Česká republika – Pravidelná změna letního času na zimní, která tento rok nastane v noci ze soboty 24. na neděli 25. října, ovlivní opět některé vlaky, jedoucí právě v nočních hodinách. Na českých tratích se bude jednat o patnáct nočních dálkových vlaků Českých drah, které budou hodinu čekat v určených stanicích. K tomuto opatření dráhy přistupují, aby nedošlo k jízdě vlaků s předstihem ve své trase, neboť ručička hodinek se ve tři hodiny ráno posune o hodinu zpět. Pokud se tedy chystáte v noci ze soboty na neděli cestovat vlakem, podívejte se, jaká opatření vás při cestě čekají.
Přehled nočních dálkových vlaků, kterých se dotkne změna času:
- R 200 Silesia vyčká hodinu ve stanici Bohumín (odjezd ve 2:07 SEČ).
- R 202 Chopin vyčká hodinu ve stanici Ostrava hl.n. (odjezd ve 2:08 SEČ).
- R 203 Chopin vyčká hodinu ve stanici Bohumín (odjezd ve 2:15 SEČ).
- R 208 Vltava vyčká hodinu ve stanici Olomouc hl.n. (odjezd ve 2:04 SEČ).
- R 209 Vltava vyčká hodinu ve stanici Ostrava–Svinov (odjezd ve 2:52 SEČ).
- EN 424 Slovakia vyčká hodinu ve stanici Vsetín, kde nemá dle jízdního řádu pravidelný pobyt, a ze stanice Olomouc hl.n. pojede již podle SEČ.
- EN 425 Slovakia vyčká hodinu ve stanici Horní Lideč (odjezd ve 2:26 SEČ).
- R 440 Excelsior vyčká hodinu ve stanici Česká Třebová (odjezd ve 2:02 SEČ).
- R 441 Excelsior vyčká hodinu ve stanici Česká Třebová (odjezd ve 2:05 SEČ).
- R 442 Šírava vyčká hodinu ve stanici Čadca (odjezd 2:15 SEČ) a ve své trase na území ČR již pojede podle SEČ.
- R 443 Šírava vyčká hodinu ve stanici Třinec (odjezd ve 2:00 SEČ).
- R 470 Amicus vyčká hodinu ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště (odjezd ve 2:03 SEČ).
- R 471 Amicus vyčká hodinu ve stanici Hodonín (odjezd ve 2:07 SEČ).
- EN 476 Metropol vyčká hodinu ve stanici Poříčany, kde nemá dle jízdního řádu pravidelný pobyt, a ze stanice Praha–Holešovice pojede již podle SEČ. Z důvodu výluky ukončí tento vlak jízdu ve stanici Děčín hl.n.
- EN 477 Metropol vyčká hodinu ve stanici Brno hl.n. (odjezd ve 3:27 SEČ). Z důvodu výluky bude výchozí stanicí tohoto vlaku stanice Děčín hl.n.
Pozn.: SEČ – Středoevropský (zimní) čas (UTC + 1 hod.); SELČ - Středoevropský letní čas (UTC + 2 hod.)
Zdroj: České dráhy
| 22.10.2009 (13:00)
A nenapadlo tě, že to může být třeba i proto, že na tratích nejezdí jen osobní doprava, ale i nákladní vlaky, a to uspíšení(resp. zdržení na jaře) by možná znamenalo o dost větší potíže v celkovém provozu, než opoždění těch několika rychlíků? Navíc, v případech, že by jely tyto rychlíky opožděné, mají hodinovou rezervu k tom, aby to zpoždění srovnaly.
Ale tato diskuze je vždy po každém půlroce jen kecáním o ničem a proto slibuju, že příští debaty na téma Změna času se na jaře příštího roku už nezúčastním. Čestné pionýrské!!
No a co se tyka te tve pripitomele otazky - jak se zlodeji dostanou do zamcenych aut a bytu?
Priklanim se k nazoru M, sam obcas jezdim na jedne z nejdelsich vnitro relacich nocnich vlaku (Ostrava-Plzen) a tech 6 hodin (resp. ted uz 7) na vyspani zrovna moc neni.
Konkretne 441 ceka hodinu v Trebove. Pokud bych jel z Plzne do Olomouce a mel si vybrat, jestli tu hodinu mam spat ve vlaku nebo doma v posteli, je asi vyber jasny. Ovsem jako priklad to nejvhodnejsi neni, protoze v Trebove to stavi tak jako tak. Zrovna tak by totiz nekdo mohl namitat, ze chtel jet z Trebove do Kosic a ze se hodinu stoji v Olomouci.
Pokud se ale stoji "v poli" - tedy mysleno mimo pravidelne zastavky pro nastup nebo vystup, jedine riziko vidim v potencialnim narustu kriminality. Ale i to je diskutabilni, co je horsi - byt o hodinu driv doma s vetsim rizikem okradeni co do poctu zlodeju ale mensim casem mezi zlodeji stravenym, nebo naopak?
Na závěr říkám, mohli by ten blbý letní čas fakt zrušit. K čemu vůbec je? Nenapadá mě jediný rozumný důvod....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










