..: Pendolina mezi Červenkou a Hoštejnem jezdí od pátku rychleji :..

Pendolino v ŽST Brandýs nad Orlicí čekající na volnost koleje do Ústí nad Orlicí, foto: zirecekČervenka - Vyšší rychlostí jezdí cestující spoji SuperCity Pendolino od pátku 27. června mezi stanicemi Hoštejn a Červenka na trati 270. Cestovní rychlost jednotek řady 680 je v tomto úseku od pátečního poledne nově o 20 procent vyšší než doposud, čímž vzniká větší rychlostní odstup oproti soupravám bez nuceného naklápění a pro pendolina znamená další drobné zkrácení jízdní doby v úseku Pardubice - Olomouc. Změna přichází v době komplikované situace na 3. tranzitním koridoru, jehož několik úseků se v těchto dnech potýká s výrazným omezením dopravní kapacity.

Konkrétní zvýšení rychlostí pro Pendolino

Nově zažívají cestující vlaků SC Pendolino průjezd Hoštejnem rychlostí 140 a 130 km/h oproti stávajícím 110, resp. 100 km/h pro klasické soupravy. Reálná dosažitelná cestovní rychlost v oblasti hněvkovských tunelů mezi Hoštejnem a Zábřehem na Moravě tak konečně dosahuje 150 až 160 km/h, čímž se konečně využijí možnosti tohoto traťového úseku. Vjezd do stanice Zábřeh na Moravě je jednotkám CDT 680 nyní povolen rychlostí 140 km/h. Od Zábřehu do Červenky pak platí plná traťová rychlost 160 km/h pro jednotky s naklápěcí skříní. Na klasické soupravy zde má dopad omezující oblouk v ŽST Lukavice na Moravě a oblouk mezi stanicemi Mohelnice - Moravičany, který je pro řadu 680 průjezdný již v plné rychlosti.

Množství rychlostních omezení na trati Praha - Ostrava

Bohužel v současných dnech trpí trať Praha - Ostrava na mnoha místech sníženou rychlost i omezenou dopravní propustnostností. Největší vliv mají pomalé jízdy na provoz v kapacitně vytíženém úseku Hranice na Moravě - Suchdol nad Odrou, zejména z důvodu rozsáhlých povodní. Mimo tento úsek se jedná především o probíhající pracovní činnost poblíž známého Bezpráví, kde probíhají opravné práce na železničním svršku (výměna kolejnic, čištění štěrkového lože a další práce). Z tohoto důvodu se zde ještě o uplynulém víkendu jezdilo jednokolejně v úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí.

Ani probíhajícími stavebními pracemi na koridorovém úseku mezi dopravnami Praha-Libeň a Praha-Běchovice bohužel výčet dopravních omezení nekončí: výrazným snížením traťové rychlosti je postižen i úsek Rudoltice v Čechách - Krasíkov a úsek Červenka - Štěpánov, kde opět jednou intenzivně zapůsobili "sběratelé kovů" a krádežemi částí trolejového vedení způsobili zavedení souvislých pomalých jízd rychlostí 80 km/h. Jedná se o delší úseky, kde je v normálním stavu souvislá rychlost 160 km/h, čímž je vliv na zpoždění vlaků ještě větší.

Začátek pomalé jízdy mezi ŽST Hranice na Moravě a ŽST Polom, doplněný profil štěrkového lože po odplavení velkou vodou, foto: zirecek Úsek z Hranic na Moravě v zářezu před zastávkou Bělotín, sušení elektroinstalace před opravou, naplaveniny, foto: zirecek Štěrkové lože v ŽST Polom zanesené bahnem, foto: zirecek Výměna kolejnic a jejich svařování u Bezpráví, foto: zirecek Úprava štěrkového lože v zastávce Bezpráví po podbití a výměně vnějšího kolejnicového pasu za nový, foto: zirecek Mandelinkáři u Bezpráví, foto: zirecek
Pohled na aktuální dopravní omezení 3. koridoru

Zdroj: vlastní pozorování; fotografie © autor


zirecek | 28.6.2009 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Dusanh 
28.06.2009 (14:02)  
Někdy v r. 2002 se přece v úseku Úvaly-Běchovice (Blatov) dělala kompletní obnova svršku. Jaktože se to zase sype?
Registrierter Benutzer JiP 
28.06.2009 (13:33)  
V posledni dobe se naplno zacina projevovat vliv stale nemodernizovanych useku na 1. koridoru jako dopravnich spuntu. Usek Chocen-Usti nad Orlici je toho nejtypictejsi ukazkou. Ono cisteni sterku a vymena kolejnic zde probiha kazdy rok diky ostrym obloukum. Prestoze projekt na narovnani byl jiz prakticky hotov, realizace je stale v nedohlednu diky zmene projektu stanice v Usti diky "uzasne historicke" ruine uprostred koleji. Obdobna situace je usek Praha Bechovice - Uvaly. Zde mam inetzivni pocit, ze cely usek je tesne pred totalnim zhroucenim, napr. v patek bylo na kolejich cca 7 sesroubovanych lomu...!
28.06.2009 (12:56)  
Stav tratě mezi Úvaly a Běchovicemi je katastrofální a ani v následujících letech se to nezmění, protože bylo zamítnuto stavební povolení na optimalizaci tohoto úseku
28.06.2009 (12:29)  
Díky za sqělý článek. Víc takových.
28.06.2009 (12:09)  
Stavba mezi stanicemi Praha Běchovice - Praha Libeň vliv na vlaky nemá,protože je již zavedena jízda po dvou kolejích čil stav jako před stavbou.Určité omezení znamená rekonstrukce žst Praha Libeň kde probíhá rekonstrukce druhého nástupiště + přilehlích kolejí + některé další(jezdit se dá,ale omezeně). Omezení také znamenají pomalé jízdy v úseku Úvaly - Praha Běchovice (80km/hod 1 a 0 nultá kolej 50km/hod ve druhé) + pomalé jízdy na zhlavý v Úvalech.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko