Slovensko — Nedávno jsme vás informovali o záměru Železničnej spoločnosti Slovensko zrekonstruovat 15 kusů lokomotiv řad 162 a 163. Vzniknout má nová řada dvousystémových hnacích vozidel – 361 ZSSK. Minulý týden uveřejnily ZSSK zadání výběrového řízení, jehož vítěz by měl být znám v polovině září 2009. Rekonstrukcí projde 15 kusů tzv. „peršingů“ vyrobených v plzeňské Škodovce v letech 1986 až 1995 (pod továrními označeními Škoda 71E3, 99E1 a 98E1). Rekonstrukcí by měly vzniknout nové dvousystémové lokomotivy řady 361 schopné jezdit rychlostí 160 km/h pod oběma systémy.
Mezi požadavky na rekonstrukci patří také prodloužení životnosti lokomotiv o minimálně 25 let; dojít má také ke zvýšení provozní spolehlivosti a nahradě morálně a technicky zastaralých komponent novými celky na dnešní technické úrovni. Z toho samozřejmě vyplývají požadavky na nižší provozní náklady a zlepšení podmínek pro obsluhu modernizovaných hnacích vozidel. Případný uchazeč o tuto zakázku bude muset prokázat, že od roku 2006 dodal, či zmodernizoval kolejová vozidla v hodnotě nejméně 20 milionů eur (či ekvivalentu v jiné měně.) Celou zakázku v odhadované hodnotě 28,5 milionu eur (cca 737,43 milionu Kč) bude muset případný vítěz tendru uskutečnit nejpozději do 44 měsíců od podepsání smlouvy.
Otázkou zůstává, zda–li tyto rekonstrukce (které mimochodem mají v plánu také České dráhy) budou sloužit jako náhrada za řadu 350 ZSSK nebo budou jen doplněním počtu dvousystémových lokomotiv schopných jezdit rychlostí 160 km/h ve stavu ZSSK. Pro jízdu takovou rychlostí musí být vozidla na Slovensku nutně vybavena radiovým komunikačním systémem GSM–R a mobilní částí vlakového zabezpečovacího systému ETCS. Ty se budou dosazovat do některých z lokomotiv řady 350 a ETCS má mít ve své výbavě i série dvou kusů lokomotiv Škoda 109 E, kterou ZSSK nedávno objednalo. Dvousystémovost je zajímavá také v souvislosti s plány ŽSR na sjednocení napájecích soustav na své síti ve prospěch střídavého napětí.
Zdroj: TED Europa, ŽelPage, ETCS/GSM–R (Wikipedia)

Tot mi mocmoc vadi na ceskych nakupech jednosystemovych Elefantu, v podstate se tim urcuje ze eventuelni prepinani u nas nehrozi drive nez budou tyto soupravy zrale na pristi velkou reko, takze nejdriv rekneme za 20 a vice let :(
Ohledně lokomotiv řady 361 si ZSSK asi "pomůžou" stejně jako ČD - zpřevodováním lokomotivy ze 120 na 160 km/h získají stroj, který nic neutáhne. Už to vidím, jak to supí po štrbské rampě s nočním rychlíkem. A koho chtějí ZSSK vyloučit tou podmínkou, že uchazeč musel během 3 let postavit nebo repasovat mašiny za 20 mega?
Buďme rádi, že SŽDC nic takového v plánu nemá. Jak to udělat bez totálního kolapsu dopravy určitě máte vymyšlené, že?
PŠ
to Pikehead: ZSR o kus dal??? No pozri sa na stav koridorov u CR a SR. Cestujucemu je jedno cim je vlak napajany ale ako rychlo a pohodlne sa odvezie.
Nicmene i tak je ZSR o kus dal nez SZDC, ktere nic podobneho ani v planu nema...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











