Praha — České dráhy modernizují nejen osobní vozy, ale také lokomotivy. 19 kusů starší řady 750, lidově nazývané brejlovec, bude zmodernizováno na základě vypsaného výběrového řízení. Obdobný typ úspěšně využívá řada nákladních dopravců v České republice – ČD Cargo, OKD Doprava nebo TSS. Dále i v Itálii – RTC nebo DFG. Modernizace proběhne v rámci obnovy starších motorových lokomotiv. Do budoucna však budou lokomotivy nahrazeny moderními motorovými vozy nebo jednotkami a v souvislosti s předpokládanými projekty elektrifikace dalších tratí by se již pro motorové lokomotivy nenašlo uplatnění. Proto dávají České dráhy přednost modernizaci staršího typu před nákupem nových vozidel jako Siemens EuroRunner či Bombardier Traxx DE.
Modernizace proběhne po vzoru lokomotiv řady 753.7. Dosazen bude výkonnější, ale energeticky i údržbově úspornější spalovací motor Caterpillar. Dojde také ke snížení emise výfukových plynů a hladiny hluku. Díky těmto lokomotivám budou moci České dráhy vyřadit nejstarší motorové lokomotivy řady 749 a omezit provoz kapotových lokomotiv řady 742, které kvůli výhledu ze stanoviště strojvedoucího nejsou vhodným řešením pro vozbu osobních vlaků. Všechny lokomotivy mají být dokončeny do 24 měsíců od podpisu kontraktu, tedy do konce roku 2012. Nasazeny by měly být zejména na rychlíky z Hradce Králové do Trutnova a Letohradu, v okolí Brna a nahradit by měly právě zamračené na výkonech do Českých Budějovic, Tanvaldu a také na některých regionálních spojích.
Jedním z favoritů bude českotřebovská opravna CZ LOKO, která již má hotový projekt na modernizace těchto lokomotiv – 30 z nich realizuje jako řadu 753.7 pro ČD Cargo. Licenčně mají jejich projekt v portfoliu také slovenské ŽOS Zvolen a dodávají jej jako řady 756 pro Železničnů spoločnosť Cargo Slovakia (ZSCS). Varianta pro ČD by měla zařízení pro vytápění vlakových souprav. Financování modernizačního programu má zajišťovat zpětný leasing.
Zdroj: České dráhy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
A financováno zpětným leasingem.
Aneb další zbytečnost.
Na rozdíl od Regionovy tohle považuji za rozmné. (Regionova je na bázi dvojnápravových vozidel, u vozidla hnacího pouze jedna náprava poháněná a tím je dáno - no o tom jsme tu psali už tisíckrát)
Kdo a pro koho by to vyvíjel. To by se ekonomicky nevyplatilo.
Doba dálkových výkonů motorových lokomotiv (Brno - Liberec, Praha - ČB / Plzeň / Domažlice, Brno - Přerov / ČT, Cheb - Chomutov - Praha / Liberec) dávno minula, dříve či později se zatáhne opona nad Brno - Jihlava, začítá se zatahovat nad Železnou Rudou, takže na těch pár zbytečků si ČD vystačí s modernizovanými lokomotivami.
Brejlovec model 753.7 jistě vydrží dobrých 15 - 20 let ... Škoda masivní likvidace brajlovců ...
Je pravda, že když se to povede tak budeme mít moderní výkonnou lokomotivu, která si zachová své kouzlo :-)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











