..: Jihomoravský kraj chystá obnovení trati do Židlochovic :..

Přibice Brno - Jihomoravský kraj připravuje obnovení železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice, kde byl provoz zrušen už před 30 lety. O obnovení této asi 3 km dlouhé trati usiluje tamní radnice už léta. Podle starosty města Vlastimila Helmy by se jí lidé mohli dočkat nejpozději v roce 2015. Jedním z nutných kroků Židlochovických je získání územního rozhodnutí a uvolnění cesty. Na místě, kde se má vystavět nová nádražní budova, odkoupilo město v dražbě nemovitost. Nyní se čeká na povolení k demolici.

Hlavní výhodou bude blízkost vlakového a autobusového nádraží v Židlochovicích. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že se chystá také výstavbu železniční spojky v Boskovicích a modernizaci trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Studie už jsou zpracované. "Všechna tři města jsou natolik velké cíle, že tam můžeme klidně provozovat železniční linku, vedoucí k hlavnímu koridoru. Dopravní proud ve směru na Brno je tu opravdu velký," potvrzuje Pospíšil. Cestující si ovšem budou muset na výhody železničního cestování pár let počkat. Nejdříve se dočkají zřejmě v Boskovicích. Takzvaná boskovická spojka by totiž mohla sloužit zhruba v roce 2012, pokud nenastanou v projektu žádné komplikace.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 27.5.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
27.05.2009 (17:58)  
Spojování jednotek je zajímavá věc, ale ... z hlediska bezpečnosti drážní dopravy nutné řešení jízdy na "obsazenou" kolej. Zabezpečovací zařízení pracující s kolejovými obvody neumí = nesmí umět postavit vlakovou cestu na obsazenou kolej, takže se to řeší (například Poříčany) používáním návěsti "Přivolávací návěst", která byla v minulosti používána jen jako nouzová, takže se jednalo o mimořádnost. Dle současných předpisů je to prakticky řádná návěst dovolující jízdu – což je ale špatně.
Strojvedoucí - konkrétně v těch Poříčanech - jede od vjezdového návěstidla tak pomalu, aby mohl v případě překážky zastavit, tedy nesmyslně se prodlužuje jízdní doba.
Další možností je, postavit "tam" cestové návěstidlo, takže najíždějícímu vlaku bude vlaková cesta končit u cestového návěstidla, čili na vjezdu bude "výstraha", případně "rychlost a výstraha" a po zastavení vlaku, případně ještě předtím, se návěst stůj na cestovém návěstidle změní na návěst "posun dovolen" a najíždějící jednotka najede na stojící vozidlo (modelově například Praha hl.n.) ... Takže minimálně nutnost rekonstrukce zabezpečovacího zařízení.
Tak či onak souprava, na niž se najíždí, bude mít reálně v Hrušovanech minimálně 5 minutový pobyt, tohle by vyplynulo z intervalu postupných vjezdů, resp. celkové konstrukce GVD (v Poříčanech stojí souprava od NBK 10 minut, souprava od KO pak 5 minut). Pokud je souprava od Kolína "více" zpožděna, tak souprava od NBK jede samostatně "včas" a za ní samostatně souprava od Kolína. Pokud by souprava od NBK jela samostatně z Poříčan rovnou, se zastavováním pouze v Č.Brodě, Úvalech, Klánovicích a Libni, zkrátila by se cestovní doba z NBK asi o 15 minut.

Další možností – v konkrétním případě Židlochovic – je, že vlaky jedoucí na trase Židlochovice – Brno budou vedeny jako zrychlené, tj. zastaví jen v Hrušovanech a Modřicích, popřípadě v HH, případná frekvence do ostatních zastávek si v Hrušovanech přestoupí. Při taktové dopravě 30 minut by se v úseku Brno – Hrušovany jezdilo v průměrném intervalu 15 minut.
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (16:48)  
kdežto Žabčice 4x za den

Ano, idealni je smichat stav ted (ted maji Zidlochovice vyborne autobusy) a potom (potom budou mit i vyborne vlaky) a tim argumentovat. Musis si vybrat jedno nebo druhe...

mic - teoreticky idealni napad (neco ve smyslu, aby vlak neustale mel jen tolik mist, aby byl porad "plne" vyuzit a neplytvalo se energii), jenomze kazde to odpojeni vyzaduje nejakou pracovni silu a take cas.
27.05.2009 (16:29)  
M, v Žabčicích 2500 (když započítám i nedaleký Přísnotice a Unkovice). Sice ze Židel nebudou jezdit jenom židlochovičtí, ale ti mají aspoň solidní spojení do Hrušovan o víkendu autobusem, kdežto Žabčice 4x za den, a navíc by byl takt jen 2 hodiny za den, což mi přijde dost hodně. Pozdě bycha honit, měli si říct, když se stavěla hlavní, ať ji trasují kolem Židlochovic.
registrovaný uživatel mic 
27.05.2009 (15:45)  
Mno konkrétně na této trati by se hodilo několik různě velkých spojovatelných jednotek, které by se postupně od/připojovaly a umožnily tak přímé spojení s Brnem většímu množství sídel.
registrovaný uživatel SYN 
27.05.2009 (15:40)  
V tomhle má M fakt pravdu, Židlochovice fakt nejsou na dálnici ale akorát na takový lepší okresce a přitom jsou vysloveně "za rohem" od Brna. Taky je tam předpoklad růstu protože si tam docela dost lidí co dojíždějí do Brna pořizuje byty/domy. Všechny ostatní zastávky na trati až po Břeclav jsou menší. Nějaký 3 kiláky (víceméně rovný a na rovině) jsou dost kousek. Jde spíš o to jestli tam lze dopravu nějak šikovně uspořádat aby z toho byl co největší zisk pro cestující při malých nákladech.
Asi nelepší by bylo kdyby se hlavní trať kdysi neudělala tak že je zdálky obchází ale to byly holt jiný časy, lidé se ve svých odhadech do budoucnosti mýlili...
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (15:37)  
Zidle plus Nosislav plus Nemcice. Navic zidle jsou tusim obec s rozsirenou pusobnosti (nebo jak se to rika)

Dostupnost Vranovic by se "protazenim" Sp naopak zlepsila... Zabcice - no nevim, ale prijdou mi mensi nez Zidlochovice:-)
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (15:34)  
Zidlochovice na rozdil od Pohorelic nejsou na dalnici a nevede pres ne paterni autobusova linka.
A na rozdilod Zdanic jsou v "Greater Brno"
27.05.2009 (15:33)  
podle mně je to blbost, znova obnovovat 3 km trati. židel není zas tak moc (3200) a přestoupit v hrušovanech není problém. navíc by se s taktem uškodilo vranovicím a žabčicím
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (15:29)  
Pulky - tak pokud to budou jednotky, tak holt stejny musi byt:-)
Modrice - jo, muze bejt, ostatne i Modrice jsou "uzel" (i kdyz teda spis u slainy), proste neco na zpusob, jakym to funguje ted. Jen prohodit Vranovice a Zidlochovice a ten Sp by nezastavil az v Sakvicich, ale uz ve Vranovicich.
Oba systemy se daji i nejak nakombinovat (tzn. jeden osobak do Zidlochovic, jeden do Breclavi a k tomu Sp do Hodonina/Olomouce)
27.05.2009 (15:26)  
Celé je to pošahanost. Jaký je na to finanční předpoklad? Obrovské množství prostředků pro 3000 obyvatel? Uzlem pro busy IDS slouží korektně Hrušovany.
Koryčany mají taky 3000 obyvatel, a už za minulého režimu byla osobní doprava zastavena.
Nejdřív něco zrušíme, a pak zas nahrnem zpátky peníze (několikrát víc než by spolkl provoz a údržba po dobu "zrušenosti")? Pohořelice budou další? Ždánice?
Stokrát raději vidím vlak než autobus, ale ne za takovou cenu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko