..: ZSSK zrekonstruuje 15 lokomotiv řad 162 a 163 :..

163 os Slovensko — Nedávno jsme vás informovali o záměru Železničnej spoločnosti Slovensko zrekonstruovat 15 kusů lokomotiv řad 162 a 163. Vzniknout má nová řada dvousystémových hnacích vozidel – 361 ZSSK. Minulý týden uveřejnily ZSSK zadání výběrového řízení, jehož vítěz by měl být znám v polovině září 2009. Rekonstrukcí projde 15 kusů tzv. „peršingů“ vyrobených v plzeňské Škodovce v letech 1986 až 1995 (pod továrními označeními Škoda 71E3, 99E1 a 98E1). Rekonstrukcí by měly vzniknout nové dvousystémové lokomotivy řady 361 schopné jezdit rychlostí 160 km/h pod oběma systémy.

Mezi požadavky na rekonstrukci patří také prodloužení životnosti lokomotiv o minimálně 25 let; dojít má také ke zvýšení provozní spolehlivosti a nahradě morálně a technicky zastaralých komponent novými celky na dnešní technické úrovni. Z toho samozřejmě vyplývají požadavky na nižší provozní náklady a zlepšení podmínek pro obsluhu modernizovaných hnacích vozidel. Případný uchazeč o tuto zakázku bude muset prokázat, že od roku 2006 dodal, či zmodernizoval kolejová vozidla v hodnotě nejméně 20 milionů eur (či ekvivalentu v jiné měně.) Celou zakázku v odhadované hodnotě 28,5 milionu eur (cca 737,43 milionu Kč) bude muset případný vítěz tendru uskutečnit nejpozději do 44 měsíců od podepsání smlouvy.

Otázkou zůstává, zda–li tyto rekonstrukce (které mimochodem mají v plánu také České dráhy) budou sloužit jako náhrada za řadu 350 ZSSK nebo budou jen doplněním počtu dvousystémových lokomotiv schopných jezdit rychlostí 160 km/h ve stavu ZSSK. Pro jízdu takovou rychlostí musí být vozidla na Slovensku nutně vybavena radiovým komunikačním systémem GSM–R a mobilní částí vlakového zabezpečovacího systému ETCS. Ty se budou dosazovat do některých z lokomotiv řady 350 a ETCS má mít ve své výbavě i série dvou kusů lokomotiv Škoda 109 E, kterou ZSSK nedávno objednalo. Dvousystémovost je zajímavá také v souvislosti s plány ŽSR na sjednocení napájecích soustav na své síti ve prospěch střídavého napětí.

Zdroj: TED Europa, ŽelPage, ETCS/GSM–R (Wikipedia)


JiříK. | 6.8.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JB 
06.08.2009 (10:11)  
SYN: Stejně jako Twix si myslím, že přepnutí je u nás nereálné; úvaha o Elefantech je zbytečná. V tuto chvíli ani není zřejmé, který ze systémů by byl lepší. Znáte nějakou studii z poslední doby, která by tvrdila, že 25kV je jednoznačně lepší? Euforie z 60. let už pominula, zejména z důvodů dopadu na rozvodnou síť.
Registrierter Benutzer BronislavJ  mail  
06.08.2009 (10:07)  
Jugy: to s tebou souhlasím
Registrierter Benutzer SYN 
06.08.2009 (9:42)  
No tak uz se porad nehadejte, nejsou napredu zdaleka ve vsem ale v leccems jo. Rozhodne urcite v otazce unifikace napajeciho systemu napredu jsou, a delaji pro to realne a rozumne kroky, a to predevsim NAKUP POUZE DVOUSYSTEMOVYCH HV. Asi si vsichni uvedomujeme ze sjednoceni neni trivialni, ale tohle je prvni krok se kterym se musi logicky zacit, protoze pokud se vynechal tak v nejakem okamziku rekneme za deset let se bude akutne pripravovat prepnuti a nastane otazka - co s ciste stejnosmernymi HV? Stare dle stavu budto posleme do srotu nebo na reko (spojenou s prekopanim na novy system nebo dvojsystem), ale co se zanovnimi HV ktere jsme behem tech 10 let nakoupili? Takze prodat nebo poslat zanovni vozy na reko, obe nic moc varianty...

Tot mi mocmoc vadi na ceskych nakupech jednosystemovych Elefantu, v podstate se tim urcuje ze eventuelni prepinani u nas nehrozi drive nez budou tyto soupravy zrale na pristi velkou reko, takze nejdriv rekneme za 20 a vice let :(
06.08.2009 (9:35)  
Pikehead: SŽDC a ŽSR se nedá moc srovnávat, vzhledem k délce a rozložení elektrizovaných tratí. Na Slovensku bude sjednocení napájecích soustav mnohem jednodušší, mají v Evropě asi nejmenší síť se dvěma různými hlavními napájecími systémy. U nás je to sjednocení už celkem nereálné, stejně jako ve Francii, Británii a na Ukrajině.

Ohledně lokomotiv řady 361 si ZSSK asi "pomůžou" stejně jako ČD - zpřevodováním lokomotivy ze 120 na 160 km/h získají stroj, který nic neutáhne. Už to vidím, jak to supí po štrbské rampě s nočním rychlíkem. A koho chtějí ZSSK vyloučit tou podmínkou, že uchazeč musel během 3 let postavit nebo repasovat mašiny za 20 mega?
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
06.08.2009 (9:32)  
EC 119 Comenius: Ano, ve všem budou napřed (nepočítám dva hotové koridory s množstvím přeložek a nových tunelů, nepočítám Nové spojení v Praze, nepočítám rozsáhle stavební práce na III. a IV. koridoru, nepočítám 49 vozů Pendolina, nepočítám 380-ky, nepočítám desítky klimatizovaných jednotek v příměstské dopravě, nepočítám Ampz, Bmz, nepočítám nové lůžkové vozy, nepočítám rekonstrukci hlavního nádraží v Praze...). Já myslím, že právě naopak pohled ze Slovenska do Čech musí vzbuzovat dojem, že jsme my o kus napřed.
Registrierter Benutzer RIS  mail  
06.08.2009 (9:25)  
Něco podobného (řada 361) se plánovala i u nás... Zatímco na Slovensku probíhají modernizace vozového parku mílovými kroky (netvrdím, že vždy zcela správnými), u nás jsou to bohužel takřka plané sliby... :-(
Registrierter Benutzer Petr Šimral  mail  
06.08.2009 (9:16)  
Místo GSM-R asi bylo myšleno ECTS.
Buďme rádi, že SŽDC nic takového v plánu nemá. Jak to udělat bez totálního kolapsu dopravy určitě máte vymyšlené, že?
Registrierter Benutzer Raquac 
06.08.2009 (9:14)  
George_Couser: Je zajimave, ze zadavatel nedefinuje pozadovany vykon lokomotivy po rekonstrukci - v TEDu se lze akorat docist, ze to bude jedno z kriterii pri posuzovani nabidek.
Registrierter Benutzer laik8 
06.08.2009 (9:14)  
Zjednotenie napajacich sustav sa tusim planuje na programovacie obdobie 2014-2020

to Pikehead: ZSR o kus dal??? No pozri sa na stav koridorov u CR a SR. Cestujucemu je jedno cim je vlak napajany ale ako rychlo a pohodlne sa odvezie.
06.08.2009 (8:50)  
kovac: tak to je myslim jasne uplne vsem. :)
Nicmene i tak je ZSR o kus dal nez SZDC, ktere nic podobneho ani v planu nema...
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko