..: Letní tarifní novinky: akční nabídky a změny v letních slevách :..

Cestující, foto: ČDPraha – S polovinou června již tradičně přichází druhá změna platného jízdního řádu, ke které České dráhy tradičně připravují i tarifní novinky. Nejinak je tomu i letos, kdy aktuální jízdní řád vstupuje do své poslední fáze obohacený nejen o bezmála 92 stran změn a úprav, ale i řadu tarifních novinek. Letošní léto se neponese pouze ve znamení nového SC Pendolino Sprinter do Třince a výhodnějšího cestování vlaky SuperCity na jižní trase, ale také rozšíření některých slev a zvýšení počtu akčních nabídek, jejichž kouzlo národní dopravce objevuje v posledních měsících. Mezi elektronické eTikety od června přibudou nové relace do Hamburku, Drážďan, Binze a mezi Ostravou a Vídní. V nabídce budou rovněž oblíbené low-cost jízdenky ČD TIP, tentokrát do Berlína a ve vyšším počtu. Dobrou zprávou pro letní cestovatele je i dočasné zrušení některých omezení SONE+ a REGIONet, stejně jako mírné zlevnění vnitrostátních jízdenek. Zcela chybět bude naopak sleva pro mladé Léto-26 a s ní spojené výhodné síťové jízdenky.

Pendolino: do Brna a Břeclavi místenka zdarma, Sprinterem v létě se slevou

Pendolino 680 ČD, Wien Praterkai, foto: PayusO změnách v provozu pendolin jsme informovali již v průběhu května. Na dnešní tiskové konferenci byla potvrzena informace o možnosti využívat v průběhu letního období (21. června - 22. září 2009) všechny spoje SuperCity na severní lince se slevou RailPlus. Na jižní trase v relacích Praha - Brno a Praha - Břeclav pak cestující k platné jízdence podle tarifu TR 10 obdrží místenku na spoje SC 14-19 zdarma, ovšem pouze do vozů č. 6 a 7.

Jízdní doba nového SC Pendolino Sprinter mezi pražským hlavním nádražím a ostravským Svinovem bude 2 hodiny 57 minut, tedy o dvě minuty kratší, než u běžných spojů SC Pendolino. Přestože se jedná o zanedbatelný rozdíl, představuje tento čas nový rekord v osobní dopravě mezi hlavním městem a severomoravskou metropolí, navíc s průměrnou rychlostí 118,98 km/h. Konečnou stanicí nového SC 513 bude Třinec, kam vlak dorazí za 4 h 2 min. Cestující zde také poprvé uslyší vlakové hlášení v polštině.

Koncept nonstop spoje mezi Prahou a ostravskou aglomerací je z pohledu ČD pilotním projektem, podle něhož bude vyhodnocen další postup. Dopravce se v současnosti snaží sledovat reakce cestujících na nové nabídky. "Třinec je pilotem. Chceme vidět, jak budou zákazníci reagovat; sledujeme různé statistiky přepravních proudů. Chceme dát šanci obyvatelům Moravskoslezského kraje se v pátek rychle dostat z Prahy domů," říká na margo nového spoje ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. V pátek odpoledne podle statistik cestuje vlaky SC 507 a 509 přibližně 100 až 300 cestujících, kteří v Ostravě přestupují na regionální spoje do Bohumína, Karviné, Českého Těšína a Třince. Zavedení nového spoje pro tyto cestující tak může uvolnit kapacitu ostatních spojů do Pardubic a Olomouce.

Podle představitelů drah není vyloučeno ani prodloužení jednoho páru pendolin na severní Slovensko. "Výhledově o této destinaci uvažujeme. Momentálně probíhá stavba trati na státní hranici. Po skončení prací můžeme počítat s prodoužením Pendolina do Žiliny," uvádí ředitel ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Prozatím se nepočítá ani se zavedením nedělního Sprinteru v opačném směru. Důvodem je nedostatek souprav řady 680, které by tak nestíhaly pravidelné výkony. Vše se ale může změnit podle aktuální situace v novém GVD. Všechna pendolina z Prahy hl.n. budou i nadále vedena přes Vršovice a Malešice z důvodu nedostatečné kapacity tratě přes Libeň. Podle představitelů ČD budou ale vybrané spoje přetrasovány, jakmile budou k dispozici obě koleje.

Od 14. června dráhy rovněž navazují spolupráci se sítí autopůjčoven Hertz. Cestující budou mít možnost objednat zapůjčení osobního automobilu přes internet nebo prostřednictvím palubního personálu. Zákazníkům ČD bude poskytnuto cenové zvýhodnění.

Vnitrostátní doprava: výhodnější SONE+ i REGIONet, Léto-26 definitivně končí

Vyzkoušejte SONE+, foto: ČDDobré i špatné zprávy přináší druhá změna GVD pro letní cestovatele. Po loňské změně podmínek se sleva pro mladé Léto-26 definitivně přesunula na tarifní smetiště ČD. Tento krok logicky navazuje i na minuloroční zrušení výhodné aplikace In-junior. Představitelé drah původní model vidí jakou zbytečnou pozitivní diskriminaci jedné skupiny zákazníků, zatímco nové nabídky jsou dostupné každému.

Místo toho budou v letním období (21.VI.-22.IX.) ceny všech vnitrostátních jízdenek mezi konkrétními stanicemi počítány podle ceníku z GVD 2008, teda ve většině případů o několik korun levnější, než podle aktuálního tarifu. Tato nabídka se vztahuje i na časové traťové jízdenky.

Výletníky naopak potěší rozšíření dnů platnosti jízdenek SONE+ — v průběhu léta je bude možné využít i ve všední dny za stejných podmínek a cenu 150 Kč pro osobní a spěšné vlaky jako o víkendu. Zvýhodněny budou i regionální jízdenky REGIONet, které budou v letních měsících stát 99 Kč namísto běžných 150 korun.

Mezistátní doprava: nové eTikety a víc ČD TIPů do Berlína

Po prvních experimentech v loňském roce toto léto ČD výrazně rozšiřují paletu akčních nabídek pro cesty do zahraničí. V eShopu bude možné zakoupit zvýhodněné doklady eTiket do nových destinací a v relaci Praha - Drážďany vůbec poprvé i do 1. vozové třídy:

Praha - Hamburg39 €
Ostrava - Vídeň (Wien)19 €
Praha - Ostseebad Binz39 €
Praha - Drážďany (Dresden) - Praha22 € (2. třída), 33 € (1. třída)

Za svůj největší hit letos České dráhy považují low-cost jízdenky ČD TIP, které jsou nabízeny v omezeném počtu. Dopravce podle svých slov s touto nabídkou našel prázdné místo na trhu a hodlá ho dále využít. Jak uvádí ředitel marketingu Aleš Ondrůj "ČD Tipy jsou přesně ty jízdenky, které zvyšují tržby Českých drah a které zaplňují volné kapacity vlaků a přitahují zcela nové zákazníky." Na měsíc červenec jsou nabízeny víkendové zpáteční cesty do Berlína (sobota EC 178, neděle EC 179) za 19 €. Využít je bude možné o víkendech 4.-5.VII., 11.-12.VII., 25.-26.VII. a 18.-19.VII., kdy bude nabízený počet navíc mimořádně zdvojnásoben na 100 kvůli koncertu skupiny U2.

SommerTicket ÖBB

Zajímavou letní nabídku pro mladé připravil rakouský národní dopravce ÖBB. Do své nabídky opět zařadil síťovou jízdenku SommerTicket určenou pro držitele zákaznických karet VORTEILSCard<26. Jízdní doklad za 25 € (cestující do 19 let), resp. 59 € (cestující do 26 let) umožňuje svému držiteli cestovat v období 4.VII.-13.IX. neomezeně po celé síti ÖBB a Raaberbahn, a to v pondělí až pátek od 8. do 24. hodiny a o víkendech a svátcích bez časového omezení. Nabídka se nevztahuje na další soukromé železnice a zvláštní turistické tratě. O tom, zda budou tyto lístky opět nabízet České dráhy držitelům In-karet, zatím nejsou zprávy.

Shrnutí letních nabídek

NabídkaUrčena proCenaOmezení
Vnitrostátní doprava
SC Pendolino, SC Pendolino Sprinter držitelé In-karty/RailPlus povinná rezervace za 100 Kč 21.VI.-22.IX.
SC Smetana, Antonín Dvořák, Slovenská Strela všichni povinná rezervace za 0 Kč relace Praha-Brno nebo Praha-Břeclav, pouze vozy 6,7
SONE všichni 150 Kč 21.VI.-22.IX. i ve všední dny
vlaky Os, Sp
REGIONet všichni 99 Kč vlaky Os, Sp v kraji (rozšířeném podle tratí), 21.VI.-22.IX.
Vnitrostátní jízdné - jednotlivé a časové traťové jízdenky všichni ceny podle tarifu 2008 pouze jízdenky mezi konkrétními stanicemi, 21.VI.-22.IX.
Mezistátní doprava
Praha - Hamburg všichni 39 € omezení eTiket
Ostrava - Vídeň všichni 19 € omezení eTiket
Praha - Binz všichni 39 € omezení eTiket
Praha - Drážďany - Praha všichni 22 € (2.třída)
33 € (1.třída)
omezení eTiket
ČD TIP Praha - Berlín - Praha všichni 19 € pouze víkendy, EC 178 tam, EC 179 zpět, omezený počet 50, resp. 100 jízdenek
Zahraničí
SommerTicket ÖBB <19 (síťová) držitelé VORTEILSCard do 19 let 25 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24
SommerTicket ÖBB <26 (síťová) držitelé VORTEILSCard od 20 do 26 let 59 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24

Zdroj: České dráhy, ÖBB, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.6.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
04.06.2009 (20:05)  
Josef Petrák:
To máte pravdu, nicméně při cestách z Prahy přes Břeclav, Horní Lideč, Bohumín apod. je mnohem výhodnější ČD Net, SoNe+, eLiška či cokoliv jiného než zákaznické jízdné.
registrovaný uživatel lbc 
04.06.2009 (19:59)  
sim. - Nez jet za plnou cenu, to je skoro levnejsi autem solo.

Nedomnívám se, že autem je to levnější, pokud tedy železniční trasa není podstatně delší. Viz Praha Liberec. Při slevě Rail ušetříte část peněz na jízdném. Sleva Rail platí na 3 roky. Jsou i další slevy. Navíc na více směrech jezdí autobus. Cena je podobná i levnější. Dle zvolené trasy. Už při spotřebě benzínu či nafty autem tvrdím, že autem to nemůže být levnější sólo. A tvrdím, že ani dvou. A později napíši proč. Současná cena v Libereckém kraji naturál 95 je od 26,50 kč do 28 kč za litr zhruba. Dobře beru 27 kč * 8 (7) l = 216 (189) kč. Sólo tedy nikoliv ani při naftě. Nerozepisuji se. Při rozpočítání ceny 216 kč na dva 108 také ne. Při rozpočítání ceny 189 kč na dva 94,5 kč už pomyslně ano, ale není započítaná cena pojištění, cena dálniční známky a amortizace za jeden rok. A nepočítám další věci a služby, které auto potřebuje. Při naftovém provozu při započítání ostatních věcí při 6 litrech na sto také ne. Autem je to samostatně i ve dvou sice pohodlnější, osobnější, ale nikoliv levnější. A dle statistik ani bezpečnější. Co se týče výpočtů bral jsem v úvahu dopravní cesty auto, bus, vlak stejné či + - 5 km podobné. Nicméně na jednu stranu je to zbytečné, jelikož bus jezdí na dosti směrech po stejné dopravní cestě jako auto.
04.06.2009 (19:45)  
Vít Špinka:
To je klasický problém, který řeším při návratu z ciziny - mezinárodní zpáteční či City Star platí 2 měsíce / měsíc, ale kus po českém území je nepřiměřeně drahý. Takže buďto tipovat, kdy se člověk bude vracet nebo doufat, že to "nějak" koupí po cestě...
04.06.2009 (19:29)  
jen takova chybka: ceNNik je hloupost, existuje pouze slovo cenik
04.06.2009 (19:08)  
M: Ta složitost tarifu navíc není jen v těch cenách a nabídkách, ale i v různých omezeních:
- vnitrostátní jízdenka je platná jen 1 den
- zákaz protisměrné jízdy, navíc ty km navíc musí zaplatit cestující.
Schválně si zkuste příklad: cesta v pondělí ráno Č. Brod - Vídeň (EC 73, přestup v Pardubicích), cesta zpět někdy ve čtvrtek či pátek, jak to vyjde. S In-kartou.
Pokud se nespokojíte s 2.111,- za klasickou mezinárodku, budete řešit, že:
- Wien Spezial platí jen 4 dny a v Rakousku se koupit nedá
- vnitrojízdenka platí 1 den a nedá se ve Vídni koupit
- cesta zpět je někdy lepší s přestupem v Pardubicích (a Kolíně), někdy přes Prahu - záleží na spoji, ale i na zpoždění (a ta teď stojí za to)
- na eShopu se dá koupit jen jízdenka na pevný spoj, navíc ne samostatně ve směru z Rakouska
Nemusíte řešit případné Pendolino zpět, místenku za 3 EUR ÖBB umí.
registrovaný uživatel lbc 
04.06.2009 (18:54)  
Miroslav Zikmund Ano opravil jste mě správně. Děkuji. Měl jsem na mysli druhou změnu gvd 2008/2009.
registrovaný uživatel Sim 
04.06.2009 (18:49)  
Vít Špinka > presne tak. Nez jet za plnou cenu, to je skoro levnejsi autem solo. A nez zjistim, kolik me to bude stat pro dva lidi a vsechno to porovnam, skoro mam jistotu, ze pokud usetreny cas venuju praci a pojedu ve dvou autem, budu na tom financne podstatne lepe...

... trosku mi to pripomelo Sˇ+G hlasku "nechci slevu zadarmo" ... protoze cas (hledani slevy) taky neco stoji :-(

Jo a mimochodem, nejvic potesi, kdyz se o moznosti slevy clovek dozvi po prijezdu do cilove stanice.
registrovaný uživatel Sim 
04.06.2009 (18:46)  
M > trosku si zarejpu:

- koruna to neni nikdy (ani zhruba)... pro extra velke vzdalenosti (kdy se to v podstate uz nevyplati, protoze existuje i jina -levnejsi- varianta) je to koruna po odecteni 25% inkartove slevy.

- slevova karta na neco plati, na neco ne. Na mistenky plati (ale jen na nektere a nekdy), na luzkove/lehatkove veci nikoliv, i kdyz je to vicemene to same, jen do jineho typu vagonu.

- dopravni podnik - v naproste vetsine pripadu nabizi varianty casove jizdenky na rekneme pul hodinu, hodinu nebo den. Tri radky v tabulce mi staci (tedy 15 sekund?) a vim, co me to bude stat. U drahy to je obcas i na pokladne na pekne dlouho (klidne pres 5 minut - vlastni zkusenost) ... navic kdyz vam na pokladne reknou neco jineho nez pruvodci ve vlaku (typicky ze na SoNe+ je mozne jezdit cely vikend, ale ne v situaci, kdy chci v so tam a v ne zpatky), nastavaji situace, ktere jsou komicke jen pro nezavisleho pozorovatele.

Ano, nastavaji prijemne okamziky, kdy pocitam s nejakou sumou penez a pokladni mi pri vydavani jizdenky poradi jiny system jizdenky, ktery me stoji mene. Ale jsou i takove, kdy si jdu neco koupit a ejhle, avizovana sleva prestala platit.
04.06.2009 (18:34)  
M: složitost není v základním tarifu, ale ve slevách: zpáteční (ale pozor, ta platí jen 2 dny), eLiška, šťastná eLiška, 3% sleva za bezhotovostní platbu, 3% sleva za EPIK, ČD Net, ČD Net Open, REGIONet, SONE+, SONE+ na všechny vlaky, SONE+ DB, skupinová sleva, KMB, akviziční slevna na 1. třídu na traťovky, eTiket SC sever/jih, ČD Tip - a to jsou (snad) jen vnitrostátní jízdenky.
04.06.2009 (18:33)  
M: Určitě nějaká taková PDF existují? Já vím jen o http://www.jizdenka.cz, což by mělo být v zásadě to, co mají na terminálu na pokladně (i když občas nesouhlasí kurz eura apod.)
Zadat hromadné slevy, CityStar apod. tam jde, i když je to jak detektivka ;)
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko