..: Bombardier má zájem dodávat vagony do Česka :..

Talent DB, zdroj: Media Center Bombardier, foto: Media Center, BombardierČeská Lípa - Výrobce lehkých vlakových souprav a tramvají Bombardier Transportation CR má zájem dodávat vlaky i pro české regiony. ČTK to řekl generální ředitel Jiří Maděra v reakci na nedávné prohlášení Asociace krajů ČR, že příští rok zveřejní v rámci svých Regionálních operačních programů (ROP) výzvu na nákup vozů pro regionální železniční dopravu za čtyři miliardy korun.

Většina produkce českolipského podniku končí nyní v zahraničí. Bombardier dodává komponenty pro vlaky pařížského metra nebo regionální vlaky pro německé a francouzské dráhy. Společnost, která ještě před deseti lety vyráběla nákladní vagony, se nyní soustředěje na osobní dopravu. V posledních letech masivně investuje do modernizace a rozvoje a ročně zvyšuje výrobu o 20 až 30 procent. Rozvoj společnosti s 850 zaměstnanci nezabrzdila ani krize. "Hlavně Francie investuje do rozvoje infrastruktury a nakupuje nové vlaky," řekl Maděra.

Českolipská firma je součástí nadnárodní skupiny Bombardier, kterou se stala po privatizaci bývalého podniku Vagónka Česká Lípa v roce 1994. Firma Bombardier je předním světovým výrobcem dopravních řešení od regionálních a obchodních proudových letadel až po vybavení pro železniční dopravu. V Česku firma investovala v minulých letech desítky milionů korun do modernizace a rozšíření závodu. Díky tomu roste i objem výroby. V roce 2008 uskutečnila zakázky za 1,689 miliardy korun, meziročně tak tržby firmy vzrostly téměř o 40 %. Hospodaření přesto skončilo ztrátou ve výši 165,69 milionu korun, která způsobenou výše zmíněnou modernizací závodu a následnými zvýšenými odpisy. Svou roli sehrál i kurz české koruny vůči euru.

Zdroj: www.i-noviny.cz, ČTK


mates111 | 26.5.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
26.05.2009 (18:53)  
stoupa: on 810.563 se chtel zeptat jestli tam vyrabi vozidlo, ktere je sice moderni, ale male, urcite nemel namysly, jestli vyrabi 810 ;-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
26.05.2009 (18:24)  
Pro 810.563 ve vazbe na Motoluban:

Po shlédnutí Motolubanova odkazu by snad bylo skoda opotrebovávat toto na soudobé úrovni jsoucí výrobní zarízení bastlením nesoudobé technologie M 152 a jejich derivátu....
26.05.2009 (18:03)  
Něco málo fotografií z loňského dne otevřených dveří lze nalézt třeba zde. http://www.skrleta.com/akce/vagonka08/index.html
registrovaný uživatel M 
26.05.2009 (17:48)  
brqo - diky
registrovaný uživatel brqo 
26.05.2009 (17:30)  
Konkrétně v České Lípě se vyrábí hrubé stavby a svařované podskupiny pro osobní vagóny.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
26.05.2009 (17:13)  
Pro M:

BOMBARDIER TRANSPORTATION Czech Republik a.s.
Vagónka Česká Lípa a.s.

ADRESA: Svatopluka Čecha 1205, 47079 Česká Lípa 1
ZEMĚ: Česká Republika
IČO: 49902083

www.transport.bombardier.com

Preji prijemné poctení.
26.05.2009 (17:11)  
A umí (nejen oni) vyrábět něco ve velikosti 810, popř 814? Ne jako Desiro, který je jak dvě regionovy dohromady dlouhý?
registrovaný uživatel M 
26.05.2009 (16:58)  
Co presne tam vyrabi?
Nemusi to teda byt komplet vycet:), spis jestli to jsou sedacky (interier) nebo kola (tezke kovove veci) nebo cudliky na splachovani na zachode (detaily). Proste zhruba:-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
26.05.2009 (16:42)  
No, a v sirsich souvislostech mne napadla-popadla zase souvislost s "zeleznicním srotovným", které by MD a kraje mohly bohate pokrýt z vlastních zdroju radikální úsporou mzdových prostredku a ostatních osobních a souvisejících nákladu vyzískaných na úkor tech ouredlníku ve vláde, správe kraju a mest i s vedením drah ve vsech jejích podobách a to nejen tech, kterí zpusobili, ale byt i jen dopustili, ze tu stále jezdí "prekabátený" skanzen a ne vozidla na soudobém stavu techniky a dokonce vyrábitelná v tuzemsku .....
(Hec, a mám to jednou vetou - a k tomu navrhuji o víkendech samozrejme slevové hobby-vlaky výlucne na páru - zákonná povinnost dominujícího dopravce - o tom zda s hvedou, nebo bez hvezdy porádat v nácestných stanicí týden predem referendum - alternativne princip "sudá bezhvezdná, lichá hvezdná"; sponzorské dary od obcí a "historických" výrobcu a jejich právních nástupcu ve forme kvalitniho uhlí a maziv jsou vítány)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko