..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
14.08.2009 (13:41)  
Přiznám se, že poslední dobou mám chuť někam emigrovat. Jiný způsob opravdového zvýšení kvality cestování mě nenapadá. Určitě je toto lepší, než koupě 10 zcela nových vozů a jejich nasazení do dvou souprav. Ale měl by toto být pouze začátek, měla by po tomto následovat další postupná obnova vozového parku.
14.08.2009 (13:34)  
Nevim proc se v clanku pise o vozech Bimz, neb jednou z podminek ma byti klimatizace a ta v techto nemeckych vozech chybi. A obavam se, ze po jejim dosazeni by se cena prilis zvysila.
Registered user waszyn 
14.08.2009 (13:27)  
cestující: kdyby si obdobné vozy pořídila konkurence, tak by následovala tiskovka, že se jedná o ohrožení cestujících a snížení komfortu v zastaralých vozech, které nemůžou konkurovat nejmodernějším vozidlům na vlacích vyšší kvality a pendolínu.
14.08.2009 (13:13)  
To je zase nějaká komedie - zřejmě protiakce na Jančurovu nabídku provozování tratí. Je třeba ukázat, že i ČD budou mít pěkné vozy, takže žádný vyzobávač nemusí na koleje vyjíždět.
14.08.2009 (12:46)  
Výběrové řízení se vypsat muselo, aby nevznikl dojem, že v budově Na Nábřeží nevznikají žádné nápady a vše jde jaksi jenom setrvačností. Před časem vyšla jakási příloha týdeníku Železničář, ve které se psalo, k jakým modernizacím elektrických vozidel by mělo dojít. Autorem byl zesnulý p.ing.Roubal. Dodnes k realizaci žádného záměru nedošlo. Došlo jen ke "zrychlení" lokomotiv řady 150.0 na 150.2, ale o tom se v barevné (pohádkové)příloze týdeníku nepsalo. Takže vlastně tvorba, tisk a distribuce této pohádkové přílohy představují bezvýznamně vynaložené peníze, jako na mnoho dalších avizovaných ale nerealizovaných záměrů. Na závěr jen jeden příklad: Dodnes jsem neviděl v pravidelném a turnusovém nasazení osobní vlak, tvořený vozy klasické stavby s lokomotivou na jednom čele a na druhém s řídícím vozem. A co se o tom napovídalo! FRK
Registered user xAnri05  mail  
14.08.2009 (12:16)  
Vzdy jsem byl pri nakupu ojetin optimista. Nicmene v systemu ISVZUS jsem zadne vypsane vyberove rizeni nenasel! Takze jakepak "CD vypsaly..." (viz http://www.isvzus.cz/usisvz/)
Registered user Werkie  mail  
14.08.2009 (12:10)  
Neví tady někdo co se s tím "Bmeer 001" stalo? Jezdí s ním němci v zeleným laku nebo stojí někde u dílen v kopřivách?
14.08.2009 (11:34)  
sAd: Avšak o ojetinách se mluví již tak dlouho, že dnes bychom se vozili v nových vozech. Dle mne jde hlavně o peníze.
14.08.2009 (11:27)  
Proč ojeté vozy?

Protože peníze :-)
Ono 1,5 a 5 miliard je trochu rozdíl.Já si také koupil Fábii i když vím,že v Mercedesu by se mi jezdilo líp :-)))
14.08.2009 (11:20)  
Proč ojeté vozy? Proč nenakoupit například 20 Ampz, 10 WRmz a 70 Bmz? To by pokrylo dostatečně expresy a hned bychom byli na úrovni ÖBB.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko