..: Křížem krážem republikou 2009 :..

Logo Křížem krážem republikou Česká republika — V pořadí 2. ročník cestovatelské akce Křížem krážem republikou se uskuteční v sobotu 26. září 2009, tedy na Den železnice. Cílem celé akce je za 24 hodin jízdy vlakem urazit co nejvíce kilometrů, a také poznat nová zajímavá místa České republiky. Akce je určena pro pětičlenné týmy soutěžících z řad skautů i veřejnosti ve věku od 0 do 99 let. Týmy využívají pro svoji cestu po republice víkendovou jízdenku SONE+, která právě na Den železnice platí pro pět cestujících bez ohledu na jejich věk. Akci pořádá skautský oddíl Krnovská Trojka. Partnerem akce jsou České dráhy, které poskytnou věcné ceny pro vítězné týmy.

Skautská cestovatelská akce letos i pro veřejnost

Loňský premiérový ročník skautské cestovatelské akce Křížem krážem republikou se uskutečnil 27. září 2008 a byl určen pouze pro členy skautských organizací. Prvního ročníku se zúčastnilo 40 týmů, tedy 200 skautů a skautek ze všech koutů republiky. Nejúspěšnější tým skautů z Kopřivnice urazil za celý den 1 304 km. Dalších čtrnáct týmů se dostalo přes magickou hranici 1 000 km. Skauti si cestování opravdu užívali a cestování spojili s návštěvami různých hradů, zámků, muzeí či rozhleden.

Letos se pořadatelé rozhodli akci otevřít také veřejnosti. Hlavní cílovou skupinou účastníků jsou železniční nadšenci a také rodiny s dětmi.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Pravidla akce

  • Akce se koná na území České republiky. Start závodu bude v sobotu 26. září 2009 v 0:00 z libovolné železniční stanice, závod končí ve 24:00 téhož dne nejlépe ve startovní stanici (maximálně však v železniční stanici ve vzdálenosti do 50 km od startovní stanice).
  • Týmy cestují na víkendovou jízdenku SONE+ za 450 Kč. Jízdenka SONE+ platí ve všech vlacích Českých drah (ve vlacích SC nutno zakoupit místenku), a dále ve vlacích provozovaných společnostmi Viamont a OKD Doprava. V rámci Dne železnice, tedy 26. září 2009, na ní může cestovat až pět osob bez ohledu na věk.
  • Každý tým musí navštívit během akce minimálně jeden památkový, kulturní či turistický objekt – může se jednat například o návštěvu hradu, zámku, muzea, rozhledny či modelového kolejiště. Možností je mnoho, záleží na chuti a zájmu každého týmu.
  • Každý úsek trati můžete s plným kilometrickým ziskem využít pouze jednou. Pokud tento úsek projedete podruhé, bude se vám počítat jen 10 % z projeté vzdálenosti daného úseku. Cílem akce je projet co největší spektrum tratí ČR, nikoliv opakované cestování z jednoho města do druhého.
  • Celou cestu je nutné důkladně dokumentovat – zapsat každý přestup, přesné časy odjezdů a příjezdů vlaků, čísla projetých tratí.

Jak se přihlásit?

Svůj tým můžete jednoduše přihlásit přímo na internetových stránkách akce, kde také naleznete podrobné informace o akci. Přihlašování týmů bude ukončeno v sobotu 19. září 2009 ve 24:00.

Na cestovatele se těší Michael Cestr – Mišák, vedoucí akce Křížem krážem republikou. 


Mišák | 3.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.09.2009 (12:59)  
JanSDK: Mít pokrk vlaků kolem půlnoci? Já nevím jak vy ale já ne, když by mě vlaky nezajímali tak se neučastním. Až najezdíte tolika km, že v přepočtu na zeměkouli (cca 40 000) jste ji objeli 7x tak si pak budeme povídat.
Za den není problém urazit 1 280 Km i když vyjedu v 6:22 z Mostu.
registrovaný uživatel vjta00  mail  
05.09.2009 (8:47)  
Myšák: jo já myslel že by se k nám někdo přidal ;-) já mám už trať :-)
04.09.2009 (9:17)  
Vykládejte si ten text jakkoli můžete "Skauti si cestování opravdu užívali a cestování spojili s návštěvami různých hradů, zámků, muzeí či rozhleden." ... Můžu říci, je to ideální stav, když po desíti hodinách cestování vlakem trochu protáhneme kosti našeho týmu... Ideální příležitost je, když v Brně máme na přestup asi 30-40 minut a zajdem na modelové kolejiště a následovně valíme dááál hamťat kilometry.

to babilon -> o užívání si památek se v textu nemluví -> pravidlo Každý tým musí navštívit během akce minimálně jeden památkový, kulturní či turistický objekt ... doopravdy supr věc, těch vlaků máte až pokrk kolem půlnoci

to Miroslav Zikmund -> tohle můžete dělat tak ve Švýcarsku, kde na hlavní trati jede vlak tak co půl hodiny, -> i v čechách jsou tak malátné spoje (každý víme své, i na hlavních tratích jezdí vlaky, kde na přestup je asi 70 minut ... př IC 517 z Prahy př.:13:44 a přípoj v Olomouci na Krnov R825 15:07, že ta chvíle na zaběhnutí si do města Olomouc na kostelní věž nerozhází plán cesty

toť snad stačí na obhajobu návštěvy památkového místa
03.09.2009 (23:17)  
já tedy nevím jak si vykládat následující text : Skauti si cestování opravdu užívali a cestování spojili s návštěvami různých hradů, zámků, muzeí či rozhleden.
1) Skauti si užívali cestování; o užívání si památek se v textu nemluví.
2) Skauti (celkově všechny týmy dohromady) navštívili různé památky; o různých návštěvách jednoho týmu se v textu nemluví.
03.09.2009 (20:52)  
babilon : já tedy nevím jak si vykládat následující text : Skauti si cestování opravdu užívali a cestování spojili s návštěvami různých hradů, zámků, muzeí či rozhleden.

Mišák : tohle můžete dělat tak ve Švýcarsku, kde na hlavní trati jede vlak tak co půl hodiny, hlavně "zaběhnout si" do muzea na hodinu mi připadá poněkud snobské. To je asi tak, jako když je v Praze muzejní noc a lidi téměř závodí kolik muzeí za noc stihnou. Já jsem stíhal jedno muzeum a protože po třech hodinách jsem toho měl plné nohy ...
registrovaný uživatel vjta00  mail  
03.09.2009 (18:03)  
no není to špatný nápad myslím že se registruju ale pořád nám chybí 2 spolucestující prosím napište mi kdyby měl nikdo zájem :-) díky
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
03.09.2009 (17:59)  
Aj pro veřejnost? Hmm...tak to abych začal shánět tým :)
03.09.2009 (15:21)  
MZ: O užívání si různých návštěv není v článku ani zmínka. A ujet 1000 km a věnovat třeba hodinu návštěvě nějaké památky jde naprosto v pohodě (pokud tým nezačíná někde, kde první vlak jede v šest ráno).

A proboha, co je na počtů kilometrů neobjektivního?? Nikdo nikoho nenutí jet pomalými vlaky.
03.09.2009 (11:34)  
Projet za 24 hodin kolem 1 000 km tratí a ještě si užívat různých návštěv je naprostý nesmysl.
Jako "vítěz" několika ročníků Železniční rallye to mohu odpovědně prohlásit. Mimo jiné – počet ujetých km není objektivní kritérum, proto jsme od "prvního" ročníku, na základě zkušeností z "nultého" ročníku ujeté kilometry bodovali podle druhu vlaku (rychlík, spěšník, osobník), opakovaně projetá trať (souběh tratí) se nezapočítávala.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
03.09.2009 (11:15)  
TTrain: Mockrát jsem tam nebyl, ale především spoust houbařů
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko