzuje nákupy nových vozidel, díky čemuž se ani po téměř deseti letech CityElefanty nestaly na pohled dominantním vozidlem v pražském uzlu. Paradoxně tak nastává situace, kdy se tyto jednotky na mnohé tratě podívají jen během víkendů, kdy je celkový počet párů osobních vlaků na síti menší.

ČD si doposud u Škody Vagonka objednaly na 60 kusů těchto vozidel. Původní zakázka byla sestavena již v roce 2000, čímž by poslední kus měl výrobní prostory v Ostravě opustit během příštího roku. Celková hodnota kontraktu se pohybuje nad hranicí 12 miliard korun. Kuriózní mezera v číslování mezi jednotkami 027 a 031 přitom vznikla při rozšíření původní třicetikusové objednávky o stejné množství nových vozidel, ovšem s odlišnými smluvními podmínkami, včetně nižší ceny a přísnějších termínů dodání. Soupravy s řadovým označením 028, 029 a 030 proto budou dodány až mezi posledními.

Zdroj: ČD; námět: city.elefant


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
23.04.2009 (14:55)  
EC 119 Comenius: To jsi ještě asi nejel žabotlamem. Někdy mám pocit, že jsme národ prasat.
23.04.2009 (14:17)  
Stejně s tím hovo zachrání.Ctělo by jich to ještě jednou tolik na ůdržbu interiéru je tosložité,wc vypadají ve starších vyrobených kusech jak v panťáku,a bíle obložení je počmárané a špinavé.Fuj!
23.04.2009 (14:14)  
Jsem četl že prý jen v Praze by jich potřebovali 100-150. Tak jich snad bude víc. :-)
23.04.2009 (14:07)  
Aha,tak to pak dává smysl...já jen tak ze zvědavosti,možná kdyby byli v Bohumíně,tak by to bylo lepší.no co už,je zde více odporníků,teda odborníků,pardon
23.04.2009 (14:02)  
Brno nedávno koupilo starej panťák z Trnavy.Slovákům se již nehodil,tak zatím stojí v Brně a čeká se na generální opravu
23.04.2009 (14:02)  
Emil Šiška: Ne, OKD, tahaj tím náklady:-/.
23.04.2009 (13:52)  
A ty tři kusy co jsou deponovány v tej Ostravě patří Cargu?
23.04.2009 (13:41)  
No ono by to chtělo pro Prahu a OV ještě tak 40 kusů 471, pro Brno a okolí tak 20-30 ks 671 (by mohly jezdit i na R Brono-Olomouc) a pak hromadu jednopodlažních jednotek, které by mohly jezdit i okolo Olomouce a ostatních "menších" měst v ČR...
registrovaný uživatel Jan Mazůrek  mail  
23.04.2009 (13:30)  
"Sloníci" by slušeli i jiným městům, nejen Praze a Ostravě hlavně na Moravě. Je velký problém vícesystémový Elefant? Nebo něco na způsob vídeňského City Shuttle (loko+patra s řídícím vozem)? Co se týká kapacity, tak přece dvoudílné slůně by stačilo... 1. a 2. koridor jsou připraveny.
registrovaný uživatel happy 
23.04.2009 (13:21)  
No chtělo by to větší serie a rychleji vyrobené, protože současný stav je dlouhodobě neudržitelný.
Ad JP: No vř. musí být, teda pokud není opce, ale pochybuji, že by uspělo něco jiného...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko