..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
29.05.2009 (9:56)  
Rozdíl mezi 810+010 a Regionovou je stejný jako mezi automobilem Škoda 1000-MB a Škoda 100. Škoda 100 byla hlučnější než její předchůdce, ale pozor, byla prezentována jako nový výrobek. To alespoň u Regionovy se uvádí, že jde jen (!) o modernizované soupravy.
Regionova mi připomíná člověka ve věku 80 let, kterému transplantovali lékaři srdce a kyčelní klouby a před odchodem z nemocnice mu dali nový kabát v barvách, hodících se do varieté nižší kulturní hodnoty. FRK
29.05.2009 (8:18)  
Hluk v jednotce RegioNova při konstantní rychlosti 80 km/h dosáhla při zkouškách maximální hodnoty 71 dB(A) (měřeno na stanovišti strojvedoucího v motorovém voze). Při rozjezdu na 30 km/h to bylo maximálně 87 dB(A), což nesplňuje limit 83 dB(A).
Mimochodem norma TSI pro tzv. přechodné období uznává navýšení limitů o 2 dB(A), takže ty 2 dB(A) asi nějakou významější roli mají.
Všechny informace vycházejí z databáze hlukových zdrojů na železnici.
registrovaný uživatel SYN 
29.05.2009 (8:07)  
Nojo no, neni. A to je prave ten problem, dost chybi. Ale misto toho se stale sekaji dalsi Regionohy...
To nejidealnejsi (pominme stupnovani) myslite doufam pouze s ohledem na to z ceho se momentalne da vybirat?
29.05.2009 (7:53)  
Ad SYN Fotka je z holešovic a RN je na lince Liben - Roztoky kde je ač pod dráty nejideálnějším vozidlem kromě 2 - 3 spojů bohatě stačí kapacita do 80 lidí. Jiné vhodné vozidlo asi neni, musí splnit současně podmínky elektrické s malou kapacitou nízkopodlažní (alespoň částečně) a nízké provozní náklady včetně pořizovací ceny.
registrovaný uživatel SYN 
29.05.2009 (6:05)  
Deadeye: No tak Regionoha se skutecne v nasich pomerech vcelku da pouzit jako nahrada 810 na zapadlych lokalkach, jenze problem vidim v tom ze (jako uz u predchazejici 810) se opet dostava i tam kde nema co pohledavat, a to jsou hlavni neelektrifikovane trate ba dokonce nekdy i trate elektrifikovane. Vsak si jen rozkliknete obrazek u clanku, typicky priklad kam RN nepatri - dvoukolejna elektrifikovana trat. Takze se deklarovany ucel techto vozidel vubec nekryje se skutecnosti, a je to samozrejme proto ze se docela vekemu mnozstvi (nejakych 160 neni malo) techto levnych strepu dalo prednost pred jinymi vozidly ktere tu chybi jeste vic.
Jako RN neurazi na spojich typu Hrusovany - Hevlin/Laa, ale sam jiste citite ze je neco spatne kdyz jezdi Kurim-Slatina (pod draty!). Toto je co nejvic vycitam RN - ze se jim dala prednost v masove produkci a dalsi potrebne typy se odsouvaji dlouhe roky (rekneme 10 a vice) na "potom".
Jako kdyby se misto poloviny RN stavely jednotky typu zhruba jako 842 (ktere by jezdily prevazne solo maximalne s jednim 010 nebo max. 943) tak to by byl normalnejsi stav.

Zaza: protoze Skoda. Jako normalni to neni delat to takhle, aspon ty typy co nedelaji by se mohly napoupit v cizine nebo pres licencni vyrobu, ale to ne panove chcou vetsi dil kolace proc nechavat nekomu drobky, a tak se treba u malych elektrik stale dale ceka az sami neco vyvinou ze...
registrovaný uživatel zaza 
29.05.2009 (5:22)  
Mám za to, že v případě nových vozidel, je u nás objevovávo již dávno objevené, jen se zbytečně platí vývoj a testy - proč se vyvíjela řada 380 v nákladech kolika ks, když Taurusy se výrabí ve velkém a k nám zajíždí již několik let, další případ už vidím tady, budou se nákladně vyvvíjet nové morové jednotky na sérii o pár ks, když vedle fabrika chrlí Desira ve velkém. Tohle už nejsou časy ČKD a Škody, kdy chrlily lokomotivy do celého světa. Neříkám že neumíme udělat lokomotivu nebo motorák, ale platit vývoj a testy kvůli pár kouskům je podle mě hloupost.
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
29.05.2009 (3:02)  
Topič: Ty máš ale také ve své větě gramatickou chybu...

Vítaným standardem na těchto stránkách by bylo i důsledné dodržování základních pravidel českého jazyka, mezi které patří také znalost vyjmenovaných slov.

Najdeš ji? :-)))))))
registrovaný uživatel DJ 
29.05.2009 (1:19)  
Deadeye: Reagoval jsem na Antoniovo tvrzení, že "v teto zemi proste neni tolik penez aby vlak za 100mega vozil lidi par lidi po lokalkach, to si muzou dovolit jen bohatsi zeme.", ale tak nějak jsem si nepovšimnul toho slovního spojení "po lokálkách". :-/
Na druhou stranu - v těch bohatších zemích tratě s takovým přepravním proudem, jako má většina našich lokálek, už dávno zanikly...
Jinak do jisté míry souhlas, jen ale pochybuji o tom, že opravdu jsou rekonstrukce na Regionovy tak levné. Kolik stojí rekonstrukce na jednu dvoudílnou Regionovu? Mluvilo se o 30 milionech Kč? A kolik by stálo ekvivalentní vozidlo, tj. Regioshuttle? Nějakých 55 mil. Kč?
Když uvážíme životnost, spolehlivost atd., myslím, že rozdíl by nakonec opravdu nemusel být tak velký, jak se může na první pohled zdát.
29.05.2009 (1:05)  
to DJ: Kolik tech Desir maji v Madarsku a nakolika tratich tak pomuzou? Co jezdi na zbytku spoju? Pokud vim, tak jich bylo mezi deseti a dvaceti a rozhodne nejezdi na trati s hordni do dolni. V Rumunsku pokud vim, tak jezdi jako expresy. Takze kdyz argumentujete temito zememi, tak mi povezte jak si tam stoji zeleznicni doprava jako celek. Myslim, ze u nas tech trati a spoju je daleko vice. Takze je to jen pseudoargument. Desira maji smysl jako regionalni rychliky. Regionovy a pripadna modernizace 810 na lokalky. Casem doplnit treba i tim ceskym ekvivalentem Desira. Budme realiste. Regionova je zpusob jak rychle, pomerne levne pro cestujici zvysit kulturu cestovani na regionalnich tratich. 200 az 300 Regionov, dalsi desitky modernizovanych 810, nasledne dokoupeni bud Desir, nebo treba novych ceskych jednotek, ridicaky 954 a modernizace 842 jsou zpusob jak plosne zlepsit uroven cestovani a to v oblasti reality a ne snu. Radeji pojedu na vsech lokalakch regionovou, nez na jedne Desirem a trech peti dalsich starou 810. V horsim stavu je ale dle meho nazoru osobni a rychlikova doprava a elektrifikovanych tratich. Male jednotky zcela chybi, klasicke vagony jsou zastarale a rozpadaji se. Tam je nejvice citit tu bolest.
registrovaný uživatel M 
29.05.2009 (0:40)  
JP: V potaz ho beru, ale taky ho lze chapat tak, ze jiz pri poklesu o 2 dB bude mit vyrobce splneno (cili neni tlacen snizovat vice)
  1 ... 14 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko