..: Další kapitola chaosu na S-Bahn v Berlíně :..

S Bahn BerlínBerlín — Dnem 8. září od 04:00 opět utichl provoz na páteřní trase (Stadtbahn) středem Berlína, mezi stanicí Ostbahnhof přes hlavní nádraží po Westkreuz i dále. K dispozici v rámci městské sítě je pouze asi 25 až 30 % vozidel. Neočekávaně byla objevena blíže zatím nepopsaná opakující se závada brzdového systému, v obecném tisku formulovaná jako závada na brzdových válcích. Situace je o to nepříjemnější, že poté, co bylo v provozu již cca 70 % vozidel celkového stavu, byl o víkendu ukončen posilový provoz regionálních vlaků v souběžné trase.

Závada byla objevena nečekaně a opakovaně. Vzhledem k jejímu charakteru bylo nutno jednat rázně: Potenciálně dotčená vozidla ihned odstavit a znovu prověřit. Na rozdíl od stavu z počátku léta však nelze objektivně "přes noc" zpracovat a zajistit nouzový jízdní řád a oběhy vozidel. Pár dnů bude tedy opravdový chaos. I přes dva měsíce trvající intenzivní prohlídky a 24 hodinový provoz dílen není v lidských silách sníženého stavu napravit důsledky několikaletého šetření na nepravém místě.

Pro podrobnosti nabízím odkaz na stránky BVG, nebo doporučuji obecně německý, přednostně berlínský tisk. Pozadí a souvislosti události jsou shodné, jak bylo popsáno v předchozím článku.

Během úterního přenosu na TV RBB nový šéf S-Bahn Berlín připustil, že před několika lety byly upraveny Příručky postupů údržby v souladu na požadavky vyšší výnosnosti firmy. Údržba se provádí "dle příručky". V krátkém čase necelých dvou měsíců nebylo objektivně možno vrátit formální požadované podmínky do stavu odpovídajícímu použité technice a technologii vozidel a způsobu jejich provozování. Já se mohu domnívat, že byla "zjednodušena a rozvolněna" doporučení z "Podmínek pro provoz a údržbu" výrobce Bombardier. Tím mi některé námitky vůči výrobci připadají liché.

Zdroje: BGV, berlínský tisk, vlastní zjištění; text vyjadřuje osobní názor autora


stoupa Poslat mail autorovi | 10.9.2009 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
11.09.2009 (18:26)  
zirecek : na tom, že hraje prim ekonomické vedení není nic špatného, akorát, že se ekonomicky nechovají.

SYN : to není o šetření pracovníků "údržby". I kdybyste teoreticky nahradil všechna úřednická místa "z nábřeží" údržbáři v depech > kdo by sháněl pro ty údržbáře peníze, když by na nábřeží nikdo nebyl ??? > tak problém nevyřešíte. Ta zanedbanost údržby spočívá mimo jiné v tom, že téměř žádná lokomotiva neprošla stupněm údržby zvaným GENERÁLNÍ OPRAVA, ačkoli udržovací řád výrobce tento stupeň údržby předepisuje. Po pravdě řečeno, já ani nepamatuji, že bychom v depu "na Masaryčce" za bolševika v 80. letech sepisovali nějakou objednávku na generálku elektrické lokomotivy.
Podle záznamů v provozních knihách se dostalo potěšení projít generálkou několika jedničkovým bobinám v sedmdesátých letech.
Podobně na tom byly lokomotivy v ostatních depech, to si nenamlouvejme. Za "bolševika" to nebylo o penězích, ŽOSky patřily pod FMD, později byly součástí ČSD, takže peníze se přelévaly "z jednoho hrnečku do jiného" formou takzvaných vzájemek. Problém byl v nedostatečné kapacitě ŽOS, které nestíhaly dělat "dílenské opravy" ani na úrovni tzv. středních oprav, takže například pro lok 150 a 350 se "vümüslela" tzv. střední redukovaná oprava (ESR), která spočívala ve "střední opravě" podvozku > opotřebení podvozku se ošulit jaksi nedalo a "velké periodické prohlídce" (EV) toho, co bylo v lokomotivn skříni a tu udělalo depo samo. Tahle "oprava" se dělala výměnným systémem v ŽOS Vrútky tak, že ráno se lok přistavila do ŽOSky, během dne byly podvozky převázány, lok byla zvážena a v odpoledních hodinách vyrazila do Martina na přípřež 540, další den se udělala EV a prakticky za 48 hodin byla tzv. ESR hotová.
Müslíte si, že některá 749 jezdící na "budějovických rychlících přes Písek" se za svých vesměs nejméně 40 let provozu dočkala generálky ? Ani omylem.
Kdybych byl ekonomicky "odpovědný" manažer ČD na nejvyšší úrovni podnikového řízení, který ví "o čem je řeč", tak investuji do řekněmě redukované "generální" opravy těch lokomotiv 749, které budou nasazeny na výkonech s nejvetším denním km proběhem v historii Č(S)D. To znamená výměnným způsobem generálkovat spalovací motor a kompletní výměnu VN kabeláže. Přitom je ve vzduchu visí kacířská otázka zda místo generálky šestiválce nedosadit "Cater" dosazovaný do modernizovaných brejlovců ...

Pavel Q. : jenže žádný předpis nenařizuje, aby v tuzemské nebo příhraniční dopravě měly vozy za jízdy blokované dveře. Pokud byly vozy schváleny DÚ (nebo institucí, která funkci DÚ vykonávala) schváleny do provozu bez blokace, tak najednou nemůžete chtít, aby ty vozy měly blokaci. Nakonec pak byste nemohl provozovat ani "historické" vagony, protože ty taky nemají blokaci. Mám pocit, že to není striktně nařízeno ani v mezistátní dopravě, protože blokaci dveří určitě nemají vozy Orient Expresu nebo vozy, které jely na Winton Train ...
Taky nemůžete zákázat provozovat osobní automobily, do nichž nelze namontovat bezpečnostní pásy na zadní sedadla, pokud byla schválena do provozu bez nich nebo bez možnosti dodatečné montáže.
V Rakousku jsou taky v provozu vozy bez blokace, které nemají ani dálkové zavírání. O Itálii a Francii nemluvě. Takže není třeba být "papežštější než sám papež".
11.09.2009 (14:41)  
Ale stejně je to odvaha od EBA, že poslal tyhle vlaky mimo provoz. Dovoli by si něco podobného čský DÚ? Třeba zakázat provoz vozů bez blokování dveří :-)
Registrierter Benutzer SYN 
11.09.2009 (12:11)  
Hm, taky je podle mě otázka když ostaly ČD míň peněz a úkol šetřit tak jestli to udělaly tak že ušetřili na "nábřeží" nebo na "údržbářích". Kdoví proč mám dojem že platí varianta b). Dneska zadávají mj. rozsáhlou reklamu (kterou se - budu naivní - snaží získat víc cestujících) a na druhé straně si dělají špatnou reklamu špatným stavem vozidel. Dost možná že by to opačně fungovalo líp...
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
11.09.2009 (10:44)  
Vážení, přidávám odkaz na zajímavě pojatý článek k tématu.
http://www.zeit.de/politik/deutschland/2009-09/S-Bahn-Chaos
11.09.2009 (9:24)  
Pánové, začněme u sebe. Co udělat něco konstruktivního sám nebo myslíte, že zdejší debata nějak kladně přispívá k problematice, o které píšete?
Povětšinou stejně laděné stěžování si na druhé mi připadá spíše jako závist, že nemohu také dělat podobné nekalosti. Nemyslím si, že by to kdokoliv z nás dělal výrazně lépe. A ti, kteří to dokáží dělat lépe, ti nemají čas takto zde diskutovat.
V dnešní době hraje holt prim ekonomické vedení.
Registrierter Benutzer land 
11.09.2009 (9:03)  
Jmenujte jediný obor (nejen dopravní), který by nebyl za posledních 20 let obětí tohoto průserového přístupu pana profesora a jeho nohsledů... Za příklady předem děkuji.
10.09.2009 (23:19)  
Desiro : máte pravdu, pan Ž. byl posazen ke stolu, kde byla naservírována krmě, kterou si neobjednal. O podudržování vozidel bylo rozhodnuto politicky v době, kdy dnešní hradní pán s titulem "profesora ekonomických věd" byl pouhým "docentem ekonomických věd", leč současně federálním ministrem financí a chtěl, aby někdejší ČSD snížily ztrátovost. Pochopitelně v logice tohoto myšlení pokračoval i coby "pouhý" předseda české vlády ... a dnes se sklízí jeho výsledky jeho "Mičurinských pokusů" jak pěstovat českou železnici.
10.09.2009 (22:03)  
Naprostý souhlas MZ! Rozhodovat o možnostech úspor v údržbě drážních vozidel je sice možné,ale musí to dělat ten,kdo tomu rozumí. Vlastní příklad-km proběh 810 ,,nehrál" s jejím oběhem. Přestože se jednalo o tu nejlehčí službu,jaké je vůbec možná(solo provoz s dlouhými přestávkami mezi vlaky) rozházel se kvůli tomu celý oběh-přitom šlo o 130 km!! Ale někdo chytrý rozhodl i když nakonec,protože nebylo vyhnutí a vozidel bylo málo si to strojvedoucí vyřešili sami,prostě trochu naostřili tužky. Když čtu články a příspěvky o ,,odborném vedení" vždy si vzpomenu na jeden příběz z 2.sv.války-byť to sem až tak nepatří. Ona totiž nejúspěšnějčí US námořní stíhačka F6F vznikla na základě konzultací s těmi,kde s jejím předchůdcem létali a jej udržovali.Ale v době hlubokého míru to přece nejde,radit se s nějakým kmánem,který umí ,,jen"jezdit a spravovat.
Registrierter Benutzer Desiro 
10.09.2009 (15:56)  
Obávám se, že o bezúdržbovosti vozidel ČD nerozhodl bankéř Ž.,ale jiné zcela modré kádry, které tam byly před ním.
10.09.2009 (14:02)  
Kdy se ke konstatování podobnému tomu, co je uvedeno v posledním odstavci odhodlá někdo z nájemníků "domu na nábřeží". Podobnost technického stavu kolejových vozidel ČD a.s. s vozidly S–Berlin je čistě náhodná ... Holt šetřit na údržbě se nevyplatí. Ale vysvětlujte to nějakému "bankéři", který má sice své jméno z obou stran olepeno tituly, ale nikde se"kravaťák" v "ekonomických učebnicích" nedočetl, že šetřit na údržbě je cesta do pekel ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko