Letohrad — Ve Východních Čechách na nově zrekonstruované a elektrizované trati 021 se ve dnech 23. – 24. 9. 2009 testoval první prototyp nové vícesystémové lokomotivy Škoda 109E. Souprava složená z vozidel 162.035, 380.001 a měřícího vozu VÚKV (dříve Výzkumný ústav kolejových vozidel, dnes člen skupiny Škoda) uskutečnila několik jízd mezi Letohradem a Lichkovem, kdy technici měřili na jednom podvozku mezinápravové tlaky v obloucích. Trať je pro tento typ zkoušek vhodná zejména díky své nižší vytíženosti, a tak nebyl problém pro testovací jízdy zařídit hladký průjezd celým úsekem bez zastavení či zpomalení.
Dle slov jednoho z techniků byly na jednom podvozku odstraněny brzdové kotouče, které by jinak vadily tenzometrickým senzorům. Ty měří tlak na nápravu při průjezdu obloukem. Lokomotiva je tudíž zbavena svého výkonu a jízdu zajišťuje hnací jiné vozidlo ČD - lokomotiva řady 162. Při některých jízdách byla dosažena maximální traťová rychlost. Tato trať je ideální pro takovéto zkoušky; nedávno zde byly testovány také jiné řady lokomotiv pro nákladní dopravu.
Dle Škody Transportation šlo o krátké zkoušky na trati. Další budou následovat opět na testovacím okruhu ŽZO v Cerhenicích.
Zdroj: vlastní pozorování, Škoda TS; text a foto: autor

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.















