Šumperk/Brno — Mediální kampaň Žluté jaro na železnici probíhá od 8. do 21. května v Olomouckém kraji. Tento týden je v provozu prezentační linka Olomouc hl.n. – Uničov. Ta bude o víkendu prodloužena dvěma páry vlaků v úseku Uničov – Šumperk, díky kterým musel RegioJet zveřejnit aktualizovaný jízdní řád. Po víkendu se má podle plánu přenést na relaci Olomouc hl.n. – Senice na Hané, kde budou žluté vlaky v provozu do 21. května. Podle dopravce je již v přípravě jízdní řád jízd pro Jihomoravský kraj. Již od 22. května do 4. června vyjedou žlutá desira na 1. národní tranzitní železniční koridor, kde obslouží v dopoledních hodinách zastávky mezi Skalicí nad Svitavou a Brnem, odpoledne pak z Brna vyrazí do Šakvic. Zatímco mediální kampaň Student Agency na železnic je v plném proudu, začínají prosakovat kusé informace o dalších plánech dopravce. Ty však může ovlivnit také vznik odborů v podniku.
Zaměstnanci Studenty Agency formují odbory
Překvapivou zprávu přišel v úterý 11. května deník Hospodářské noviny. S odvoláním na řidiče SA Stanislava Vaňka oznámily vznik odborové organizace uvnitř mateřské společnosti Student Agency, která železniční společnost RegioJet vlastní. Vaněk a další novopečení odboráři tvrdí, že důvodem k jejímu založení byly zhoršující se pracovní podmínky a porušování zákoníku práce. Krácení přestávek, šikana nebo odebírání odměn na základě anonymních oznámení, to všechno vyjmenoval Vaněk jako důvody nespokojenosti. Odbory zatím sdružují řidiče autobusů a stevardky. Na Českomoravské konfederaci odborových svazů se zařadily do Odborového svazu dopravy.
Vznik odborovéh organizace však zatím neoznámili vedení společnosti, které tak čerpá informace pouze z médií. Podle ředitele společnosti Radima Jančury budou s odbory komunikovat o všech konstruktivních návrzích, obvinění z porušování zákona SA jednoznačně odmítá. Podle vedení firmy by mohlo jít o reakci na zpřísnění kontrol kvality práce, zejména výběru jízdného. „Minulý měsíc jsme zahájili spolupráci s externí firmou, která provádí intenzivní kontroly zaměřené na nedovolené obohacování z prodeje jízdenek na našich linkách. Předpokládáme, že založení odborů je reakcí na tuto skutečnost a právě na odhalení několika případů, kdy jsme dali několika zaměstnancům z tohoto důvodu výpověď,“ komentuje vzniklo situaci Jančura.
Půjčenými desiry neskončíme, slibuje Radim Jančura
Jak prozradil agentuře Mediafax majitel SA Radim Jančura, po vrácení pronajatých jednotek Desiro firma bez vlaků nezůstane. Objednány a částečně splaceny jsou zcela nové vlaky. Typ ani určení zatím nikdo z RegioJetu zveřejnit nechce. První z nich by se měly objevit na síti SŽDC již brzy. Může se jednat o regionální jednotky, ale i soupravy pro dálkovou dopravu, což by znamenalo znovuvzkříšení projektu HighJet. Samotná SŽDC ústy svého tiskového mluvčího potvrdila, že dopravce žádá přidělení kapacity v rámci platnosti jízdního řádu 2010/2011. Podrobnosti budou známy během června tohoto roku.
Zdroj: Student Agency, RegioJet, Mediafax, Hospodářské noviny
Olomouc hl.n. — Šternberk — Uničov — Šumperk (8. 5. — 16. 5. 2010), upravený jízdní řád
| Šumperk | 11.15 | 16.10 | ||||
| Nový Malín | 11.22 | 16.17 | ||||
| Hrabišín | 11.29 | 16.24 | ||||
| Libina | 11.35 | 16.35 | ||||
| Nová Hradečná | 11.42 | 16.41 | ||||
| Troubelice zastávka | 11.46 | 16.43 | ||||
| Troubelice | 11.50 | 16.47 | ||||
| Uničov | 5.52 | 8.57 | 11.55 - 12.02 | 14.10 | 16.53 - 17.23 | 20.20 |
| Uničov zastávka | 5.55 | 9.00 | 12.05 | 14.14 | 17.26 | 20.23 |
| Újezd u Uničova | 6.02 | 9.04 | 12.12 | 14.22 | 17.33 | 20.26 |
| Mladějovice | ----- | 9.08 | 12.17 | 14.26 | ----- | 20.31 |
| Babice u Šternberka | ----- | 9.12 | 12.21 | 14.30 | ----- | 20.34 |
| Šternberk | 6.12 | 9.16 | 12.33 | 14.35 | 17.43 | 20.39 |
| Štarnov | ----- | 9.20 | 12.37 | 14.40 | ----- | 20.43 |
| Bohuňovice | 6.22 | 9.23 | 12.48 | 14.48 | 17.53 | 20.50 |
| Hlušovice | 6.26 | 9.27 | 12.52 | 14.51 | 17.57 | 20.53 |
| Olomouc hl.n. | 6.32 | 9.33 | 12.58 | 14.57 | 18.03 | 20.59 |
| Olomouc hl.n. | 8.04 | 9.55 | 13.20 | 15.40 | 18.23 | 21.55 |
| Hlušovice | 8.10 | 10.01 | 13.26 | 15.46 | ----- | 22.01 |
| Bohuňovice | 8.17 | 10.09 | 13.30 | 15.54 | ----- | 22.09 |
| Štarnov | 8.20 | 10.13 | 13.33 | ----- | ----- | 22.12 |
| Šternberk | 8.25 | 10.20 | 13.38 | 16.01 | 18.36 | 22.17 |
| Babice u Šternberka | 8.28 | 10.24 | 13.41 | ----- | ----- | 22.20 |
| Mladějovice | 8.32 | 10.28 | 13.45 | ----- | ----- | 22.24 |
| Újezd u Uničova | 8.44 | 10.44 | 13.55 | 16.14 | 18.50 | 22.29 |
| Uničov zastávka | 8.48 | 10.48 | 13.58 | 16.18 | 18.54 | 22.33 |
| Uničov | 8.51 - 8.53 | 10.51 | 14.02 - 14.13 | 16.21 | 18.57 | 22.36 |
| Troubelice | 8.59 | 14.24 | ||||
| Troubelice zastávka | 9.04 | 14.28 | ||||
| Nová Hradečná | 9.07 | 14.31 | ||||
| Libina | 9.17 | 14.38 | ||||
| Hrabišín | 9.23 | 14.42 | ||||
| Nový Malín | 9.28 | 14.48 | ||||
| Šumperk | 9.35 | 14.54 |
Skalice nad Svitavou — Brno hl.n. — Šakvice (22. 5. — 4. 6. 2010)
| Os 32207 1 | Os 32209 1 | Os 32211 1 | Os 32213 | Os 32215 | |
|---|---|---|---|---|---|
| Skalice nad Svitavou | 8.20 | 10.20 | 13.04 | ||
| Doubravice nad Svitavou | 8.25 | 10.25 | 13.09 | ||
| Rájec — Jestřebí | 8.29 | 10.29 | 13.13 | ||
| Dolní Lhota | 8.32 | 10.32 | 13.16 | ||
| Blansko město | 8.35 | 10.35 | 13.19 | ||
| Blansko | 8.37 | 10.37 | 13.21 | ||
| Adamov zastávka | 8.44 | 10.44 | 13.28 | ||
| Adamov | 8.46 | 10.46 | 13.30 | ||
| Babice nad Svitavou | 8.49 | 10.50 | 13.33 | ||
| Bílovice nad Svitavou | 8.54 | 10.55 | 13.38 | ||
| Brno — Židenice | 9.01 | 11.02 | 13.45 | ||
| Brno hl.n. | 9.05 | 11.06 | 13.49 – 13.51 | 16.02 | 18.02 |
| Modřice | 13.58 | 16.09 | 18.09 | ||
| Popovice u Rajhradu | 14.01 | 16.12 | 18.12 | ||
| Rajhrad | 14.04 | 16.15 | 18.15 | ||
| Vojkovice nad Svratkou | 14.08 | 16.19 | 18.19 | ||
| Hrušovany u Brna | 14.11 | 16.22 | 18.22 | ||
| Žabčice | 14.14 | 16.25 | 18.25 | ||
| Vranovice | 14.19 | 16.30 | 18.30 | ||
| Pouzdřany | 14.22 | 16.33 | 18.33 | ||
| Popice | 14.26 | 16.37 | 18.37 | ||
| Šakvice | 14.29 | 16.40 | 18.40 |
| Os 32208 1 | Os 32210 1 | Os 32212 | Os 32214 | Os 32216 | |
|---|---|---|---|---|---|
| Šakvice | 15.05 | 17.05 | 19.05 | ||
| Popice | 15.08 | 17.08 | 19.08 | ||
| Pouzdřany | 15.12 | 17.12 | 19.12 | ||
| Vranovice | 15.22 | 17.25 | 19.25 | ||
| Žabčice | 15.27 | 17.30 | 19.30 | ||
| Hrušovany u Brna | 15.37 | 17.33 | 19.33 | ||
| Vojkovice nad Svratkou | 15.40 | 17.36 | 19.36 | ||
| Rajhrad | 15.43 | 17.40 | 19.40 | ||
| Popovice u Rajhradu | 15.46 | 17.43 | 19.43 | ||
| Modřice | 15.50 | 17.47 | 19.47 | ||
| Brno hl.n. | 9.17 | 11.17 | 15.57 | 17.55 | 19.55 – 20.17 |
| Brno — Židenice | 9.21 | 11.21 | 20.21 | ||
| Bílovice nad Svitavou | 9.27 | 11.27 | 20.27 | ||
| Babice nad Svitavou | 9.32 | 11.32 | 20.32 | ||
| Adamov | 9.36 | 11.36 | 20.36 | ||
| Adamov zastávka | 9.38 | 11.38 | 20.38 | ||
| Blansko | 9.45 | 11.45 | 20.45 | ||
| Blansko | 9.45 | 11.45 | 20.45 | ||
| Blansko město | 9.47 | 11.47 | 20.47 | ||
| Dolní Lhota | 9.51 | 11.51 | 20.51 | ||
| Rájec — Jestřebí | 9.54 | 11.54 | 20.54 | ||
| Doubravice nad Svitavou | 9.58 | 11.58 | 20.58 | ||
| Skalice nad Svitavou | 10.02 | 12.02 | 21.02 |
Poznámky:
- Dne 29. 5. 2010 nejede v úseku Blansko — Skalice nad Svitavou
| 14.5.2010 (6:00)
A zákon umožňuje cestování v autobuse bez použití bezpečnostních pásů tam, kde je jimi vozidlo vybaveno? Ne. Práce stewardů/stewardek ze samého principu zákon porušuje, což se dá taky vyložit tak, že SA nutí své zaměstnance zákon porušovat.
Jedná se o zákon č. 361/2000, §9, odst. 1a
Ja vsadim klidne flasku Tokaje na to, ze v Plzni se na vnitrostatnich masinou tazenych R/Sp/Os objevi neco jineho nez A/AB/B/Bt/Bdt/Bp objevi neco jineho ve stejnou chvili, kdy se tu prozene zlute Desiro. A jakmile se zluty vlak presune jinam, opet budeme moci sledovat dalsi dily serialu "Kozenka se vraci".
Dneska jsme měli poslední zvonění a autobusačka SA neunikla mé pozornosti, jen proto, že byla hubatá :-? (šel jsem za průvodčího ČD a hned mě je**la RegioJebem)
Podle mě je Jančura jen neskutečný fanatik, což je o něm nepřímo známé a zatraceně na to dojede, ať už na svoji "blbost", nebo na to, že si znepřátelil spoustu lidí vysoko postavených.
Josefe, dokázat jezdit a třeba i delší dobu, při reklamní akci, je ale něco jiného než pravidelná doprava v celém kraji. Teprve tam se projeví všechny problémy, které na naší železnici jsou. A není jich málo. Konkurence je nutná v každém oboru. Na železnici také. A vydělají na tom všichni. Cestující i zaměstnanci. Nakonec se to ukázalo už u autobusů. Dívám se na to pohledem člověka, který se po kolejích pohybuje jako strojvedoucí 21 let.
Ano, přiznejte si konečně, že železniční dopravu dokáže zorganizovat leckdo a že to není výsada pouze velkých národních dopravců.
EDIT: Jinak, předpokládám, že pokud si Jančura vlaky skutečně nechává vyrábět, že bude jedním z jeho požadavků připravenost na provoz v našich podmínkách. To by pak snad to schválení nemuselo trvat tak dlouho, ne? Ptám se, netuším…
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










