..: InnoTrans 2010: textem a obrazem přímo z Berlína :..

ZSSK 951.001, čelo, foto: Josef Petrák Berlín — V německé metropoli probíhá největší světový veletrh železniční techniky. Kromě více než dvaceti výstavních pavilonů je k vidění 121 kolejových vozidel, od osobních vozů přes vysokorychlostní jednotky až po pracovní mechanismy. Než postupně zpracujeme jednotlivé novinky ze světa železniční techniky a služeb, podívejme se nejprve na vozidla, jejichž osud dlouhodobě sledujeme.

Bezmotorový ešus živě

Jak jsme již uvedli ve včerejším výčtu atrakcí letošního ročníku, nejzajímavějším exponátem z česko-slovenského prostředí je netrakční jednotka ř. 951 ZSSK, kterou můžeme v reálu vidět vůbec poprvé. Od elektrické jednotky ř. 671, za niž před malou chvíli Škoda Vagónka obdržela výroční cenu ACRI, se na pohled liší jiným designem čela, který posunovačům usnadní přístup k běžnému spřáhacímu ústrojí. Také v interiéru nalezneme minimální změny, třeba v uspořádání sedadel vloženého vozu ř. 051. Podle představitelů ZSSK běží výrobní program push/pull jednotek podle plánu. Do ostrého nasazení v depu Nové Zámky se tak dostanou začátkem března příštího roku. Již příští týden vyjede na trať modernizovaná lokomotiva 263.012, jeden z deseti kusů speciálně upravených pro provoz vratných souprav u ZSSK. Do konce roka absolvují ucelené soupravy zkoušky na okruhu i s dvěma lokomotivami příslušné řady. První stroj typu Škoda 109E se pak u ZSSK očekává do konce roku 2011.

ZSSK 951.001 + 051.001, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, interiér horního patra, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, mezivozový přechod, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, interiér mezipatra, foto: Josef Petrák ZSSK 951.001, detail čela, foto: Josef Petrák

Motorová jednotka z Vrútek se zpozdí

Již teď je naopak jisté, že očekávaná nízkopodlažní motorová jednotka ř. 861 z produkce ŽOS Vrútky nabírá zpoždění. Její oficiální rollout se neočekává před koncem letošního roku, a nebudou tedy splněny ani původní předpokládané termíny nasazení v okolí Humenného.

Kam dále?

K vysokorychlostním jednotkám, lokomotivním novinkám a do rychle rostoucího segmentu příměstských souprav. Kromě jiného uvidíte podrobněji i následující kousky:

Bombardier Zefiro, foto: Josef Petrák SBB Cisalpino ETR610 a ZSSK 951.001, InnoTrans 2010, foto: Josef Petrák Z2N-NG Coradia Duplex pro SNCF, foto: Josef Petrák Končar 6112 HŽ, foto: Josef Petrák PESA EN76-001a, foto: Josef Petrák Škoda 15T ForCity pro Rigu, foto: Josef Petrák
Bombardier Zefiro • nové pendolino ETR610 Cisalpino • Z2N-NG SNCF Coradia Duplex • Končar 6112 HŽ • PESA EN76 ELF • Škoda 15T ForCity Riga

A na závěr, copak to Siemens skrývá? :)

Překvapení Siemensu: jednotka Velaro-D, foto: Juraj Kováč

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.9.2010 (14:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Německo


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.09.2010 (21:55)  
-> DJTiësto: Víceméně souhlasím. Např PESA má mnohem větší dynamiku a neustále vyvíjí nové a nové jednotky. Škoda se "chlubí" víc než 10 let starým konceptem. A co se týče designu, tak PESA sice trochu ulítívá k extravagantnosti, ale aspoň pro mě je to mnohem milejší, než nudný čumák 951.
Aspoň ta 15T vypadá nějak k světu.
registrovaný uživatel studio 
22.09.2010 (21:38)  
for DJTiësto : je to tak, pokus se tuto myšlenku dostat do managementu Vagonky, jako dělňasi to zmáknem udělat, cokoliv!:-D
22.09.2010 (21:34)  
Škodovka tam v podobě 951 přivezla nostalgii po 90´létech tak není divu, že se tam lidi nehrnou, když na kdejakém německém S-bahnu jezdí jednotky, které už jsou úplně jinde. Jen český šotouši jsou pořád z ešusu pokakaný a stále vymýšlejí jak by to mohlo jezdit na rychlíkách a tak podobně. Jako by ešus byl pupkem světa a nic jiného neexistovalo.
Jediné s čím se Škoda může chlubit je T15, ta už je skutečně na úrovni.
registrovaný uživatel studio 
22.09.2010 (21:07)  
pro uživatele Natix: je to propojení kamerového systému ;-)
registrovaný uživatel Natix  mail  
22.09.2010 (19:29)  
Ví někdo, co jsou zač takové ty kovové "cosi" pod UIC zásuvkami toho 951? Modernizovaná 263 určená pro provoz s ním je má na čele také.
22.09.2010 (19:26)  
Docela úsměvný mi přišlo to brano na dveřích u 951. Jen se obávám, že to bude to první co se ukradne, resp. v Čechách by určitě bylo. Mmch má 951 také svůj kamerový okruh jako 671?
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
22.09.2010 (19:17)  
Tak, ještě k tý 951 udělat brejlovce 750.7 a hurá na Pacifik.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
22.09.2010 (19:03)  
To jsem na to Velaro zvědav :):)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.09.2010 (16:07)  
Přikolíbal jsem se zpět z Innotransu,
a jsem celý z toho jako v tranzu
Lidí bylo na tisíce tam
Z toho velkou bolest v zádech mám.

Hele, zajímave, velmice zajímavé ale davy lidí. Hodně moc Čechů. Expozice (v pavilonech) CZ a SK firem úhledné, ne malé, ale jaksi se tam zákaznící nedrali.

Nejhezčí exponát:

Saská IK. Replika, r.v. 2009, Meiningen, studená, nezatopená
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.09.2010 (15:31)  
Ta jednotka od PESA má tedy hodně odvážný design. Jen tak dál.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko