Berlín - Společnost Bombardier Transportation oznámila, že její čínský joint-venture podnik Bombardier Sifang se sídlem v Qingdau byl vybrán čínským ministerstvem železnic na dodávku 80 vysokorychlostních vlaků ZEFIRO 380. Kontrakt tak zahrnuje celkem 1120 jednotlivých vozů. Bombardier by měl dodat 20 osmi- a 60 šestnáctivozových souprav v celkové hodnotě 2,45 miliardy eur. Termín dodání první vysokorychlostní jednotky ZEFIRO je stanoven na rok 2012, přičemž celá dodávka musí být dokončena v roce 2014.
Nové vysokorychlostní vlaky budou nedílnou součástí rozvíjející se vysokorychlostní železnice v Číně, jež bude tvořit více než 6000 km nových vysokorychlostních tratí, a vytvoří tak jednu z nejvyspělejších vysokorychlostních drážních sítí na světě. Vlaky produktové řady ZEFIRO s maximální provozní rychlostí 380 km/h mají obsahovat moderní, energeticky úsporné technologie ECO4, které výrobce označuje jako nejlepší ve své třídě. Cílem je optimalizovat využívání dostupné energie, minimalizovat emise CO2 a zlepšit celkový výkon jednotky. To by v důsledku mělo přinést až 50% energetickou úsporu při provozu. Vlaky ZEFIRO 380 se budou vyrábět v závodě Bombardier Sifang ve městě Qingdao. Délka jedné soupravy činí přibližně 400 metrů u šestnáctivozové jednotky.
Nová produktová řada ZEFIRO nabízí podporu čtyř napájecích systémů (1,5 a 3 kV DC, 15 a 25 kV AC); obrys skříně může být dle UIC nebo norem pro širokorozchodná vozidla, a to při splnění všech nových předpisů TSI. Výrobce slibuje velmi vysokou spolehlivost při nižších nákladech, což by v důsledku mělo vést k zvýšení atraktivity a konkurenceschopnosti vysokorychlostní železnice po stránce rychlosti i komfortu cestování.
Bombardier se tímto kontraktem tedy stává dalším západním výrobcem, který vstupuje do lákavých, ale zrádných vod čínského trhu. Není tomu totiž ani rok, co s optimistickými vyhlídkami na čínském trhu narazil německý koncern Siemens, který na čínskou vysokorychlostní železnici vstoupil jako první velký dodavatel těchto vozidel v roce 2005. Železniční síť v nejlidnatější zemi světa má před sebou ještě dlouhý vývoj a zůstává otázkou, jak se Bombardieru podaří naplnit ambice na tomto trhu. Pro případné ostatní zájemce však alespoň budou k dispozici praktické zkušenosti z provozu zcela nové řady vozidel nejvyšší technické kategorie.
Zdroj: Bombardier, Railway Gazette

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










