..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
01.06.2009 (21:06)  
happy - problem je ten, ze ty kola jinak nejsou stejna. Aby ti z toho vysel vysledek, ktery chces, aby z toho vysel, tak bys musel uvazovat jedno kolo a jedinej rozdil by musely byt pouzite gumy (no mozna i rafky...). Pokud bys pouzil jedno kolo k testu dvou ruznych pneumatik, tak ANO, na tech galuskach pojedes pri stejnem usili rychleji (alternativne na stejnou rychlost budes muset vynalozit mene usili).
Jenomze ty nesrovnavas dve stejna kola. Ty srovnavas esku s horskym kolem za 200 tisic. Nebo jinak - tvuj ukol je co nejrychleji (nejmin namahave) se rozjet na rychlost 20 kmh. Mas k dispozici dve kola - jedno ma "horske pneu", ale soucasne ma vzadu 11kolecko. Druhe kolo ma galusky, ovsem pouze jeden mozny prevod a ram je 5x tezsi.
Tak a ted mi odpovez, na kterym kole se rozjedes lip - na tom s galuskama nebo na tom "horskym"? Tvoje logika je jasna - galusky jsou lepsi nez traktory. Logika mnoha jinych je, ze na tom kole s galuskama bude prvnich pet slapnutich stejne namahavych jako prvnich pet kilometru na kole horskym...

Jeste jednou - priklad s aerodynamikou jsem uvadel jako priklad, ktery nijak nesouvisel s autobusy nebo vlaky. Slo pouze o to, ze rychlost/spotreba nezavisi jen na aerodynamice, ale take na motoru, hmotnosti a dalsih vecech.

Kdyz jsi zminil ty gumy, tak jaky auto bude rychlejsi? Fabia (teda muze to byt jakykoliv seriovy auto:-) na slickach nebo Brown GP na intermediates? Jestli reknes, ze Brown, tak mi (nam) PROSIM napis PROC? Pripominam, ze nizsi valivy odpor bude mit Fabia
Registrierter Benutzer SYN 
01.06.2009 (20:53)  
happy: jo to není příklad úplně mimo mísu, teď jen do toho laskavě započítejte že to silniční kolo je postarší arab s váhou zhruba dvojnásobnou oproti tomu horalovi, a ta trasa bude (ač rovinatější) typicky o nějakých 25% delší, no a už tu máme scénář ve kterém to vůbec nemusí vyjít tak jasně jak si představujete :-)))
Jo aještě nezapomínejte že zatímco ty kola mají vůči přepravované osobě poměr řádově 20% (15kg kolo na 75kg chlapa řekněme) tak u těch vozidel je to několikanásobek převážené hmotnosti...

Všeobecně, dokáže někdo prosím pěkně škemrám zkusit popsat jak moc MUSÍ být železniční vozidla těžká aby mohla reálně na železnici fungovat (plnit bezpečnostní limity atd.) a jakou máme šanci že se to do budoucna třeba zlepší? Ono nové materiály a technologie sem i tam, a přece skoro u všech typů vozidel (auta, vlaky, autobusy) se zdá být trend hmotnosti neustále mírně stoupající. Částečně to bude zřejmě vliv stoupající pasivní bezpečnosti ale sakra může to takhle jít donekonečna? Nebylo by už načase aby se objevovaly více látky jako titan, dural a karbon, vím že je to drahé ale ty vozidla jsou také čím dál tím dražší tak už by to třeba i mohlo jít? Nebo by zafungovalo něco jiného, nebo to tak jak to je prostě musí být?
Registrierter Benutzer happy 
01.06.2009 (18:20)  
Tak jiný příklad, snad vám jasnější:
Mám dvě kola, jedno horské s velikými balony a jednoho favorita na galuskách. A vyjedu s nima na silnici. Zatímco moje vydaná energie na rozjezd horského kola a favorita bude cca skoro stejná (u horského kola samozřejmě o něco větší), tak po rovině budete krýt na favoritu daleko menší ztráty než na horském kole (po silnici). Navíc když, s favoritem pojedu po silnici bez velkých nivelit a s horským kolem přes kopečky, tak je naprosto jasné, který cyklista spálí ve svém těle víc KJ. M tu navíc zmínil aerodynamiské ztráty, ale ty se ve větší míře uplatňují až při větších rychlostech. Někteří z vás tu naprosto podceňují význam valivého odporu jakými si jinými důvody jen proto, aby popřeli fakt, že šukafon i při své větší váze a vyběhaném motoru je palivově šetrnější než autobus...
To, co někteří rádi určují jako eko dogmata, je již několikrát ověřená zkušenost....
Registrierter Benutzer eton11 
01.06.2009 (18:01)  
Já vůbec nevím, proč tohleto dělám.

Bylo řečeno, že menší VALIVÝ odpor nemusí dávat nižší spotřebu vozidla, protože valivý odpor tvoří např. 10 procent celkové spotřeby vlaku.

Ohledně roztlačení - zkuste obojí roztlačit na rychlost 80 km/h. Na regionovu se zapotíte třikrát víc. U šukafonu jen dvakrát víc než u Karosy. A v případě šukafonu jde o srovnatelně kapacitní vozidlo.

Happy rád argumentuje zákony fyziky, ale když jsem zkusil energetickou náročnost vyjádřit pomocí vzorců pro kinetickou energii a pro valivý odpor, tak to pro něj není směrodatné. Uveďte nám Váš výpočet, rádi se poučíme.
Registrierter Benutzer happy 
01.06.2009 (17:55)  
pořád tu opakujete tu svou písničku, přitom z komentářů to vypadá že veškeré výpočty a statistiky jste velkoryse přeskočil jako nepřesné či irelevantní, ovšem vlastní nenabízíte.
Melu svojí písničku dokola... No a?? A co děláte vy?? Uvedl jsem tu příklad, co snadněji roztlačíte, jestli šukafon nebo karosu. Nikdo se nenamáhal odpovědět! Protože kdybyste na to šli rozumem a ne nějakejma vzorečkama ze sešitu základní školy, které stejně jsou natolik zjednodušené, že se dají použít pouze na konkrétní případy...

nemusi nutne platit umera "nizsi odpor => nizsi spotreba
BRAVO!! Právě jste změnil zákony fyziky...
Registrierter Benutzer eton11 
01.06.2009 (17:52)  
Sim: Fyzika je jen můj amatérský koníček. Šel jsem na to tak, že pro rozjetí jsem počítal pohybovou energii tělesa o příslušné váze a rychlosti, žádné složitosti.

Jen tak od oka - je možné, že rozdíl je malý, protože u pohybové energie je větší důraz na rychlost než na hmotnost (rychlost je ve vzorci na kvadrát).
Registrierter Benutzer Sim 
01.06.2009 (17:50)  
eton11 > diky :-)

... jen mi vrta hlavou jedna vec ... jak sem uvedl, vzorce na vypocet energie mi nerikaji pane, ale laickym pohledem mi prijde energeticky rozdil mezi rozjetim 200 kg a 300 kg na urovni 20% docela malo... cekal bych vicemene primou umeru mezi hmotnosti a energetickou narocnosti, tedy 50%... v cem je zadrhel? Je tam zapocitany neco, o cem nevim (treba nejaky koeficient ucinnosti motoru nebo ucinnost prevodu tociveho momentu na napravu a tak dal), nebo si to predstavuju blbe?
Registrierter Benutzer eton11 
01.06.2009 (17:45)  
C.M.Burns: Ten ekonom byl asi na mě, přiznávám. Nicméně na svou obhajobu uvádím, že jsem se snažil přepočítávat vše na kapacitu jednotlivých vozidel. Snažím se vidět jednotlivé druhy přepravy, jako kdybych byl jejich provozovatel (bez úvahy o dotacích).

Sim: Velmi pěkně a názorně shrnuto.
Registrierter Benutzer M 
01.06.2009 (17:03)  
Fakt mi to prijde jako co je tezsi? Kilo peri nebo kilo zeleza? Protoze happy ze ZS vi, ze zelezo ma vetsi hustotu, tak je jasne, ze zelezo je tezsi...
Ze se z hustoty bez ostatnich promennych neda urcit hmotnost? To dulezite neni, happymu staci, kdyz vi, ze hustotu ma zelezo vetsi...

Kdybys byl ucitel matematiky, tak by tvoje slovni ulohy vypadaly takto - Martinovi je 27 let, urcete u ktereho mesta se obe auta potkani...
Registrierter Benutzer SYN 
01.06.2009 (17:02)  
Happy: pořád tu opakujete tu svou písničku, přitom z komentářů to vypadá že veškeré výpočty a statistiky jste velkoryse přeskočil jako nepřesné či irelevantní, ovšem vlastní nenabízíte. Celkově vzniká dojem že Váš názor je hlavně osobním přesvědčením, podložení údaji chybí (kromě základního faktu že valivý odpor kolo-kolejnice je nižší).

Jinak - třeba se někdy podaří zorganizovat něco jako ekono-rallye, kdy dostanou jednotlivé dopravní prostředky za úkol na stanovené trati předvést jak s co nejnižší spotřebou dokážou převézt jednoho člověka (samozřejmě aby to bylo alespoň přibližně fér musely by převážet plnou kapacitu a výsledek by se srovnal přepočtem "na člověka").
Něco jako Plzeň-Praha nebo tak...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko