..: Srážka vlaků v Berlíně, 24 zraněných :..

Berlín - Srážka osobního a nákladního vlaku asi 500 metrů severně od severoberlínského nádraží Karow si ve čtvrtek večer kolem 22:20 vyžádala 24 zraněných, z toho 5 těžce. Spoj kategorie RegionalExpress, sestavený z lokomotivy řady 114 DB a soupravy patrových vozů DB Regio zde z dosud nezjištěných příčin narazil do cisternového nákladního vlaku, převážejícího zkapalněný plyn. Při srážce byla vážně poškozena lokomotiva osobního vlaku a první vagon, zbytek soupravy a nákladní vlak zůstaly bez větších škod. V regionálním spoji se v tu dobu nacházelo 24 lidí, z toho 22 cestujících, jimž byla následně poskytnuta zdravotnická pomoc. Pět cestujících s lehčími zraněními ještě v průběhu noci a pátečního rána lékaři pustili domů, dalších pět se v době převezení do nemocnice nacházelo ve vážném stavu. Mezi těžce zraněnými je i strojvedoucí osobního vlaku, jenž po kolizi zůstal zaklíněn na stanovišti a musel být záchranáři z kabiny vyproštěn. Provoz na trati byl po nehodě přerušen, v plném rozsahu by měl být obnoven v průběhu pátečního odpoledne až večera.

Příčiny nehody zkoumá německý drážní úřad, jehož vyšetřovatelé již odeslali na analýzu tachografy obou lokomotiv. Ještě v pátek dopoledne nebylo jasné, zda se nákladní vlak v čase střetu pohyboval, nebo stál. Podle mluvčího úřadu Ralpha Fischera lze zatím podle předběžných závěrů šetření vyloučit závadu na vlaku i selhání lidského faktoru. Další zkoumání příčin neštěstí se proto zaměřuje na možnou chybu zabezpečovacího zařízení nebo řízení provozu. Přesný důvod, proč standardní zabezpečení nedokázalo srážce zabránit, budou vyšetřovatelé znát pravděpodobně až začátkem příštího týdne.

Kolem poledne dorazil na místo nehody kolejový jeřáb, který začal s oddělováním zaklíněných vozidel a jejich následným odstraňováním. Samotný zásah záchranářů trval přibližně do 1:30 ráno a vyžádal si nasazení 147 osob. Pomoc jako první přivolal strojvedoucí dalšího vlaku, jenž byl v té chvíli odstaven nedaleko místa neštěstí.

Zdroj: Die Welt, České noviny


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 17.4.2009 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
19.04.2009 (19:53)  
JK ml. -- však to bylo ve východnim DDR, v západnim by se nic takovýho stát nemohlo. Ještě snad v Eschede ..
19.04.2009 (19:46)  
JK ml: ano správně. Nechtěl jsem to překládat, aby mě někdo nekritizoval za špatný překlad. Trať prochází zrovna rekonstrucí. Štěstí bylo, že lokomotiva se ohla v polovině, jinak by byl asi Pankow vymazán z mapy. Otázkou je, proč svítila zelená na obsazeném úseku.
registrovaný uživatel JK ml. 
19.04.2009 (17:57)  
JOHNZ: Pěkný.... a hle i u nich muzeum na hlavní trati :-)To bych 20 let po Honeckerovi v hlavním městě germánie nečekal.
19.04.2009 (16:39)  
Georgo: asi ne, aspoň já mam furt u č lánku i na titulce "24 zraněných".
registrovaný uživatel JOHNZ 
19.04.2009 (16:28)  
JK ml.: Zabezpečovacie zariadenie v stanici Berlin Karow(WestAbzw/SBahn), podľa stellwerke.de by mal byť hybrid Siemens/Halske Einheit 1912 (RANK 50 ...) a WSSB GS II(dederónska releovka zo šesťdesiatych rokov). Je teda otázne či v danom úseku bolo vôbec zisťovanie voľnosti ...
registrovaný uživatel SYN 
19.04.2009 (15:19)  
Jo normalne ma pry ten nakladak jezdit na tom miste rovne (okolo Berlina dokola) ale tentokrat zpozoroval ze ma postaveno doprava na centrum tak zpomalil a dotazoval se co to ma znamenat. Kdyz si to s tim dalkovym dozorem ci co tam maji vyjasnil tak mu postavili zpatky na rovno, on zacal zrychlovat, mel tam ovsem pry teprve 35 kdyz zezadu prisvistel ten rychlik a v 85 do nej narazil. Takze rozdil rychlosti pri narazu "pouhych" 50 kmh, jinak to mohlo byt horsi. Nezjisteno zatim zustava proc zabzar nezajistilo pro rychlik "stuj", spekuluje se o tom ze to mozna bylo nasledkem rucni manipulace s danou vyhybkou na posledni chvili pred prujezdem nakladaku, hm to nevim.

Ale jen tak pro osobni predstavu bych prosil zdeaktivni strojvudce, to je opravdu pri rizeni loko takovy radovy rozdil oproti gumokolu ze kdyz se k necemu blizim zezadu relativne nevysokym rozdilem rychlosti tak uz se fakt neda nic zahlidnout/zareagovat? Nebo to dela ta tma, ci snad neni zjevne zda ten objekt prede mnou neni na jine koleji ci co? A jestli je to jen tou extremni brzdnou drahou, nebylo by pomalu nacase s tim neco vic delat, tedy asi ve smyslu masovejsiho vyskytu elmag. kolejnicovych brzd, ktere pokud vim brzdny ucinek radove zdvojnasobuji?
registrovaný uživatel JK ml. 
19.04.2009 (13:33)  
Ha v zápalu překladu mi nedošlo že Innenstadt znamená centrum = vnitřní město a pře něj poropan určitě nejezdí :-)
registrovaný uživatel JK ml. 
19.04.2009 (12:41)  
Železničář: Německy si umím říct o pití, jídlo a nocleh plus nějaká nezávazná konverzace na téma Meine Familie, Meine Wohnung nebo Urlaub in Deutschland. Pomocí slovníku jsem přelouskal odkazovaný článek. Chtěl bych se ujistit že tomu rozumím dobře a přeložil jsem si ho věcně správně (překlad je místy hrozný uznávám).Od třetího odstavce:
"Podle následujícího vyšetřování udělal výpravčí rozhodující chybu před tím, než se nákladní vlak přiblížil do železničního uzlu Karow (Karower Kreuzung)rychlostí 50kmh. Původně postavil odjezdovou vlakovou cestu na pravou přímou hlavní kolej,tak zní první zprávy.Strojvedoucí nákladního vlaku si všiml chyby kolegy na elektronickém displeji na stanovišti. Jeho trasa měla vést mimořádně přes Inenstadt, protože nebezpečný náklad nesmí být vedený přes Berlin.Tedy zpomalil na 13kmh a kontaktoval sofort hradlo(nebo spíš dopr. kancl?).Později přestavil výpravčí výhybky (stále ještě před průjezdem nákladního vlaku),poté strojvůdce zrychlil. V rychlosti 35kmh narazil do poslední cisterny nákladu rozjetý REx (85kmh).Dráha nechce k těmto informacím zaujmout stanovisko. Pravděpodobně zde udělal výpravčí druhou chybu. Není jasné z jakého důvodu byl signál pro REx ukazoval zelenou, protože mezi dvěma signály zůstal vlak. Pravděpodobné je že signál při přestavování výhybek byl ovlivněn. Potom ale musí výpravčí postavit signál na červenou manuálně protože mu po rozhovoru s nákladním vlakem muselo být jasné že kolej není volná. Co se stalo ještě není jasné....Dál jsou ještě řeči o tom že příští týden budou vyslechnuti výpravčí a fíra od REx (leží v nemocnci se zlomeninami) a budou stažena data z lokomotiv.Při poslední nehodě v Berlíně ( listopad 2008) byla prokázána vina výpravčímu, srazily se dva regional zugy (oba fírové lehce zraněni) a náraz mohl mýt daleko horší následky, že ho zmírnilo, že náklad jel a že poslední cisterna mohla explodovat protože byla ložená propanem. Toť můj amatérský překlad článku.
Jako novináři jsou asi všude stejní.Výpravčí je na pranýři za chybu, která za normálních okolností nemohla vést k nehodě ani náhodou tedy pokud obsluhoval zab zař dle předpisů. Zelená na obsazenou kolej... (že by písek :-)))
19.04.2009 (11:16)  
To JK ml.
Karow má pár kolejí (5) a pár výhybek pro přechod mezi nima. Stačí na maps.google.cz zadat Berlin Karow.

A důvod jestli jsem dobře pochopil z článku http://www.tagesspiegel.de/berlin/Karow-Zugunglueck;art270,2777031

tak zatím jsou tam jistá pochybení výpravčích při dispozici s vlaky, ale zatím není jisté proč byl na návěstidle volnoznak. Když tak mě opravte.
19.04.2009 (10:24)  
Georgo: ale mohli byste to opravit aspoň v titulku, ne?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko