Praha – Že náš národní osobní železniční dopravce České dráhy je v poslední době, co se tarifních nabídek týká, poměrně kreativní, o tom není pochyb. Ostatně e–shop a telefonický prodej TeleTiket si nachází stále více zákazníků a snad jejich jedinou vadou je nemožnost prodat rezervace a jízdní doklady na spojení s přestupy. V říjnu tohoto roku však dráhy sází na nekonvenční způsob distribuce lístků. Od 8. do 27. října 2009 si můžete na pokladnách sítě supermarketů LIDL zakoupit síťový doklad ČD Net. Jeho varianta distribuovaná tímto řetězcem je omezena některými podmínkami, zejména dnem platnosti výhradně 28. října 2009, ale o atraktivitě nelze pochybovat. Přesně podle hesla tohoto obchodního řetězce „LIDL je levný“ se vám na tento den dává šance zakoupit síťový lístek za lidových 149 Kč oproti 450 Kč na pokladnách Českých drah. Doplňující podmínkou je nutnost zahájit cestování před polednem jmenovaného svátečního dne a zápis jména na jízdní doklad. To se pak ověřuje proti libovolnému dokladu s fotografií. Jízdní doklad platí v druhé vozové třídě.
Cestující s jízdenkou ČD Net Lidl si mohou 28. října také zasoutěžit o nákup za 2000 korun nebo o Kilometrickou banku Českých drah. Stačí si vytisknout formulář, který bude od 20. října ke stažení na stránkách Českých drah a během cesty ho podle pokynů vyplnit. Správnost údajů potvrdí průvodčí nebo pokladní v příslušné stanici razítkem. Dva soutěžící, kteří na ČD Net Lidl urazí 28. října nejdelší vzdálenost, získají jednu z uvedených cen. Oba partněři se navíc vsadili o počet prodaných jízdenek. Obchodní řetězec předpokládá, že jich od 8. do 27. října během předprodeje prodá více než 10 000 kusů. Pokud se to podaří, dostane v pořadí třetí účastník soutěže, který s ČD Net Lidl urazí nejdelší cestu, od Českých drah Kilometrickou banku. V opačném případě získá od Lidlu nákup v hodnotě 2000 korun.
Další spolupráce Českých drah a řetězce LIDL závisí na vyhodnocení této akce. Všem, kteří ten den využijí nejen této nabídky ČD, přejeme šťastnou cestu.
Zdroj: České dráhy
| 2.10.2009 (11:00)
Dnes je obyčejné absolutně nekonkurenční. Myslím že musí od ČD odhánět ohromné množství lidí. Já, a v podstatě nikdo ze známých, nemáme InK (proč, nejezdím pravidelně). Pro nás pak vlak nepřipadá v úvahu ani do opravdu vlakových relací. A to pro něj mám slabost. Vlakem dnes jezdím jedině když jedem jako skupina. A lidí ve stejné situaci musí být ohromná spousta.
Ale to jsme odbočili :-)
Možná mám jen smůlu, ale když to právě jednou za čas zkusím, tak mě to vrhne tak o 30 let zpět (tedy kromě čestné výjimky několika vybraných přípražských tratí PID). Často lhostejný a nevychovaný personál, špinavé vlaky (stále mám pocit, že míra špíny je dána čistě stářím soupravy, resp. dobou od poslední větší opravy), zpoždění bez včasných informací co, kdy a jak...
Jako skanzen na kolečkách a jízda nostalgických vzpomínek na dětství a cesty k babičce fajn, ale jako dopravní prostředek, zatím asi ne, celkem málo muziky za nemálo peněz.
Takže bych to viděl tak, že dokud se něco nezmění, tak možná raději, aby to moc lidí ještě nezkoušelo a nenechalo se odradit na delší dobu. :(
V regionální dopravě bylo méně 810, protože ještě byly v módě klasické soupravy, 842 a 843 byly úplně nové, takže opět nestihly zchátrat, 850-853 sice byly v původním stavu, ale ten pořád jakž-takž šel (854 sice vypadají vizuálně líp, ale mají nové vlastně jen sedadla) a tak se dá pokračoovat. Nebylo pendolíno ani Bmz, ale to vyvažovaly právě soupravy okolních železničních správ. Nebyly ani 471, ale těch je vzhledem k potřebě tak málo, že stejně člověk i v pražské aglomeraci častěji natrefí na "žabotlam". Sečteno, podtrženo: dnes jezdíme z 80-90% tím samým, co tenkrát, akorát to má za sebou 10 let neúdržby a chátrání.
A co se týče tarifu: KMB byla už tehdy, čipové karty do automatu rovněž tak (jen to nebylo vázané na elektronickou peněženku), cenová úroveň zhruba o čtvrtinu nižší, než u autobusů (jejichž standard se navíc za těch 10 let radikálně zvedl). A rozsah byl taky rozumnější, než dnes: celkově sice méně vlaků, ale pořád to šlo, a bylo to rozprostřené do celého dne: když chci dnes jet před 5. ráno z Prahy nebo se vrátit o půlnoci do ní, tak mám v řadě případů, které tenkrát šly smůlu. A pokud jde o zpoždění: nevím, jak dnes (vlakem se snažím vnitrostátně nejezdit), ale když srovnáme třeba roky 1997 a 2006, tak druhý jmenovaný vychází mnohem hůř. Jestli se to od té doby zlepšilo, nevím- přiznávám, že mě stačí jen pohled na spousty zbědovaného kovového odpadu na nádraží, aby mě to zcela zbavilo touhy zkoušet pokrok. Zvláště, když vím, že lepší to nebude: holt co si počít v zemi, kde se převlečené dvounápravové vehikly vydávají za pokrok a řeší se zejména jestli ten kovový odpad má jezdit zelený nebo modrý...
nevíte někdo, jaká pravidla budou pro tu soutěž v rámci akce ČDNET LIDL o nejvíce ujetých kilometrů ? Jestli bude možné projet jednu stanici dvakrát, nebo jestli je to jedno... díky za odpovědi :-)
Libor
Naopak by bylo by zajímavé srovnání lusknout prsty a vrátit se do roku cca 98.. asi bychom nestačili koukat, ale ono se všeobecně rychle zapomíná.
Twix: Dost by mě zajímalo, jestli s tím přišly ČD nebo Lidl. V Německu, odkud Lidl pochází s tím totiž byly velmi pozitivní zkušenosti a z jejich pohledu je to perfektní tah: reklama na zvláštní produkt a tržby navíc od lidí, co si tam půjdou pro lístek a jen tak mimochodem si přikoupí Lidlovy jedy (apropó není Lidl jako Lidl: ten německy nebo norský má sortiment diametrálně odlišný). Z hlediska ČD je to určitě zajímavé marketingově a to je na ČD to nejdůležitější: hlavně mít zase o čem žvanit... Spousta lidí se sveze vlakem, 29.10. opět nastartuje svého plechového miláčka a skončili jsme, zapomeňte. Ale rýt do toho rozhodně nechci: plně to zapadá do politiky ČD, šetřílkům (dominantní klientele Lidlu) to pomůže a/nebo udělá radost, přičemž nikdo na tom netratí. Ovšem podstatnějších věcí, jako je např. lepší údržba vozidel, rozumnější obnova vozového parku, nasazování adekvátních vozidel na adekvátní výkony apod. se stejně nedočkáme, takže je to stejně všechno jedno.
Remcám, protože se to tu zas dělá polovičatě a neprůhledně, přestože už to v zahraničí běžně funguje. Ale tak to je s většinou marketingu ČD.
to je jednoduche, CD na nic neprisly, LIDL uz totez delal v SRN a nabidl CD zda nezkusit totez u nas a CD rekli za ano...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










