..: Bombardier vyhrál kontrakt na vysokorychlostní vlaky v Číně :..

BomZaf380a, foto: Bombardier Berlín - Společnost Bombardier Transportation oznámila, že její čínský joint-venture podnik Bombardier Sifang se sídlem v Qingdau byl vybrán čínským ministerstvem železnic na dodávku 80 vysokorychlostních vlaků ZEFIRO 380. Kontrakt tak zahrnuje celkem 1120 jednotlivých vozů. Bombardier by měl dodat 20 osmi- a 60 šestnáctivozových souprav v celkové hodnotě 2,45 miliardy eur. Termín dodání první vysokorychlostní jednotky ZEFIRO je stanoven na rok 2012, přičemž celá dodávka musí být dokončena v roce 2014.

Nové vysokorychlostní vlaky budou nedílnou součástí rozvíjející se vysokorychlostní železnice v Číně, jež bude tvořit více než 6000 km nových vysokorychlostních tratí, a vytvoří tak jednu z nejvyspělejších vysokorychlostních drážních sítí na světě. Vlaky produktové řady ZEFIRO s maximální provozní rychlostí 380 km/h mají obsahovat moderní, energeticky úsporné technologie ECO4, které výrobce označuje jako nejlepší ve své třídě. Cílem je optimalizovat využívání dostupné energie, minimalizovat emise CO2 a zlepšit celkový výkon jednotky. To by v důsledku mělo přinést až 50% energetickou úsporu při provozu. Vlaky ZEFIRO 380 se budou vyrábět v závodě Bombardier Sifang ve městě Qingdao. Délka jedné soupravy činí přibližně 400 metrů u šestnáctivozové jednotky.

Nová produktová řada ZEFIRO nabízí podporu čtyř napájecích systémů (1,5 a 3 kV DC, 15 a 25 kV AC); obrys skříně může být dle UIC nebo norem pro širokorozchodná vozidla, a to při splnění všech nových předpisů TSI. Výrobce slibuje velmi vysokou spolehlivost při nižších nákladech, což by v důsledku mělo vést k zvýšení atraktivity a konkurenceschopnosti vysokorychlostní železnice po stránce rychlosti i komfortu cestování.

Bombardier se tímto kontraktem tedy stává dalším západním výrobcem, který vstupuje do lákavých, ale zrádných vod čínského trhu. Není tomu totiž ani rok, co s optimistickými vyhlídkami na čínském trhu narazil německý koncern Siemens, který na čínskou vysokorychlostní železnici vstoupil jako první velký dodavatel těchto vozidel v roce 2005. Železniční síť v nejlidnatější zemi světa má před sebou ještě dlouhý vývoj a zůstává otázkou, jak se Bombardieru podaří naplnit ambice na tomto trhu. Pro případné ostatní zájemce však alespoň budou k dispozici praktické zkušenosti z provozu zcela nové řady vozidel nejvyšší technické kategorie.

Zdroj: Bombardier, Railway Gazette


Strnda | 2.11.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
02.11.2009 (10:44)  
MildaIV: A co to s tou usporou CO2 brat jinak - nahrazeni letadel vlakem, vzdyt treba ve Francii ci Japonsku to tak funguje.
02.11.2009 (9:35)  
Úspora CO2 a tahle zelená ideologie mi přijde dost zrúdná. Pokud číňani nahradí vlak tažený elektrickou lokomotivou jedoucí odhadem 120km/h touhle vysokorychlostní soupravou na 380km/h tak se ušetří opravdu hodně CO2. Ale což v zájmu ideologie se tvrdili i horší věci...
registrovaný uživatel Raquac 
02.11.2009 (7:48)  
Nevim kdo kdy a jak narazil nebo narazi - jen pro zajimavost - cinske ministerstvo dopravy objednalo v poslednim zhruba roce 100 vysokorychlostnich vlaku od konsorcia Tangshan Railway Vehicles, Chanchun Railway Vehicles a China Academy of Railway Sciences (joint venture se SIEMENSem - de factu 16ti vozova verze Velara China), dale 80 zminovanych jednotek jednotek od Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation Ltd, coz je joint venture mezi Bombardierem a CSR Sifang Locomotive and Rolling Stock Ltd. K tomu jeste 140 vysokorychlostnich jednotek od Nanche Sifang Locomotive Works - to budou de facto jednotky Hayate od Kawasaki, ktere jsou v provozu na trati Sinkanzenu Tohoku. Kawasaki se, treba jako SIEMENS u prvne jemovane objednavky, pouze podili na dodavce. Povsimnete si prosim, ze prakticky nikdo nedominuje a zadna ze smluv neni primo s cizim vyrobcem, ale vzdycky s nejakym spolecnym podnikem. Nicmene, to tempo je fascinujici....mimochodem, nedovno Rusove a Cinani podepsali na nejvyssi urovni smlouvu o spolupraci pri vystavbe VR systemu v Rusku, tak se treba jeste dockame Shinkansenu made in China v Moskve :-))
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko