..: Ještě větší chaos na PKP :..

Modernizace polských rychlíkových vozů, foto: PKP Przewozy Regionalne Polsko — Kdo si myslel, že chaos v uznávání jízdenek při cestování po železnici v Polsku dosáhl svého vrcholu, se "napewno" zmýlil. Jelikož se na začátku října nedohodli dva největší železniční dopravci v Polsku, PKP Przewozy Regionalne (PKP PR) a PKP spólka InterCity (PKP IC), došlo k dalšímu rozkolu – pokladny jednoho dopravce přestaly vydávat jízdní doklady toho druhého. Podle zdroje jde doslova o válku dopravců, čehož dokladem může být i odchod zástupců PKP IC z jednání. Zdrojem dlouhotrvající anarchie na polských kolejích je hlavně nesouhlas s rozdělováním peněz mezi jednotlivé dopravce. Ve výsledku je v největší nevýhodě cestující, který k cestování potřebuje několik typů jízdních dokladů a musí vědět, kde je zakoupit (zda v té či té stanici lze zakoupit i doklady jiného přepravce nebo je nutno je pořídit až ve vlaku u průvodčího). Pro zahraniční cestující se doporučuje zakoupit mezinárodní doklad uznávaný všemi přepravními společnostmi.

Dosud platila určitá forma lomeného jízdného, kdy pro jednotlivý úsek byl vyznačen druh vlaku (příslušný k dopravci), přičemž jízdenku bylo možno vydat v jakékoli pokladně. S tímto stavem byly spojeny i nepříjemnosti ve formě absence všech "nutných pokladen" v některých stanicích – zejména v menších stanicích měli cestující možnost zakoupit pouze doklady PKP PR. Naopak kupříkladu stanice Warszawa Centralna disponuje jen pokladnami PKP IC. To znamená, že na osobní vlak PKP PR se jízdenka musela kupovat ve vlaku. Podle zdroje řešili PKP tuto situaci navýšením počtu průvodčích ve vlacích. Boj zašel tak daleko, že zmínění dopravci neinformovali cestující rozhlasem či telefonicky o spojích toho druhého. K vzájemné dohodě nakonec došlo, a tak lze i nadále zakoupit doklady na PKP IC v pokladnách PKP PR. Jak se ukázalo, jádro problému bylo v tom, že část tržeb z pokladen PKP PR, jdoucích z prodeje jízdenek na vlaky PKP IC, si prvně jmenovaný dopravce nechával. Nejbližší šancí na návrat logiky na polské koleje je privatizace, která by se měla zahájit příští rok – první na řadě budě právě PKP IC.

Zdroj: Onet.pl, TVP


Hamták | 8.10.2009 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Tarify

Weitere aus Polsko


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Kakov 
08.10.2009 (14:10)  
Chikatetsujin: Zákaznicky orientované chování by bylo spíš opačné. Co nejvíc to klientům zjednoduššit

obávám se, že v ČR by zvítězilo "podnikatelsky orientované chování" tj. vidělat co nejvíc, a je fuk zda se příště zákazník vrátí nebo ne,
kdo má zájem, soukromě mu rád napíšu jak takové podnikatelské chování vypadá v praxi autobusové dopravy, na příkladech, které se dějí
Registrierter Benutzer SYN 
08.10.2009 (14:09)  
M 474 003 - tak vřele doufám že spíš než rušit IDSka by raději došlo ke zrušení ČD... Osobně se domnívám že ČD je na IDSkách nejvíce trnem v oku především to že umožňují relativně bezproblémovou výměnu jednoho dopravce za jiného. A pokud teď dojde doopravdy na to že budou kraje nakupovat vozidla tak tím spíš.
Registrierter Benutzer Kakov 
08.10.2009 (14:06)  
M 474 003: asi sem snilek, ale ja doufam, ze nas polska cesta mine
08.10.2009 (13:14)  
1- V Říčanech se prodávají jízdenky už jen v kiosku s občerstvením.
2- ČD provádí neustále průzkumy na tratích zapojených do IDS a snaží se dokázat, jak je pro ně IDS nevýhodný, kdyby záleželo na nich, tak by ho zrušily.
3- Polská cesta nás nemine.
08.10.2009 (13:07)  
kobros: PKP PR mají od 1. prosince 2008 nového vlastníka. Jsou jím jednotlivá vojvodství. Vlastnictví PKP PR bylo vojvodstvím v podstatě vnuceno. Minulý rok jsem o tom zde na Želpage napsal několik článků. S každou změnou vztahů na železnici v Polsku dojde k zhoršení tarifní nabídky. začátkem léta byl letos v Polsku hodně propírán případ, kdy zástupce ministra dopravy pro železnici, takto duchovní otec celé polské "reformy" železnic a vynuceného převodu do vlastnictví vojvodství, psal dopis vedení PKP PR, že nemají provozovat nově zavedené vlaky kategorie IR, protože konkurují vlakům kategorie Pospieszny provozované PKP IC. Že se mají výlučně věnovat jen místní dopravě. Polská vláda se totiž snaží dostat PKP IC na burzu a tomu dosud podřizovala všechny vztahy v rámci Grupy PKP. Vše nevýhoné se převádělo na PKP PR a vrcholem bylo těsně před jejich převodem na samosprávy odnětí provozování rychlíků (pospieszny) a jejich převod na PKP IC.
08.10.2009 (12:38)  
Podle mne důkaz, že dopravci žijí ponejvíce z dotací a tak se na nějakého cestujícího mohou zvysoka. Zákaznicky orientované chování by bylo spíš opačné. Co nejvíc to klientům zjednoduššit, když už někde vleze do vlaku, aby jel po přestupu nakonec i s námi...
Registrierter Benutzer Kakov 
08.10.2009 (12:32)  
kobros: presne tak nejak by to melo vypadat, pro vsechny odpurce musim pripomenout, ze veskere IDS (vcetne IDSJMK), takto fungujou, tj. jeden doklad pro všechny dopravce
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
08.10.2009 (12:06)  
to Zlámalík: při velikosti Polska a stavu silniční sítě si to nemyslím. Polsko je v mnoha směrech s naší zemí těžko porovnatelné.
Registrierter Benutzer kobros 
08.10.2009 (11:54)  
pro happy: ja teda moc neznam situaci v Polsku, ale predpokladam, ze PKP PR a PKP IC maji stejneho vlastnika a presto se vubec nejsou schopni dohodnout. Jak to bude vypadat, kdyz budou mit jineho vlastnika, to radsi ani nechci vedet.
A jeste by me zajimalo, jak to bude nejak systemove vyresene v CR, kdyz tu budou vice i jini dopravci nez CD. Pro zakaznika by bylo asi idealni, kdyby si pokladny a jizdenky vzala na starost nejaka k tomu zrizena statni organizace. Prave aby zakaznik poznal jen podle loga na dverich vlaku, ze se svou jizdenkou prestupuje mezi jinymi dopravci.
Jenze vzheledem k tomu, ze nadrazi patri CD a ne SZDC, tak asi tezko lze ocekavat, ze by si CD dobrovolne zrusily pokladny a umoznily na svych nadrazich prodavat jizdenky nekomu jinemu a to i na spoje jinych dopravcu. Ach jo.
Taky pekne domrsena transformace zeleznice. Zadelano na Polsko.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Zlámalík  mail  
08.10.2009 (11:50)  
Mezitím ovšem vlakem přestanou lidi jezdit úplně. :-(
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko