..: Aktualizováno - Ranní vykolejení osobního vlaku v Tomicích :..

vykolejený vůz BDs, foto: Filip Hejda TomiceDoplněno 20.8.2009 - Dnes v 7:41 ráno došlo ve stanici Tomice, na trati 220 mezi stanicemi Benešov u Prahy a Tábor, k vykolejení posledního vozu osobního vlaku Os 8257. Nehoda se obešla bez zranění, celková škoda byla odhadnuta na 130 tisíc korun. Dle DIČR k samotnému vykolejení došlo již 2 km před stanicí Tomice. Vlak ovšem pokračoval ve své jízdě dále až do ŽST, kde vykolejený podvozek vozu poškodil výhybku. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, ale podle předběžných výsledků šetření mohlo k vykojení dojít důsledkem lomu kolejnice. Vyloučena však není ani technická závada," uvedl Zdeněk Neusar, tiskový mluvčí Drážní inspekce.

Doprava je ve stanici Tomice zastavena, obnovení provozu je předběžně odhadováno na 18. hodinu. Všechny vlaky Českých drah jsou v úseku Benešov u Prahy - Olbramovice a zpět nahrazeny autobusy. Cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi mohou využít alternativní rychlíky jedoucí přes Příbram.

Aktualizace 16:00

V 15:25 byl provoz v omezené míře obnoven. Vlaky projíždějící postiženým úsekem mohou být cca 10 minut opožděny.

Doplněno 20.8.2009

Redakci ŽelPage se podařilo získat svědectví jednoho z cestujících inkriminovaného vlaku. "Os 8257 odjel z Benešova ve složení 363.130-6+50 54 21-08 148-8 Bdt+50 54 21-08 130-6 Bdt+50 54 82-40 433-0 BDs. Seděl jsem v prvním voze, a až do zastavení v Tomicích jsem si nevšiml ničeho zvláštního. Zastavili jsme ale na té části služebně 3. staniční koleje, kde nebylo nástupiště. Za chvíli začali přicházet lidé ze zadního vozu, a říkali, že se něco stalo, průvodčí upřesnila, že vůz vykolejil. Strojvedoucí esa 363 077-9, které vedlo R 634 a stálo ještě před úrovní, kde zastavilo naše eso, se s někým dohadoval, jestli se dá projet. Lidé od dráhy i cestující se vydali zjistit, co se stalo," popsal situaci Filip Hejda.

"Na kilometru cca 126,590, ještě dlouho před předvěstí vjezdového návěstidla S, došlo k prasknutí spoje na pravé kolejnici ve směru jízdy, a vylomilo se asi 40 cm hlavy kolejnice. Zde došlo také k vykolejení přinejmenším jedné z náprav zadního podvozku vozu BDs, protože od tohoto místa dále pokračují zdeformované matice upevňovacích šroubů po levé straně od kolejnic ve směru jízdy. Něco kolem 2,5 kilometru jel tedy vůz BDs mírně mimo koleje a deformoval a místy urážel části upínacích šroubů. V Tomicích však měl vlak 8257 vjíždět do odbočky přes výhybku č. 3, čímž podle zjevných stop poslední podvozek zcela vykolejil. Vlak se zastavil s tímto podvozkem levou stranou zahrabaným ve štěrku, vůz BDs byl zadkem vyosený o půl rozchodu, a také nakloněný," dělí se s námi o své výsledky pozorování Hejda.

Fotky z nehody, foto: Filip Hejdavykolejený vůz BDs, foto: Filip HejdaVykolejená náprava, foto: Filip HejdaZasahující záchranné sbory, foto: Filip HejdaLom kolejnice, foto: Filip HejdaFotky z místa nehody, foto: Filip Hejda

Foto: Filip Hejda

Zdroj: DIČR, České dráhy, ŽelPage


goetze , Samir Lepara | 20.8.2009 (14:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer thingie  mail  
19.08.2009 (2:00)  
M 474 003: Jestli ten vlak dva kilometry likvidoval pražce a přesto je na svršku, včetně té výhybky, odhadnutá škoda „jen“ asi padesát tisíc, tak to zase tak hrozné asi nebylo, a možná se to dalo fakt svést na běžné házení v běžném historickém voze ČD :-)
18.08.2009 (20:36)  
Pavel Z - myslel jsem že to byly Dobřichovice.No hlavně na 171 se toho poslední dobou děje hodně.
18.08.2009 (19:08)  
Petr Borženský: Minule bylo v Dobřichovicích, teďka zase Tomice. :(
"Minule" to bylo trochu vedle, v Řevnicích, ale hlavně na 171.
18.08.2009 (18:46)  
To byl ten vlak prázdný? Nebo plný ustrašených kaštanů kteří se bojí zatáhnout za záchrannou brzdu? Škoda že tam nejel Švejk.
18.08.2009 (18:21)  
Semík : ale vždyť chalupník Vávra taky používal zvědavou lokomotivu, která chtěla poznat, jak to vypadá mimo koleje, k tahání pluhu, jímž oral, po poli ... Ani pražců k tomu nebylo potřeba ...
Registrierter Benutzer JB 
18.08.2009 (16:01)  
Semík: Nemusí, a žádná novinka. Na pražcích máte těch historek zaznamenáno... Čtěte si je.
Registrierter Benutzer Semík  mail  
18.08.2009 (15:46)  
Vykolejený vlak jel 2km do stanice? Že by novinka, vlaky už nemusí jezdit po kolejích -).
18.08.2009 (15:38)  
Nejhlavnější je že se nikomu nic nestalo...Minule bylo v Dobřichovicích, teďka zase Tomice. :(
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
18.08.2009 (15:36)  
Na té trati skutečně pořád něco je a zaznamenala to i literatura. To když Švejk jel s nadporučíkem Lukášem v kupé s plešatým generálmajorem a následně rukou společnou a nerozdílnou s průvodčím zatáhli za madlo záchrané brzdy. V důsledko toho pak seděl v hospodě na nádraží v Táboře, rozprávěl s vojáky a postihlo ho to neštěstí, že pil jedno pivo za druhým.
18.08.2009 (14:46)  
Na té trati je pořád něco, není?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko