..: ČD rozšiřují počet vozů 1. třídy vybavených zásuvkami 230 V :..

Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Praha — Nový jízdní řád přinese cestujícím další příjemné změny. Alespoň to tvrdí největší český železniční dopravce, České dráhy. Podle vyjádření drah by do roku 2010 měly být všechny vozy 1. třídy nasazované na dálkové mezistátní vlaky EuroCity vybaveny elektrickými zásuvkami na 230 V. Zásuvek se tak dočkají i vozy Ampz(146) z první série, vyrobené konsorciem SGP Siemens a MSV Studénka na konci 90.let, kde dosud tato vymoženost chyběla. Mimoto dojde k repasu interiéru u pěti vozů Ampz první série, kdy dostanou také nová sedadla.

„Jedná se o jedny z nejvytíženějších vozů Českých drah. Při špičkovém nasazení v uplynulých letech dokázaly ujet za den i více než 1 500 kilometrů,“ uvádí Rostislav Novák, ředitel odboru kolejových vozidel ČD. Právě velké proběhy těchto vozů způsobují nadměrnou opotřebenost interiéru, která si modernizaci vyžádala. „Nově do těchto pěti vagónů instalujeme sedačky typu ICE 3000 od německé společnosti Grammer, která vybavuje také rychlovlaky ICE,“ ilustruje rozsah úprav Novák. Výměny se dočkají kromě sedadel také koberce, které pamatují více jak 10 let provozu a éru, kdy se v českých vlacích ještě smělo kouřit. Otázkou jen zůstává, proč nebyly zvoleny sedadla typu Borcad SEH instalované do Ampz143 druhé série nebo v současnosti vznikajících vozů ARmpee. Dodány budou také v současnosti tolik žádané elektrické zásuvky 230 V pro napájení přenosné elektroniky. Všech devět vozů první série jimi bude podle drah vybaveno během podzimu. Prvním ze série je Ampz.008, který již s novým interiérem můžete potkat v provozu.

Zásuvek se však cestující nově dočkají i v 1. třídě jiných vozidel. Nově se tak objeví ve vozech 954.2 z 2. série, které jsme si již prohlédli na Czech RailDays 2009 v Ostravě, najdete je také v 1. třídě regionálních jednotek CityElefant a dále i v ostatních modernizovaných vozech této kategorie. Z výroby jsou instalovány také ve 2. třídě vozů Bmz241 druhé série od firmy Siemens.

Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma

Zdroj: České dráhy; foto: Kryštof Klíma


Samir Lepara | 9.7.2009 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
09.07.2009 (21:46)  
zirecek - jako zasuvky nejsou zachranny vesty, aby tam musely byt pro vsechny

Jinak sedacky mi jako z 90s moc neprijdou. Aspon an obrazku vypadaji lip nez ty "ING" - ale je otazka, jestli je to dobry meritko...
09.07.2009 (21:36)  
ty sedacky mi pridou jak z nakyho bazaru. vypadaj jak ze zacatku devadesatejch let. modernizace:D
09.07.2009 (21:35)  
Sedadla Borcad se mi zdají 100krát lepší než tyhle,vypadaj jako by měli za sebou taky 10let.Původní sedadla z Ampz budou zlikidovány nebo použity do nějakých vagonů?Např. jako to ze zeleného krakena,sedačky se přečalounily a nyní jezdí v rekonstruovaných vozech Bdtn.Ví někdo jestli už není nějaké to Armpee pro ČD už hotové?
09.07.2009 (21:06)  
Cestujíci na trati 091 se taky dočkali zlepšení. Místo rozpadajícich se el. jednotek jezdí souprava 141 001 + 5*Btmo, tak šotoušové nástup.
09.07.2009 (19:36)  
M: Myslím, že raději hodně zásuvek než žádné. Trochu odstupu od neustálého ČDčernoVidění.
09.07.2009 (19:27)  
Supr, krok vpřed, i když velice pozdní a pomalý, ale jo.
Registrierter Benutzer rohilkk  mail  
09.07.2009 (19:25)  
Alespon nejake mikrozlepseni...ale tady by to chtelo stado novych vozu.....a ne jak tu jezdi EC s Bee, nebo dokonce B...
Registrierter Benutzer M 
09.07.2009 (18:47)  
Kazda sedacka zasuvku mit nemusi, to je zbytecne
09.07.2009 (18:16)  
Nové sedačky má i 002. Bohužel v 002 zůstal původní ošlapaný a ušmudlaný koberec se zbytkem díry po původní sedačce. Z vlastní zkušenosti musím konstatovat, že zobrazená sedadla zaostávají za pohodlím výběru : 1)původní sedačky, 2) sedačky použité ve 471, 3) sedačky použité v 954.
Použití sedačky "vzor ICE" je hezké, ale s tím rozdílem, že zásuvky 230 V v ICE jsou v těle sedačky, tj. každé sedadlo má svoji zásuvku. Rovněž bych očekával, že „modernizace" taky zahrne dosazení podokenního stolečku. Ale nestalo se.

SIM : Jaké zásuvky v Bc. Müslíte ty na chodbičce. Ty jsou v provozu jen při "cizím" napájení ze zdroje 3x400 V. Jinak jsou funkční leda zásuvky na WC nebo umývárnách. Totéž platí i o B(d)t.
Korrespondent oder ŽP Mitglied CzechDave  mail  
09.07.2009 (16:35)  
"...Otázkou jen zůstává, proč nebyly zvoleny sedadla typu Borcad SEH instalované do Ampz143 druhé série nebo v současnosti vznikajících vozů ARmpee..."

Jak je v našich končinách zvykem, někdo to asi zapomněl podmazat nebo podmazal málo, takže to zaskřípalo a zaseklo se to...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko