..: Jihomoravský kraj chystá obnovení trati do Židlochovic :..

Přibice Brno - Jihomoravský kraj připravuje obnovení železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice, kde byl provoz zrušen už před 30 lety. O obnovení této asi 3 km dlouhé trati usiluje tamní radnice už léta. Podle starosty města Vlastimila Helmy by se jí lidé mohli dočkat nejpozději v roce 2015. Jedním z nutných kroků Židlochovických je získání územního rozhodnutí a uvolnění cesty. Na místě, kde se má vystavět nová nádražní budova, odkoupilo město v dražbě nemovitost. Nyní se čeká na povolení k demolici.

Hlavní výhodou bude blízkost vlakového a autobusového nádraží v Židlochovicích. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že se chystá také výstavbu železniční spojky v Boskovicích a modernizaci trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Studie už jsou zpracované. "Všechna tři města jsou natolik velké cíle, že tam můžeme klidně provozovat železniční linku, vedoucí k hlavnímu koridoru. Dopravní proud ve směru na Brno je tu opravdu velký," potvrzuje Pospíšil. Cestující si ovšem budou muset na výhody železničního cestování pár let počkat. Nejdříve se dočkají zřejmě v Boskovicích. Takzvaná boskovická spojka by totiž mohla sloužit zhruba v roce 2012, pokud nenastanou v projektu žádné komplikace.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 27.5.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
28.05.2009 (10:18)  
M) Myslíš EC vlaky, kdy soupravy s 1216 mají jízdní dobu a pobyt shodný jako ty, co projíždí s 350 a ty, co mění 1116 na 350 či naopak? Tam to nějaký smysl má - jízdní doba není odvislá od stroje a klekne-li, aspoň je rezerva za jeho výměnu. Viz. když ÖBB pošle 1116 a musí se mimořádně hledat v Čechách 362. A navíc, v Bv celkem perfektně fungují přestupy mezi EC.
registrovaný uživatel M 
28.05.2009 (9:27)  
mic - u nas (Breclav) se stoji minimalne deset minut, i kdyz se nic nesprahuje ani neodpojuje:-((
28.05.2009 (7:14)  
mic: Naprostý souhlas. Je také velký rozdíl, zda na obsazenou kolej posíláme těžký vlak s dlouhou zábrzdnou vzdáleností, nebo lehkou jednotku tramvajového typu. Toto rozlišení (optimálně dle konkrétních parametrů vlaků) by bylo dobré nějak zasadit do zabezpečovacího zařízení. Zde ovšem nejsem odborníkem, ale když to jde jinde, proč ne u nás. Takto by se dal pozdvihnout význam mnoha přípojných tratí, spolu s vhodným nastavením kapacity jednotlivých vozidel a jejich kombinací do souprav, a někdy také - to se musí nechat - se zlepšením parametrů tratí (ať už jde o rychlost či v některých případech trasování). Cílem by podle mě měla být snaha o zlepšování a nikoli rušení toho, co dnes z různých důvodů nevyhovuje potřebám. Pochopitelně s vazbou na jiné druhy dopravy tam, kde mají své místo (obcí bez kolejového spojení je nepřeberné množství).
registrovaný uživatel mic 
28.05.2009 (4:55)  
Ano jistě, legislativní problémy se spojováním, já zapomněl. Proč to tedy funguje v Německu, kde pobyt IC v úvraťové stanici spojený s výměnou mašiny trvá 4minuty? Bez potřeby jiného zaměstnance, než vlakové čety a to se musí pracovat se šroubovkou. Předpokládám, že jednotky by měly automatické spřáhlo, tedy spojení může být provedeno za pár sekund. Ve Francii jsem si cesťáku nevšiml. Normálně jsme dojeli za jinou jednotku, něco svaklo, zasyčelo a jelo se dál. Přiznám se, že si už nevybavuji, zdali zadní jednotka nezastavila před akcí metr za přední. Pokud něco technicky funguje jinde, není fyzikální důvod, aby nemohlo fachčit i tady, nebo snad ano?
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (22:36)  
Jo, interval 30 je pro Zabcice hrozne malo, to vylozene lidi zene do aut!
27.05.2009 (20:07)  
Jiří Hovorka: hlavním problémem je zabezpečovačka v Hrušovanech, která na zapojení není připravena. A peníze do staré se nebudou dávat, když se má dělat nová

Upravit ETB není takový problém, jak se Vám zdá. Navíc kdo ví, kdy bude provedena výměna stávajícího SZZ za nové, protože je požadováno až pro DOZZ, které je zatím v daleké budoucnosti.
registrovaný uživatel SYN 
27.05.2009 (19:04)  
Ploshulix: No já myslel především ve špičce, tam už to není takové hezky pravidelné ale je to o něco hustěji než 30 minut...
27.05.2009 (19:00)  
SYN: Interval do Vranovic máme 30 minut, o víkendu 60; spíš by naštval interval 60:120
registrovaný uživatel SYN 
27.05.2009 (18:44)  
MZ: první část chápu, upozorňujete na technologické problémy spojování které vyvolávají mj. nutnost úpravy zabzař. a navíc časovou ztrátu. Celkem jasné.
V té druhé části ovšem nějak nechápu to že by měly jezdit jako zrychlené vlaky na kratší větvi (Brno-Židlochovice je citelně kratší než Brno-Vranovice, nemluvě o tom že některé vlaky jedou i dál než do Vranek), navíc když na Vranovice lze očekávat větší frekvenci (a kapacitu) než na Židlochovice... prostě jako zrychlené bych určitě organizoval Vranovice-Žabčice-Hrušovany-Modřice-Brno hl. a jako zastávkové ty na Židlochovice(-Hrušovany-Vojkovice-Rajhrad-Popovice-Modřice-H.Heršpice-Brno hl.), jelikož Vranovické přijíždějí po hlavní (rychlejší) trati a bez velkých cavyků pokračují rovně přes Hrušovany dál (taky cestující přijíždějí z větší vzdálenosti a jedou delší dobu), kdežto (budoucí) Židlochovické vlaky přijedou z lokálky pomalou a v Hrušovanech se pomalým obloukem připojují na hlavní trať.
Jinak interval 30min v Žabčicích a Vranovicích by asi dost lidí nas..l, jelikož tam mají teď 20min a změnu k horšímu by asi nerozdejchali. Ale jelikož by nejspíš odpadly ty nynější vymetáky co odjíždějí z Vranek vzápětí po průjezdu zrychlených od Břeclavi tak by to asi mělo jít rozumně vyřešit...
Stejně škoda že ta odbočka na Židlochovice je jen taková lokálka z Hrušovan, kdyby tam existovala trať od Vojkovic podle vody přes Židlochovice a zpět na hlavní tak by se dalo udělat že by všechno jezdilo z Vranek a liché jely přes Židly a sudé přes Hrušovany (které by byly průjezdné nikoliv koncové jako teď)...
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (18:38)  
MZ - bravo, vyborny system, souhlasim. Od toho meho (resp. SYNova) se totiz lisi jen v tom, ze ja chtel zrychlene vlaky poslat na Breclav, protoze rychliky z Olomouce (a Sp z Hodonina) to pres zidlochovice budou mit trochu neprakticke:-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2026 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko