..: RegioJet pojede také do Šumperka, po Senici přijde Brno :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Šumperk/Brno — Mediální kampaň Žluté jaro na železnici probíhá od 8. do 21. května v Olomouckém kraji. Tento týden je v provozu prezentační linka Olomouc hl.n. – Uničov. Ta bude o víkendu prodloužena dvěma páry vlaků v úseku Uničov – Šumperk, díky kterým musel RegioJet zveřejnit aktualizovaný jízdní řád. Po víkendu se má podle plánu přenést na relaci Olomouc hl.n. – Senice na Hané, kde budou žluté vlaky v provozu do 21. května. Podle dopravce je již v přípravě jízdní řád jízd pro Jihomoravský kraj. Již od 22. května do 4. června vyjedou žlutá desira na 1. národní tranzitní železniční koridor, kde obslouží v dopoledních hodinách zastávky mezi Skalicí nad Svitavou a Brnem, odpoledne pak z Brna vyrazí do Šakvic. Zatímco mediální kampaň Student Agency na železnic je v plném proudu, začínají prosakovat kusé informace o dalších plánech dopravce. Ty však může ovlivnit také vznik odborů v podniku.

Zaměstnanci Studenty Agency formují odbory

Překvapivou zprávu přišel v úterý 11. května deník Hospodářské noviny. S odvoláním na řidiče SA Stanislava Vaňka oznámily vznik odborové organizace uvnitř mateřské společnosti Student Agency, která železniční společnost RegioJet vlastní. Vaněk a další novopečení odboráři tvrdí, že důvodem k jejímu založení byly zhoršující se pracovní podmínky a porušování zákoníku práce. Krácení přestávek, šikana nebo odebírání odměn na základě anonymních oznámení, to všechno vyjmenoval Vaněk jako důvody nespokojenosti. Odbory zatím sdružují řidiče autobusů a stevardky. Na Českomoravské konfederaci odborových svazů se zařadily do Odborového svazu dopravy.

Vznik odborovéh organizace však zatím neoznámili vedení společnosti, které tak čerpá informace pouze z médií. Podle ředitele společnosti Radima Jančury budou s odbory komunikovat o všech konstruktivních návrzích, obvinění z porušování zákona SA jednoznačně odmítá. Podle vedení firmy by mohlo jít o reakci na zpřísnění kontrol kvality práce, zejména výběru jízdného. „Minulý měsíc jsme zahájili spolupráci s externí firmou, která provádí intenzivní kontroly zaměřené na nedovolené obohacování z prodeje jízdenek na našich linkách. Předpokládáme, že založení odborů je reakcí na tuto skutečnost a právě na odhalení několika případů, kdy jsme dali několika zaměstnancům z tohoto důvodu výpověď,“ komentuje vzniklo situaci Jančura.

Půjčenými desiry neskončíme, slibuje Radim Jančura

HighJet, foto: HighJet.com Jak prozradil agentuře Mediafax majitel SA Radim Jančura, po vrácení pronajatých jednotek Desiro firma bez vlaků nezůstane. Objednány a částečně splaceny jsou zcela nové vlaky. Typ ani určení zatím nikdo z RegioJetu zveřejnit nechce. První z nich by se měly objevit na síti SŽDC již brzy. Může se jednat o regionální jednotky, ale i soupravy pro dálkovou dopravu, což by znamenalo znovuvzkříšení projektu HighJet. Samotná SŽDC ústy svého tiskového mluvčího potvrdila, že dopravce žádá přidělení kapacity v rámci platnosti jízdního řádu 2010/2011. Podrobnosti budou známy během června tohoto roku.

Zdroj: Student Agency, RegioJet, Mediafax, Hospodářské noviny

Olomouc hl.n. — Šternberk — Uničov — Šumperk (8. 5. — 16. 5. 2010), upravený jízdní řád

Šumperk     11.15   16.10  
Nový Malín     11.22   16.17  
Hrabišín     11.29   16.24  
Libina     11.35   16.35  
Nová Hradečná     11.42   16.41  
Troubelice zastávka     11.46   16.43  
Troubelice     11.50   16.47  
Uničov 5.52 8.57 11.55 - 12.02 14.10 16.53 - 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 - 8.53 10.51 14.02 - 14.13 16.21 18.57 22.36
Troubelice 8.59   14.24      
Troubelice zastávka 9.04   14.28      
Nová Hradečná 9.07   14.31      
Libina 9.17   14.38      
Hrabišín 9.23   14.42      
Nový Malín 9.28   14.48      
Šumperk 9.35   14.54      

Skalice nad Svitavou — Brno hl.n. — Šakvice (22. 5. — 4. 6. 2010)

 Os 32207 1Os 32209 1Os 32211 1Os 32213Os 32215
Skalice nad Svitavou8.2010.2013.04  
Doubravice nad Svitavou8.2510.2513.09  
Rájec — Jestřebí8.2910.2913.13  
Dolní Lhota8.3210.3213.16  
Blansko město8.3510.3513.19  
Blansko8.3710.3713.21  
Adamov zastávka8.4410.4413.28  
Adamov8.4610.4613.30  
Babice nad Svitavou8.4910.5013.33  
Bílovice nad Svitavou8.5410.5513.38  
Brno — Židenice9.0111.0213.45  
Brno hl.n.9.0511.0613.49 – 13.5116.0218.02
Modřice  13.5816.0918.09
Popovice u Rajhradu  14.0116.1218.12
Rajhrad  14.0416.1518.15
Vojkovice nad Svratkou  14.0816.1918.19
Hrušovany u Brna  14.1116.2218.22
Žabčice  14.1416.2518.25
Vranovice  14.1916.3018.30
Pouzdřany  14.2216.3318.33
Popice  14.2616.3718.37
Šakvice  14.2916.4018.40
 Os 32208 1Os 32210 1Os 32212Os 32214Os 32216
Šakvice  15.0517.0519.05
Popice  15.0817.0819.08
Pouzdřany  15.1217.1219.12
Vranovice  15.2217.2519.25
Žabčice  15.2717.3019.30
Hrušovany u Brna  15.3717.3319.33
Vojkovice nad Svratkou  15.4017.3619.36
Rajhrad  15.4317.4019.40
Popovice u Rajhradu  15.4617.4319.43
Modřice  15.5017.4719.47
Brno hl.n.9.1711.1715.5717.5519.55 – 20.17
Brno — Židenice9.2111.21  20.21
Bílovice nad Svitavou9.2711.27  20.27
Babice nad Svitavou9.3211.32  20.32
Adamov9.3611.36  20.36
Adamov zastávka9.3811.38  20.38
Blansko9.4511.45  20.45
Blansko9.4511.45  20.45
Blansko město9.4711.47  20.47
Dolní Lhota9.5111.51  20.51
Rájec — Jestřebí9.5411.54  20.54
Doubravice nad Svitavou9.5811.58  20.58
Skalice nad Svitavou10.0212.02  21.02

Poznámky:

  1. Dne 29. 5. 2010 nejede v úseku Blansko — Skalice nad Svitavou

Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.05.2010 (17:51)  
...obvinění z porušování zákona SA jednoznačně odmítá.

A zákon umožňuje cestování v autobuse bez použití bezpečnostních pásů tam, kde je jimi vozidlo vybaveno? Ne. Práce stewardů/stewardek ze samého principu zákon porušuje, což se dá taky vyložit tak, že SA nutí své zaměstnance zákon porušovat.

Jedná se o zákon č. 361/2000, §9, odst. 1a
Registrierter Benutzer Sim 
14.05.2010 (17:42)  
ReActor > vazne si myslite, ze stacilo "jen" pockat? Takze sloni by v Usti a Olomouci jezdily i bez SA?

Ja vsadim klidne flasku Tokaje na to, ze v Plzni se na vnitrostatnich masinou tazenych R/Sp/Os objevi neco jineho nez A/AB/B/Bt/Bdt/Bp objevi neco jineho ve stejnou chvili, kdy se tu prozene zlute Desiro. A jakmile se zluty vlak presune jinam, opet budeme moci sledovat dalsi dily serialu "Kozenka se vraci".
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
14.05.2010 (16:14)  
Skvěle načasované vzniknutí odborů, když se bude RJ snažit získat si zaměstnance. Lití dalších peněz do jezdící reklamy a do mámi všemi milované SŽDC. Koukám reklamy nemá SA nikdy dost. Pravda, že vytrvalost Jančury je vzkutku obdivuhodná, ale kdyby s tím počkal, možná by se ČD nehly a mělo by SA tak větší šanci v soutěžích.

Dneska jsme měli poslední zvonění a autobusačka SA neunikla mé pozornosti, jen proto, že byla hubatá :-? (šel jsem za průvodčího ČD a hned mě je**la RegioJebem)

Podle mě je Jančura jen neskutečný fanatik, což je o něm nepřímo známé a zatraceně na to dojede, ať už na svoji "blbost", nebo na to, že si znepřátelil spoustu lidí vysoko postavených.
14.05.2010 (14:39)  
Mirek1: A nevíš v jakém rozsahu to má objednané?
14.05.2010 (14:29)  
Praha-Ostrava? Tak to se s ním budu potkávat často. Jen aby to nedopadlo jako RT EXPRES, který byl v jízdním řádu asi dva roky.
Josefe, dokázat jezdit a třeba i delší dobu, při reklamní akci, je ale něco jiného než pravidelná doprava v celém kraji. Teprve tam se projeví všechny problémy, které na naší železnici jsou. A není jich málo. Konkurence je nutná v každém oboru. Na železnici také. A vydělají na tom všichni. Cestující i zaměstnanci. Nakonec se to ukázalo už u autobusů. Dívám se na to pohledem člověka, který se po kolejích pohybuje jako strojvedoucí 21 let.
14.05.2010 (14:08)  
Mirek 1: tak to jsem potom zvědavý, jak při přidělování kapacity uspěje nedotovaný regiojet proti nedotovanému pendolinu:)
14.05.2010 (13:58)  
Žlutý pán zatím dokázal udělat akci, kterou s určitou sumou peněz dokáže udělat každý.
Ano, přiznejte si konečně, že železniční dopravu dokáže zorganizovat leckdo a že to není výsada pouze velkých národních dopravců.
14.05.2010 (13:20)  
na nový GVD má objednané trasy Praha - Ostrava.
14.05.2010 (13:04)  
tomino151: Vycházím pouze ze zprávy ze zdrojů pod tímto článkem: http://www.mediafax.cz/domaci/3039170-Zlute-vlaky-jsou-ve-vyrobe-Student-Agency-zada-SZDC-o-prideleni-zeleznicni-kapacity-na-rok-2011

EDIT: Jinak, předpokládám, že pokud si Jančura vlaky skutečně nechává vyrábět, že bude jedním z jeho požadavků připravenost na provoz v našich podmínkách. To by pak snad to schválení nemuselo trvat tak dlouho, ne? Ptám se, netuším…
14.05.2010 (12:53)  
Jiří Jakeš: A kde by měl jezdit? A jaké vlaky má nakoupené? Ještě před pár dny v rozhovoru tvrdil, že vlaky nakupovat nebude a vezme je na operativní leasing. Navíc schválení nového vlaku pro provoz na naší síti není tak jednoduchý. Mohl už jezdit dávno, ale z některých tendrů na jednotlivé trati utekl. Jestli se nepletu, tak to bylo v Libereckém kraji a v severozápadních Čechách. Tam mohl dokázat, že je schopen dělat železnici a pak by k němu i kraje přistoupily možná trochu jinak a nedaly dlouhodobé zakázky jen ČD. Tím ale netvrdím, že to bylo v pořádku. Žlutý pán zatím dokázal udělat akci, kterou s určitou sumou peněz dokáže udělat každý. Pronajmout si dva vlaky v Německu a strojvedoucí u firmy, která se tím přímo zabývá není zase tak velký umění, jak se nám leckdo snaží namluvit. Až bude mít vlaky nějaký čas v pravidelném provozu, tak teprve pak má cenu se bavit o tom, zda to je tak skvělé a nebo není.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko